۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۳۲برنامه فاخر به مناسبت ۴۰سالگی انقلاب تولید می‌شود/ پخش مستند «قصه پدر و تاجرزاده انقلابی»
کد خبر: ۳۳۳۳۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ساعت: ۸:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین:

۳۲برنامه فاخر به مناسبت ۴۰سالگی انقلاب تولید می‌شود/ پخش مستند «قصه پدر و تاجرزاده انقلابی»

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: علاوه بر این تولیدات رادیو قزوین در برنامه‌های روزانه خود نیز به تناسب موضوع برنامه، فرا رسیدن چهل سالگی انقلاب را برای شنوندگان تبیین می‌کند.

۳۲برنامه فاخر به مناسبت ۴۰سالگی انقلاب تولید می‌شود/ پخش مستند «قصه پدر و تاجرزاده انقلابی»
سعید انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره برنامه‌های صدا و سیمای مرکز قزوین در چهل سالگی انقلاب اظهار کرد: این مرکز با تولید و پخش برنامه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی به استقبال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌رود.

وی افزود: در معاونت سیما برنامه «چهلستون» با هدف بررسی فراز و فرودهای چهل سال انقلاب در قزوین و مصاحبه با چهره‌های مطرح استان در جریان شکل گیری انقلاب از شبکه قزوین در حال پخش است.

این مسئول بیان کرد: برنامه «روزی روزگاری قزوین» هم با نگاهی تحلیلی به رویدادهای قزوین در دوره‌های مختلف تاریخی با رویکرد معرفی چهره‌های انقلابی استان از سیمای مرکز قزوین پخش می‌شود.

وی اذعان کرد: مسابقه تلویزیونی «چلچراغ» بصورت تلفنی هرروز در ایام دهه فجر، برنامه «ایران 41» با موضوع بررسی عملکرد و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در استان قزوین از منظر سیاسی، اقتصادی، همچنین برنامه‌های «گوهر تابان» با موضوع انعکاس جشن پیروزی انقلاب در مناطق مختلف استان، «چهار در چهل» زندگی نامه چهل مبارز سیاسی استان قزوبن، «فجر اقتصادی» بیان عملکرد و دستاوردهای دستگاه و سازمان‌های استان به مناسبت نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از شبکه قزوین پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین ابراز کرد: بخشی از زمان برنامه‌های روزانه شبکه قزوین نیز تا 22بهمن سال جاری به موضوع چهل سالگی انقلاب اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: پخش مستندهای فاخر مرکز به همین مناسبت همچون «قصه پدر و تاجرزاده انقلابی» زندگینامه آیت الله باریک بین و معرفی ایشان به عنوان شخصیت تاثیرگذار در مراحل حساس انقلاب، مستند زندگینامه «مهندس نصری و مهندس نبوی» از مبارزان قبل از انقلاب استان قزوین، پخش مستند «سبزه میدان» با موضوع تاریخچه و حوادث مهم دوران انقلاب در این میدان، مستند «تویی را که نمی‌شناختم» زندگی و مبارزات شهید قدرت الله چگینی با رژیم شاهنشاهی، مستند «طبیب عشق» معرفی شخصیت دکتر عزیزی از مفاخر استان در رشته پزشکی، مستند «2414» زندگی و مبارزات حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی به ویژه در دوران اسارت از صدا و سیمای مرکز قزوین پخش می‌شود.

انبارلویی گفت: تولید یک «ویدئو گرافیک» با موضوع تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان قزوین در 13قسمت دو دقیقه ای و تولید 10کلیپ پنج دقیقه ای با همین موضوع در دستور کار رسانه استانی قرار دارد که این تولیدات به مرور تا 22بهمن از شبکه قزوین پخش خواهد شد.

وی عنوان کرد: رادیو قزوین هم با تولید 61 قسمت مستند رادیویی به استقبال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رفته است.

تولید و پخش دو قطعه موسیقی
این مسئول اضافه کرد: این مستندها در سه بخش تولید شده که شامل مستند «تاهمیشه ماندگار» در 40 قسمت با موضوع معرفی چهره ها و رجال انقلابی استان؛ مستند «فریاد سرخ» در 7 قسمت با موضوع تبیین نقش اقشار و گروه‌های فرهنگی ـ اجتماعی استان در پیروزی انقلاب و مستند «منادیان آزادی» در 14 قسمت با موضوع معرفی شهدای انقلاب اسلامی در استان است و تا بهمن ماه روی آنتن رادیو می‌رود.

وی افزود: نمایش رادیویی «فرزند بهشت» هم در 3 فصل با موضوع معرفی گوشه‌هایی از زندگانی آیت الله سیدحسن موسوی شالی و نقش مبارزاتی ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی و «آن دو روز سخت» که در 3 قسمت به بیان مبارزات مردم قزوین در ششم و هفتم دیماه 57 می‌پردازد از صدای مرکز قزوین در حال پخش است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین اذعان کرد: علاوه بر این تولیدات رادیو قزوین در برنامه‌های روزانه خود نیز به تناسب موضوع برنامه، فرا رسیدن چهل سالگی انقلاب را برای شنوندگان تبیین می‌کند.

وی گفت: اجرای برنامه در مدارس استان با شرکت دانش آموزان و پخش از رادیو از 12 تا 21 بهمن، ویژه برنامه «صدای انقلاب» از 5 بهمن تا 22 بهمن با بخش‌هایی همچون سرودهای انقلابی و گفتگو با هنرمندان و شعرای استان بخشی از برنامه‌های رادیو قزوین در ایام الله دهه فجر خواهد بود.

انبارلویی بیان کرد: خبر مرکز قزوین به همین مناسبت با تولید گزارش از وقایع انقلاب از محل لوکیشن‌های روزهای انقلاب، گزارش از مبارزان قبل از انقلاب، دستاوردهای دانش بنیان، پیشرفت‌های علمی در استان، پوشش برنامه‌های دهه فجر، پخش گفتگوی ویژه خبری با موضوع دستاوردهای انقلاب با حضور مسئولان استان و تریبون آزاد برای بیان دستاوردهای انقلاب از زبان مردم به این مهم می‌پردازد.

وی در پایان ابراز کرد: واحد موسیقی و سرود صدا و سیمای مرکز قزوین هم دو قطعه موسیقی به نام" مرز پر گهر" و " اعجاز باغ " را به مناسبت چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی در دست ساخت دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان