۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ۵۰ میلیون نهال سالم در کشور تولید می‌شود
کد خبر: ۳۳۳۱۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ساعت: ۱۴:۳۸ ↗ لینک کوتاه

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی:

۵۰ میلیون نهال سالم در کشور تولید می‌شود

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالیانه بیش از ۵۰ میلیون اصله نهال اعم از کشت بافتی سالم و دارای لیبل دار از باغات مادری در کشور تولید می‌شود‌.

۵۰ میلیون نهال سالم در کشور تولید می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ؛ محمد علی طهماسبی در آئین بزرگداشت تجلیل از تولید کنندگان برتر ملی و استانی بخش کشاورزی که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد؛ اظهار کرد: استفاده از نهال سالم می‌تواند در کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی نقش موثری داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه 50 میلیون نهال سالم در کشور تولید می‌شود؛ افزود: هم اکنون از باغ مادری موجود در استان قزوین 400 هزار پیوندک سالم تولید می‌شود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه استفاده از نهال سالم پایه و اساس باغبانی است؛ بیان کرد: با استفاده از دانش و تکنولوژی‌های نوین می‌توان بسیاری از خسارت‌های بخش کشاورزی در حوزه باغبانی علی الخصوص سرمازدگی را جلوگیری کرد تا شاهد خسارت‌های جدی در باغات نباشیم.
این مسئول به اهمیت آب و نقش آن در کشاورزی اشاره کرد و گفت: استفاده از آبیاری سطحی، زیر سطحی و تحت فشار در استفاده بهینه از منابع آبی نقش زیادی دارد.

وی تاکید کرد: کشت محصولات کم آب‌بر نیز می‌تواند در استفاده از منابع آبی موثر باشد مثلا کاشت گیاه خارشتر در بخش‎های بیابانی قزوین و بوئین زهرا می‌تواند موفق باشد.

طهماسبی استفاده از سایه‌بان در باغات را نیز صرفه جویی 30 درصد آب ذکر کرد و گفت:  90 درصد صرفه جویی در منابع آبی با احداث گلخانه‌های مدرن و تولید محصولات در فضای بسته انجام می‌شود.

مدیر باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به نقش و اهمیت کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور اشاره کرد و عنوان کرد: امسال از 158 نمونه ملی در بخش‌های مختلف کشاورزی در سطح کشور تجلیل شد که از این تعداد 7 نفر در استان قزوین فعالیت دارند.

طهماسبی در پایان کاربرد دانش و مجهز شدن به علوم و فن آوری‌های نوین را رمز موفقیت تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی دانست.

گفتنی است؛ در پایان از ۷ نمونه ملی و ۴۷ نمونه استانی بخش کشاورزی استان قزوین تجلیل شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان