۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آرزوی هاشمی سربلندی ایران بود
کد خبر: ۳۳۳۲۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۰:۲۱ ↗ لینک کوتاه

روحانی در سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی:

آرزوی هاشمی سربلندی ایران بود

رئیس جمهور گفت: آرزوی هاشمی رفسنجانی سربلندی نظام اسلامی و ایران بود.

آرزوی هاشمی سربلندی ایران بود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در آیین بزرگداشت دومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی بر انقلاب، کشور و نو اندیشی در حوزه حق بزرگی دارد.  او از شاگردان نزدیک امام بود و در جوانی هم فراتر از فضلای حوزه فعالیت می‌کرد.

روحانی با اشاره به خدمات هاشمی پیش از انقلاب اسلامی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی شجاعی بود که با شلاق ساواک و شلاق بر آبرو نیز از میدان مبارزه و خدمت نرفت. هیچ شلاقی بر هاشمی اثر منفی نگذاشت. شلاق‌هایی بر روح هاشمی زدند اما بدرقه پرشکوه هاشمی توسط مردم نشان داد که نمی‌توان خادمان ملت را با تهمت و دروغ حذف کرد. 

وی با اشاره به دوران انقلاب گفت: در ساختار انقلاب و استقرار نظام، شهید بهشتی و مرحوم هاشمی استوانه اصلی بودند. در دوران انقلاب و نهضت اسلامی که هر کس تنها به فکر نوشتن مطالب فقهی بود، او در مورد امیر کبیر بزرگ کتاب نوشت. آن روز که کسی به فکر جامعه اسلامی نبود، ایشان در مورد فلسطین نوشت.

روحانی افزود: هاشمی جایگاه رفیعی در میان مردم قدرشناس این سرزمین داشت. رهبر معظم انقلاب اولین فردی بودند که پیشنهاد دادند تا آیت الله هاشمی رئیس مجلس شود. بهترین مدیریت مجلس هم در همان دوران سخت  توسط مرحوم هاشمی شکل گرفت.

وی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی گفت: هاشمی در دفاع مقدس و استقرار صلح نقش کم نظیری داشت. بارها که برای تشریح مسائل جنگ خدمت امام می‌رفتم. حضرت امام از من می‌پرسید آیا این اطلاعات را به رهبری و هاشمی گفته‌اید. حضرت امام تاکید داشتند اخبار جنگ را به گوش این دو نفر برسانیم. به واقع بار جنگ بر دوش این دو عزیز بود.

روحانی با بیان اینکه فرمان آغاز عملیات کربلای ۴ را هاشمی صادر کرد، گفت: به هر حال جنگ همراه با شکست و پیروزی است.  ایشان با صبر و حوصله و روحیه‌ای ناشی از خستگی‌ناپذیری مجددا نیروها را برای عملیات کربلای۵  آماده کرد.

وی با تاکید بر اینکه موشک وسیله دفاعی ماست، گفت: به زودی و در هفته های آینده با موشک‌های ساخت داخل دو ماهواره را به فضا خواهیم فرستاد اما اگر امروز موشک داریم یا  اگر فناوری‌های نوین داریم از یادگاری‌های هاشمی است. اگر اعتدال داریم‌ یادگار هاشمی است؛ اگر امروز بخواهیم مجسمه ای از اعتدال بسازیم، تندیس هاشمی می‌تواند مجسمه اعتدال باشد.



انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان