۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین آزاد شد
کد خبر: ۳۳۳۱۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ساعت: ۱۲:۳۲ ↗ لینک کوتاه

با قرار وثیقه؛

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین آزاد شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه آزاد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین آزاد شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ طی روزهای گذشته شاهد دستگیری برخی از مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین بودیم که در پی آن تعدادی از خانه‌های تاریخی قزوین نیز برای رسیدگی به تخلفات رخ داده پلمپ شد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی درباره علت بازداشت مدیران میراث فرهنگی استان می‌گوید: این موضوع در پی بررسی چندین ماهه اداره کل بازرسی استان صورت گرفته و بازرسان به این نتیجه رسیدند که جرایمی اتفاق افتاده و اموال غیرمنقولی از دولت بدون قرارداد و بدون ضابطه و رعایت تشریفات قانونی و صرفه و صلاح بیت المال در اختیار افراد گذاشته شده و مستنداتی ارائه شده و ادعا این است که جعل و تبانی در معاملات دولتی و مداخله کارکنان دولت در معاملات صورت گرفته و حقوق دولت تضییع شده است.

وی همچنین اذعان کرده بود: به نظر می‌رسد در زمینه حفظ حقوق بیت المال نظارت کافی نشده و هم اکنون چند اتهام مطرح شده و سه نفر بازداشت هستند و چند نفر دیگر از پرسنل اداره و خارج از آن در معرض اتهام قراردارند که احضار خواهند شد.

با گذشت تقریبا یک هفته از این اتفاقات به گفته یک منبع آگاه شب گذشته حضرتی‌ها مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه آزاد شد.

هشتم دی ماه سال جاری بود که خبری مبنی بر دستگیری چندتن از کارکنان میراث فرهنگی به دلیل تخلف صورت گرفته، منتشر شد و در پی گزارش بازرسی کل استان قزوین، مدیرکل میراث فرهنگی این استان، معاون اداری و مالی و یکی از کارکنان اداره مذبور دستگیر و بازداشت شدند.

از سوی دادستانی قزوین اتهاماتی از قبیل تبانی در معاملات دولتی، تضییع حقوق بیت المال و جعل اسناد دولتی در خصوص این پرونده اعلام شد و هم اکنون در دادگستری قزوین درحال رسیدگی به این جرائم است.

در ادامه رسیدگی به تخلفات اداره کل میراث فرهنگی اواخر هفته گذشته تعدادی از خانه‌های تاریخی و گردشگری قزوین از قبیل خانه تاریخی «زعیم» و «بهروزی» قزوین و «کافه کتاب» از سوی دادگستری پلمپ شد.

گفتنی است، خانه تاریخی زعیم طی سال‌های اخیر بدون شرایط قانونی واگذار شده بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان