۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین طی ۴۰سال ۵۰بحران بزرگ را پشت سرگذاشتیم/ دستاوردهای عظیم انقلاب با سیاه‌نمایی رسانه‌ها دیده نمی‌شود
کد خبر: ۳۳۳۱۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ساعت: ۸:۲۸ ↗ لینک کوتاه

محقق و پژوهشگر حوزه انقلاب:

طی ۴۰سال ۵۰بحران بزرگ را پشت سرگذاشتیم/ دستاوردهای عظیم انقلاب با سیاه‌نمایی رسانه‌ها دیده نمی‌شود

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه کشور گفت: بقای نظام از پس بحران‌ها جزو یکی دیگر از دستاوردهای نظام است که ما طی ۴۰ سال گذشته ۵۰ بحران بزرگ را پشت سر گذاشتیم، انقلاب مخملی در ۱۵ کشور به ثمر نشست اما فتنه ۸۸ در ایران به نتیجه نرسید.

طی ۴۰سال ۵۰بحران بزرگ را پشت سرگذاشتیم/ دستاوردهای عظیم انقلاب با سیاه‌نمایی رسانه‌ها دیده نمی‌شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی در همایش یک روزه "اصحاب حق" که به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین در دانشگاه پیام نور قزوین اظهار کرد: امروز می‌توان به این سئوالات پاسخ داد که وضعیت امروز ما نسبت به ۴۰ سال گذشته چقدر بوده؟ این پیشرفت ما نسبت به کل دنیا چقدر بوده؟ وضعیت دشمنان ما طی ۴۰ سال گذشته چگونه بوده و علل عدم تحقق همه اهداف و آرمان‌های انقلاب چیست؟

وی با اشاره تحقیقات انجام شده توسط ۷۰ نخبه و طلاب در کتابی به نام "صعود چهل ساله" افزود: گسترش آزادی‌های عمومی، گسترش رفاه، زمینه سازی برای رشد، استقلال خواهی، ایجاد عدالت جزو آرمان‌های انقلاب بود.

این پژوهشگر ادامه داد: ما این ادعا را نداریم که به همه آرمان‌های انقلاب دست پیدا کرده ایم اما طی ۴۰ سال گذشته در مسیر تحقق این آرمان‌ها قدم برداشته ایم.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب عواملی چون زمانبر بودن تحقق آرمان‌ها، عوامل بیرونی، ایجاد اختلافات قومیتی، حمله نظامی هشت ساله به کشور، تحریم و محاصره اقتصادی، تهاجم فرهنگی و حمله به باورها، جلوگیری از پیشرفت‌های علمی، نفوذ در کشور را ازجمله عوامل به تاخیر افتادن تحقق آرمان‌ها عنوان کرده‌اند.

ایران هفتمین قدرت برتر جهان است
راجی بیان کرد: نفوذ به سه حوزه استعمار کهنه، استعمار نو، استعمار فرانو تقسیم بندی می‌شود در استعمار فرانو تغییر ذائقه و تفکرات مسئولان کشور صورت می‌گیرد، طی ۴۰ سال گذشته ما در کشور افرادی را داشتیم که در عالی ترین جایگاه‌ها و مقامات نفوذ کرده اند و جاسوس از آب درآمده اند.

وی ابراز کرد: ما نتوانسته ایم الگوی مناسبی برای کشور ارائه کنیم، حتی دانشگاه و حوزه در این زمینه ضعیف عمل کرده اند، از سوی دیگر عدم اهتمام برخی مسئولان به آرمان‌های انقلاب، عادت‌های باقی مانده از دوره شاهنشانی مثل مصرف گرایی و تجمل‌گرایی، این عوامل درونی مانع تحقق پیشرفت کامل ما شده است.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه کشور اذعان کرد: ارتقای عزت و جایگاه ایران در جهان جزو اولین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، پنج حوزه نظامی، امنیت داخلی، تاثیرگذاری بر اتفاقات و تحولات بین المللی، اقتصاد و فرهنگ از جمله مولفه های اقتدار یک کشور است.

وی افزود: ازپنج حوزه اقتدار در جهان، سه مورد اول زیر نظر رهبری و دو مورد بعدی زیر نظر دولت‌هاست، در سه مورد اول ما صاحب قدرت هستیم اگر در دو حوزه فرهنگی و اقتصادی به منویات رهبری عمل کنیم پیشرفت خواهیم کرد.

راجی عنوان کرد: طبق اعلام رنکینگ‌های بین المللی، ایران هفتمین قدرت برتر جهان است این قدرت تاثیرگذاری بر تحولات بین المللی است نه فقط قدرت نظامی.

فقر مطلق ایران از 40 درصد زمان شاه به 10 درصد رسیده
وی ادامه داد: استقلال در تصمیم گیری جزو دومین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، مکزیک به واسطه اینکه ۷۴ درصد صادراتش به امریکاست وابسته ترین کشور به امریکاست، تولید ناخالص ملی مکزیک از ۴۰ سال گذشته افزایش یافته یعنی باید رفاه مردم این کشور زیاد شده باشد، از سوی دیگر واردات این کشور به امریکا افزایش یافته، مکزیک مستعمره امریکا شده اما فقر مکزیک زیاد شده یعنی وابستگی مکزیک عاملی برای پیشرفت آنها نشده است.

این محقق حوزه انقلاب یادآور شد: ژاپن و چین و عربستان و تایلند و تایوان طی 40 سال گذشته فقیرتر شدند، اما طبق امار بانک جهانی فقر مطلق در ایران از ۴۰درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی اهتمام به مبارزه با فساد و برخورد با فساد جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی و جزو دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: توقع همه ما این است که برخورد قاطعانه تری با فساد از سوی دستگاه‌های قضایی انجام بگیرید، البته هرچقدر دستگاه قضایی ما با متخلفان برخورد داشته باشد بازهم انتقادات تمام نمی‌شود.

راجی ابراز کرد: امروز هر خدمتی که جمهوری اسلامی انجام می‌دهد متاسفانه علیه خودش استفاده می‌شود اما خوبی‌های خدمت رسانی دیده نمی‌شود.

وی پیشرفت در معنویات و امکان سیر تکامل در فضای انقلاب جزو دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی برشمرد و اذعان کرد: در دوران پهلوی فضا برای بی دینی مردم مهیا بود گسترش کاباره‌ها، ابتذال در سینما، افزایش شراب فروشی‌ها، برخورد با حوزه‌های علمیه، برخورد با مساجد و حجاب ازجمله اقدامات آن دوران بود.

این پژوهشگر حوزه انقلاب ادامه داد: در دوران پهلوی مبارزه تمام قد علیه دین انجام می‌شد، امروز هم در غرب سالیانه هزینه‌های کلانی برای بی دین کردن دنیا و مسلمانان جهان انجام می‌گیرد.

ایران جزو ۱۰ کشور پایین طلاق است
وی عنوان کرد: امروز رسانه‌ها ذهنیت مردم را خراب کرده اند و هرچقدر دستاورد خوبی صورت گرفته به علت سیاه نمایی‌هایی انجام شده این پذیرش کاهش یافته است، در صورتی که در اکثر حوزه‌های سرطان، بیماری‌ها، خودکشی و فقر و طلاق ایران در اخرین رتبه‌های جهانی قرار دارد.

این محقق حوزه انقلاب با اشاره به اینکه رشد طلاق در دنیا فاجعه برانگیز است، گفت: میزارن طلاق در دنیا از ۱۲درصد به ۴۴درصد افزایش یافته و از هر دو ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود، در بین ۲۰۰ کشور جهان ایران جزو ۱۰ کشور پایین طلاق است.

وی افزود: جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال گذشته بنا را بر دینداری مردم گذاشت و قوانین براساس مسائل دینی پایه‌گذاری شد و نهادهای مختلف و دستگاه‌های اجرایی براساس مباحث دینی و ایثار و گذشت راه اندازی شد، انقلاب اسلامی با تقویت معنویت جامعه فضا را برای دینداری مردم فراهم کرد.

راجی تاکید کرد: بقای نظام از پس بحران‌ها جزو یکی دیگر از دستاوردهای نظام است که ما طی ۴۰ سال گذشته ۵۰ بحران بزرگ را پشت سر گذاشتیم، انقلاب مخملی در ۱۵ کشور به ثمر نشست اما فتنه ۸۸ در ایران به نتیجه نرسید.

وی گفت: پیشرفت‌های زیرساختی ششمین دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است، پس از انقلاب تامین انرژی و دسترسی مردم به انرژی آسان شد و صنعت در مناطق مختلف و محروم توسعه یافت، در برق و بنزین و گازوییل ایران جزو ارزانترین کشورهای جهان است.

این پژوهشگر ابراز کرد: پیش از انقلاب در زمان پهلوی رتبه ایران ۵۲ در تولید علم بودیم اما امروز رتبه ۱۵ جهان را دارا هستیم، در حوزه هسته ای ایران رتبه ۷۷ دنیا بود امروز در جایگاه ۱۲دنیا قرار داریم و در منطقه رتبه اول را به خود اختصاص داده ایم و حتی با اینکه بیشترین تحریم‌ها در حوزه هسته ای بوده اما با تفکر شهید احمدی روشن بیشترین پیشرفت را به دست آورده ایم.

ایران تقریبا ارزانترین کشور در تامین هزینه‌های زندگی است
وی ادامه داد: در تمام آمار بین المللی شاهدیم که ایران درحال پیشرفت و رژیم جعلی صهیونیست درحال افول است و امیدواریم تا ۱۰ سال آینده این رژیم نابود شود.

این محقق حوزه انقلاب تصریح کرد: توان ایستادگی نظام در برابر استکبار جهانی جزو هفتمین دستاورد انقلاب اسلامی است، طی ۴۰ سال گذشته شاهد انجام عملیات تروریستی زیادی در کشورهای اطراف ایران بودیم و کمترین عملیات تروریستی نسبت به کشورهای مختلف در دنیا بوده ایم.

وی یادآور شد: راحت ترین کاری که یاد گرفته ایم صحبت از ضعف‌هاست و همه یاد گرفته ایم تبدیل به اپوزیسیون شویم، طی ۴۰ سال گذشته انقلاب به بزرگترین دستاوردها دست پیدا کرده است.

راجی بیان کرد: مقایسه پیشرفت انقلاب اسلامی نسبت به دیگر انقلاب‌ها و گسترش آزادی‌های عمومی جزو دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است، امروز سرانه مکان عبادی اقلیت‌ها دوبرابر سرانه مکان عبادی مسلمانان است و تعداد نماینده اقلیت‌ها چندصد برابر مسلمان‌هاست.

وی اذعان کرد: فمنیست با زنان غرب کاری کرده که ۴۷ درصد سرپرست سرپرست خانوار امریکایی خانم است، فرانسه و اسپانیا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این محقق حوزه انقلاب اعلام کرد: امروز جزو معدود دورانی است که طی ۴ سال اخیر قدرت خرید مردم روز به روز کاهش پیدا کرده است، اما در مقایسه با کف حقوق ۴۰سال گذشته قدرت خرید مردم افزایش یافته و در حوزه‌های تامین غذایی و مصرف گوشت و مرغ و مصارف غذایی قابل مقایسه با دوران پهلوی نیست.

وی افزود: گسترش عدالت اجتماعی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است، کم شدن فاصله طبقاتی از جمله خواسته‌های انقلاب است، امروز فاصله طبقاتی در همه کشورها درحال افزایش است و هرچه کشورها توسعه یافته‌تر می‌شوند این فاصله طبقاتی افزایظ می‌یابد.

راجی با بیان اینکه ایران تقریبا ارزانترین کشور در تامین هزینه‌های زندگی است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند، تحقق حیات طیبه برای ملت ایران تشکیل تمدن اسلامی و زمینه سازی ظهور انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان