۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۴۰درصد آمار زندانیان استان در ارتباط با موادمخدر است
کد خبر: ۳۳۳۳۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۶:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

۴۰درصد آمار زندانیان استان در ارتباط با موادمخدر است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ۱۷۰۰ زندانی در ارتباط با مواد مخدر در استان قزوین وجود دارد و ۴۰درصد آمار زندانیان استان در ارتباط با مواد مخدر است.

 ۴۰درصد آمار زندانیان استان در ارتباط با موادمخدر است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان عصر امروز(سه‌شنبه) با حضور سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام قدرتی در این مراسم اظهار کرد: مجموعه اقدامات انجام شده حاصل همکاری همه دستگاه‌های ذی ربط است؛ چراکه وحدت و همدلی بین نهادها و سازمان‌ها منجر به دستیابی نتایج سریع‌تر با هزینه کمتر می شود هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما نتایج حاصله امیدوارکننده است.

وی افزود: هر نوع تلاش در راستای مبارزه با مواد مخدر چه بعد درمانی و چه قضایی و برخورد با سوداگران مواد مخدر، موجب طهارت جامعه از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: مواد مخدر به عنوان یک آسیب منشا بسیاری از آسیب‌های دیگر است که از جمله آنها طلاق، قاچاق، اختلاس، رشوه، خانه‌های مجردی و غیره است.

۶۸ درصد آمار زندانیان زن برای مواد مخدر است
وی عنوان کرد: مواد مخدر از آسیب‌های کلیدی است که باید با جدیت در راستای آن تلاش شود و امیدواریم این جلسه سبب شود تا تلاش مضاعفی در این راستا داشته باشیم.

قدرتی بیان کرد: بدون شک سم زدایی و اصلاح معتادان و بازگشت آنها به عنوان عضو فعال موثر به جامعه کار دشواریراست که نیاز به وقت و حوصله زیادی دارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: باید نگاه به معتاد به عنوان یک بیمار باشد نه مجرم و این نگاه باید در جامعه فراگیر شود ضمن اینکه خیرین نیز در این عرصه ورود پیدا کنند و در راستای اصلاح معتادین تلاش کنند، چون تبعات این آسیب متوجه همه آحاد جامعه است.

وی عنوان کرد: ۱۷۰۰ زندانی در ارتباط با مواد مخدر در استان قزوین وجود دارد و ۴۰درصد آمار زندانیان استان در ارتباط با مواد مخدر است، این در حالی است که ۱۵۰ زندانی زن در استان داریم که متاسفانه ۶۸ درصد آمار زندانیان زن برای مواد مخدر است.

قدرتی در پایان گفت: باید آمار دقیقی از بحث آسیب مواد مخدر در بخش‌های مختلف داشته باشیم تا برنامه ریزی‌های مناسبی برای این امر در بعد درمانی و قضایی صورت گیرد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان