۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جشن روز "پرستار" را با رقص و آواز اشتباه نگیرید!
کد خبر: ۳۳۳۳۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین:

جشن روز "پرستار" را با رقص و آواز اشتباه نگیرید!

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین در اعتراض به نحوه برپایی جشن روز پرستار که با همکاری نظام پرستاری استان در دانشگاه آزاد قزوین برگزار شد، بیانیه‌ای صادر کرد.

جشن روز "پرستار" را با رقص و آواز اشتباه نگیرید!
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین در اعتراض به نحوه برپایی جشن روز پرستار که در دانشگاه آزاد قزوین با همکاری نظام پرستاری استان برگزار شد، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

مراسم ۲۱ دی ماه که به مناسبت جشن روز پرستار در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با همکاری نظام پرستاری استان برگزار شد. نشانگر تغییر ذائقه‌های مردم به سمت فرهنگ منحط غربی می‌باشد، دانشگاهی که خود را صاحب امتیاز درجات علمی علی الخصوص علم رباتیک می‌داند.

انتظار می‌رفت برگزاری مراسم بر پایه‌ ارزش‌ها، آداب و اخلاق اسلامی و بر اساس قانون باشد؛ اما متاسفانه کوتاهی مسولان با موافقت چنین مراسماتی که ناشی از بی تدبیری و سوء مدیریت فرهنگی در دانشگاه منجر به بیراهه کشیده شدن مراسمات است! مسبب اصلی برگزاری چنین برنامه‌ای در دانشگاه آزاد قزوین در وهله اول ریاست دانشگاه و در وهله دوم مدیران فرهنگی و نهاد‌های نظارتی می‌دانیم در شان دانشگاه نبوده. برگزاری چنین مراسماتی چه بسا در چهارچوب قانون کشور و به تبع آن قانون دانشگاه مصداق بی قانونی است!

در ادامه این بیانیه آمده است؛ مگر نه اینکه طبق ابلاغیه وزارت علوم برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها تابعه آن نهاد، ممنوع است؟ مگر نه اینکه حضرت امام خامنه‌ای در دیدار روسای دانشگاه‌ها فرمودند: «بعضی‌ها کار فرهنگی را در داخل دانشگاه با کنسرت و اردو‌های مختلط اشتباه گرفته‌اند؛ خیال می‌کنند «کار فرهنگی این است»؛ می‌گویند باید دانشجو شاد باشد! شاد بودن برای هر محیطی چیز خوبی است، امّا چه‌گونه؟ و به چه قیمتی؟» اینک سوالی مطرح می‌گردد که با چه مجوزی کار خود را فرهنگی تعریف می‌کنید؟!

قطعا می‌دانید ولادت حضرت زینب سلام الله علی‌ها مصادف است با روز پرستار! بهتر نبود برنامه‌ای برگزارمیگردید که ارزش والای پرستار با درس‌های از ایثار و از خودگذشتگی بانوی صبر و استقامت به مخاطبین مراسم یادآور می‌شد.

که شهیدان همچون آسیمه دانشجوی این دانشگاه جهت دفاع ازحریم اهل بیت خون و جان دادند
شهیدی که زحمتش را کشیده اید سنگ مزار یابودی برایشان ساخته اید، شاید از شهدا فقط نامشان و رسم شان برایمان مهم است نه مرامشان و تفکراتشان!

چگونه برنامه‌ای توام با معنویات تبدیل به برنامه رقص و آواز می‌شود؟! اگر تعریف تان از کار فرهنگی این است که بدا به حال اوضاع فرهنگی دانشگاه!

این بیانیه اذعان می‌کند: اصل شادی مقوله‌ای است که هیچ اندیشه و تفکری با آن مخالف نبوده و بلا شک دین مبین اسلام هم از این امر مستثنی نیست؛ اما مسئله این است که نباید کنسرت و آوازه خوانی را با شادی و نشاط برابر دانست.

حداقل به واسطه دو پیکر مدفون شهدای گمنام دانشگاه؛ خانواده‌های شهدا و شهدای مدافع حریم آل الله سر سوزنی تدبیری می‌اندیشید در مراسمی که بنام جنش روز پرستار برگزار گردید. کار به آواز و پایکوبی کشانده نمی‌شد.

شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین ضمن اعتراض و محکوم کردن مسئولین به بی تدبیری و غفلت، خواستار رسیدگی نهاد‌ها و ارگان‌های ذیربط در این مورد است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان