۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ارائه خدمات ۵واحد گرمخانه‌ای در شهر قزوین
کد خبر: ۳۳۳۳۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۱:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری اعلام کرد:

ارائه خدمات ۵واحد گرمخانه‌ای در شهر قزوین

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین گفت: یک شلتر بانوان در قزوین دایر است و یک خانه میان راهی برای آسیب دیدگان شدید و یک مرکز متکدیان برای آقایان که شامل دو طبقه و یک گرمخانه هم در اختیار بهزیستی است.

ارائه خدمات ۵واحد گرمخانه‌ای در شهر قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ مرتضی رحمانی با بیان اینکه بهزیستی و شهرداری متولی گرمخانه‌ها هستند، اظهار کرد: افرادی که برای این گرمخانه‌ها پذیرش می‌شوند شامل افراد معتاد، متهاجر و درراه مانده هستند که بنا به آسیب‌هایی که دارند مجزا می‌شوند.

وی افزود: گرمخانه یا شلتر فضایی است که افراد به اختیار خود شب را در آن بگذراند چراکه اگر بحث دستگیری مطرح شود طبیعتا افراد از این فضا دور خواهند شد.

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین ابراز کرد: این فضا در شهرداری قزوین و بهزیستی به تفکیک جنسیت زن و مرد و کوک فراهم شده و از ظرفیت مطلوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: یک شلتر بانوان در قزوین دایر است و یک خانه میان راهی برای آسیب دیدگان شدید و یک مرکز متکدیان برای آقایان که شامل دو طبقه و یک گرمخانه هم در اختیار بهزیستی است که مدیریت می‌شود؛ درواقع شهر قزوین ۵ واحد گرمخانه‌ای دارد.

رحمانی عنوان کرد: در شرایط بحرانی و در ایامی که با یخبندان و سرمای شدید مواجه هستیم ما از تمام ظرفیت‌های دیگر مانند خانه‌های فرهنگ و نمازخانه‌ها استفاده می‌کنیم و هیچ محدودیتی در بحث ظرفیت برای اسکان نداریم.

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین اضافه کرد: در هر واحد گرمخانه‌ ۳۰تخت تامین شده اما این در حالی است که در برخی واحدها کف خواب هم داریم و محدودیتی در اسکان وجود ندارد.

۲۷۸متکدی در قزوین شناسایی شد
وی خاطرنشان کرد: گرمخانه یک خانه امن شبانه است که فرد آسیب دیده در زمان شب می‌تواند در امنیت محلی برای خواب و سایر خدمات داشته باشد.

رحمانی یادآور شد: گرمخانه‌ها در تمامی فصول سال فعال هستند و خدماتی از قبیل غذای گرم، استحمام، مباحث درمانی و بهداشتی را ارائه می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: اگر مردم ببینند فردی در خطر است می‌توانند با شماره اورژانسی ۱۳۷ شهرداری تماس حاصل کنند و همچنین شماره تماس ۳۳۳۵۴۰۲۰ هم به طور ۲۴ساعته پاسخگو است.

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳۶ کارتن خواب آقا در قزوین شناسایی و ساماندهی شدند.
وی افزود: در ۶ماهه ابتدای سال به طور کلی ۱۹۰ نفر متکدی جمع آوری شد که شامل ۱۲۸ آقا و ۶۲ خانم بودند.

این مسئول بیان کرد: همچنین در سه ماه پاییز تعداد ۸۸ متکدی جمع آوری شده است که شامل ۱۹نفر خانم و ۶۹نفر آقا می‌باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر متکدیان از اتباع هستند، عنوان کرد: متکدیانی که جمع آوری می‌شوند بر اساس شرایطی که دارند و با تحقیق‌هایی که صورت می‌گیرد به بهزیستی، کمیته، کمپ‌های ترک اعتیاد و اداره اتباع با دستور مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان