۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ثبت‌نام بیش از ۴هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن‌کریم
کد خبر: ۳۳۳۱۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ساعت: ۱۰:۵۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان قزوین خبر داد:

ثبت‌نام بیش از ۴هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن‌کریم

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: بیش از ۴ هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان ثبت نام کردند.

ثبت‌نام بیش از ۴هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن‌کریم
علی عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین  در خصوص سهمیه حافظین طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان قزوین اظهار کرد: برای اجرای این طرح ۳۲ کلاس و دوره آموزشی در استان برگزار و هم اکنون نیز در دست اجرا است.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح چهار هزار و ۶۲ نفر در قزوین ثبت‌نام کرده‌اند و خوشبختانه پتانسیل و ظرفیت خوبی در امامزاده‌ها و بقاغ متبرکه استان جهت فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی وجود دارد که در صورت اجرای سازنده و مثبت این فعالیت‌ها امیدواریم بتوانیم علاوه بر گسترش فرهنگ قرآن خوانی در بین جوانان ارتباط بیشتر این قشر به امامزاده ها را نیز فراهم کنیم.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اضافه کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه به عنوان یکی از متولیان اصلی امور قرآنی در کشور، با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام به برگزاری این دوره‌های آموزشی می‌کند.

وی بیان کرد: این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و استفاده بهینه از فضاهای موجود در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور و تبدیل آنها به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.

عظیمی تاکید کرد: باید فرهنگ قرآنی در بین اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان ترویج و نهادینه شود.

وی همنشینی با قرآن را زمینه گسترش و افزایش معرفت و بصیرت دینی افراد ذکر کرد و ادامه داد: مهمترین نقشی که قرآن توانسته با آن عظمتش در زندگی ما داشته باشد ایجاد صبر در برابر سختی‌ها و مشکلات است که روزمره با آن مواجه می‌شویم و چه بسیار موانعی که با حضور قرآن از سر راه برداشته شده‌اند.

به گفته وی هر چند که در زمینه فعالیت‌های قرآنی رو به جلو حرکت می‌کنیم اما با توجه به حقیقت قرآن، با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

این مسئول بیان کرد: رسیدن به یک وضعیت مطلوب در حوزه فعالیت‌های قرآنی مستلزم یک برنامه‌ریزی شفاف در خصوص فعالیت‌های قرآنی است؛ چرا که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری جامعه قرآنی است و همین امر می‌تواند به عنوان هدف جامعه قرآنی در برنامه ریزی‌ها در نظر گرفته شود.

وی در ادامه گفت: سهمیه استان قزوین تربیت ۶۶۰۰ حافظ قرآن است که تاکنون ۴۰۶۲ نفر ثبت‌نام کردند که۶۲ درصد سهمیه ما محقق شده است که سهم شهرستان البرز ۷۵۱ نفر، بوئین زهرا ۳۰۰ نفر، تاکستان ۴۰۳ نفر و قزوین ۲۶۰۸ نفر است که به تربیت ۵۰، ۲۴، ۳۲ و ۱۰۰ درصد سهمیه سالانه هر شهرستان محقق شده است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان