۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۲ اخلالگر نظام ارزی در قزوین دستگیر شدند/ کسب بیش از ۲۲۰میلیاردریال درآمد نامشروع
کد خبر: ۳۳۳۲۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ساعت: ۸:۲۳ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

۱۲ اخلالگر نظام ارزی در قزوین دستگیر شدند/ کسب بیش از ۲۲۰میلیاردریال درآمد نامشروع

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اعضای باندی که اقدام به توزیع ارز به صورت گسترده در استان های مختلف می‌کردند به اتهام اخلال در بازار ارز و نظام ارزی کشور دستگیر شدند.

۱۲ اخلالگر نظام ارزی در قزوین دستگیر شدند/ کسب بیش از ۲۲۰میلیاردریال درآمد نامشروع
محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با توجه به دستگیری 12 نفر از اخلاگران نظام ارزی کشور توسط وزارت اطلاعات اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های اقتصادی دشمن و در پی آن بروز نوسانات و التهابات در بازار ارز منجر شد عده ای سودجو و منفعت طلب اقدام به اخلال در نظام ارزی و اقتصادی کشور کنند.

وی افزود: با گزارش اداره کل اطلاعات استان و دستورات قاطع قضایی اعضای این باند 12 نفره در استان‌های تهران، قزوین و آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان مرکز استان اذعان کرد: با اشراف قضایی و اطلاعاتی و تلاش‌های مستمر سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان و طی اقدامات پیچیده اطلاعاتی 12 نفر از اخلالگران نظام ارزی کشور در استان قزوین دستگیر شدند.

قاسمی ابراز کرد: اعضاء این باند که اقدام به توزیع ارز به صورت گسترده در استان‌های مختلف می‌کردند به اتهام اخلال در بازار ارز و نظام ارزی کشور، قاچاق ارز از طریق خرید و فروش غیرقانونی، تحصیل مال و منفعت نامشروع، فرار مالیاتی و پولشویی تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر شدند.

خرید و فروش 450 میلیون دلار

وی بیان کرد: سرکرده این باند بزرگ فساد اقتصادی که ارز قاچاق را از برخی مبادی داخلی و خارجی تهیه و توزیع میکرد در حالی که قصد خروج از کشور را داشت با اقدامات به موقع قضایی و اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شد.

این مسئول تصریح کرد: اعضای این باند سازمان یافته و حرفه ای از سال 93 در مجموع بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال گردش مالی داشته اند و براساس بررسی‌های بعمل آمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی نزدیک به 450 میلیون دلار، بیش از 220میلیارد ریال درآمد غیرقانونی و نامشروع کسب کردند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: متهمین این پرونده برای جلوگیری از شناسایی اعضاء با اجاره حساب بانکی شهروندان اقدام به جابجایی مبالغ مورد نظر خود میکردند که شهروندان باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند که برای کسب اندکی سود بانکی در دام افراد منفعت طلب و متخلف گرفتار نشوند.

وی به شهروندان در خصوص سوءاستفاده افراد فرصت طلب و سودجو هشدار داد: تبعات هرگونه تخلف و جرائم مالی متوجه صاحبان حساب خواهد بود و آنها نیز باید در مقابل قانون در صورت بروز هرگونه تخلف پاسخگو باشند.

قاسمی در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی در مقابل مفاسد اقتصادی و مخلان نظام اقتصادی کشور که با اقدامات خود آب در آسیاب دشمن می ریزند تمام قد ایستاده است و نخواهیم گذاشت عده ای فرصت طلب، سودجو و زیاده خواه با اقدامات منفعت طلبانه خود موجب اخلال در نظام اقتصادی و تضییع حقوق عمومی شوند و این افراد منتظر برخورد سخت دستگاه قضایی باشند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان