۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ارسال ۳۸۴ اثر و حضور ۳۵رسانه در سومین جشنواره «ابوذر»
کد خبر: ۳۳۳۲۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۲:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج رسانه استان قزوین اعلام کرد:

ارسال ۳۸۴ اثر و حضور ۳۵رسانه در سومین جشنواره «ابوذر»

مسئول بسیج رسانه استان قزوین گفت: در سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۳۸۴اثر توسط ۹۵نفر و ۳۵ رسانه و یک اثر در بخش آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

ارسال ۳۸۴ اثر و حضور ۳۵رسانه در سومین جشنواره «ابوذر»
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، محمد کشاورز پیش از ظهر امروز(پنج شنبه)در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آیین سومین جشنواره و گرامیداشت روز بسیج رسانه با حضور رسانه‌های انقلابی استان قزوین برگزار شد.

وی ادامه داد: حضرت ابوذر مشعل فروزانی بود که حقانیت اهل بیت را تصدیق کرد، در این جشنواره به دنبال معرفی خبرنگارانی همچون ابوذر به جامعه هستیم.

مسئول بسیج رسانه استان قزوین ابراز کرد: دفتر جشنواره از ۱۹ مهرماه سال جاری بازگشایی شپ و پس از تمدید در ۱۵آذرماه ۳۸۴ اثر توسط ۹۵نفر و ۳۵ رسانه و یک اثر در بخش آزاد به اتمام رسید.

وی اذعان کرد: تعداد شرکت کنندگان امسال رشد کمی و کیفی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد، سال گذشته ۲۳۹ اثر توسط ۶۳نفر از ۲۴رسانه و یک اثر در بخش آزاد حضور داشت.

این مسئول عنوان کرد: جشنواره ابوذر با رویکردی فراجناحی و انقلابی و با صداقت در زمینه‌های مختلف اعتماد اهالی رسانه استان را جلب کرد.

وی ادامه داد: بیشترین آثار ارسال شهدا بامحوریت کنگره شهدا با۱۸۳ اثر بود، ۶۸ اثر در بخش مقاومت، ۵۹اثر در دشمن شناسی، تولیدملی با ۵۲اثر، خدمات اجتماعی با ۴۸ اثر، آسیب‌های اجتماعی با ۴۴ اثر، اقتصاد مقاومتی با ۲۲اثر و ۹اثر نیز در بخش مشکلات صنفی خبرنگاران ارسال شد.

کشاورز اذعان کرد: ۱۴۵گزارش، ۵۵یادداشت و مقاله، ۹۲خبر، ۲۳تیتر، ۳۸عکس و ۳۶ اثر در بخش موشن گرافی و چندرسانه ای به جشنواره ارسال شد.

وی بیان کرد: آثار ارسال شده به جشنواره پس از کدگذاری و حذف نام خبرنگار و رسانه به داورانی به تهران و کرج ارسال شد.

این مسئول تاکید کرد: اساتید و رسانه استان در سطح خوبی برای داوری قرار داشت و ارسال آثار به خارج از استان برای داوری به دلیل جلوگیری از ایجاد شبهه صورت گرفت.

وی ابراز کرد: هدف از جشنواره ابوذر صرفا ایجاد فضای رقابتی نیست بلکه توسعه و تعمیق رسانه‌ها، ایجاد خدمت و نقش آفرینی، تربیت کادر خبری استاندارد و موفق، حساس کردن مسئولان و ارائه راه‌کار بود.

مسئول بسیج رسانه استان قزوین ادامه داد: سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف استان می‌توانند از دیدگاه فنی خبرنگاران در بخش‌های مختلف استفاده کنند.

وی عنوان کرد: استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد، خانه مطبوعات و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در برگزاری این جشنواره یاری‌گر بسیج رسانه بودند، همچنین مدیران مسئول رسانه‌ها و اعضای شورای بسیج رسانه نیز در این راستا همکاری و تلاش داشتند.

کشاورز در پایان گفت: لازم است رسانه‌ها و خبرنگاران در راستای وظایف ملی و انقلابی با اعتماد و بصیرت در جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن حضور داشته باشند و در توطئه‌ها یاری‌گر مردم مظلوم و مقاوم باشند.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان