۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۵۷ درصدی گازگرفتگی در قزوین/ ۶نفر فوت شدند
کد خبر: ۳۳۳۰۹۹ نویسنده: دکتر پیمان نامدار تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۴:۳۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس اورژانس استان اعلام کرد:

افزایش ۵۷ درصدی گازگرفتگی در قزوین/ ۶نفر فوت شدند

رئیس اورژانس استان قزوین از افزایش ۵۷.۵ درصدی گازگرفتگی در ۹ ماه نخست امسال در قیاس با مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد.

افزایش ۵۷ درصدی گازگرفتگی در قزوین/ ۶نفر فوت شدند
دکتر پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به حوادث گازگرفتگی اظهار کرد: بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی مربوط به شروع فصل سرما و به کارگیری لوازم گرمایشی است.

وی افزود: در 9 ماه نخست سال جاری 144 نفر در استان قزوین دچار مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن شدند که از این تعداد 6 نفر بر اثر مسمومیت با این گاز جان خود را از دست دادند.

رئیس اورژانس استان قزوین تصریح کرد: سال گذشته در مجموع 99 مورد در استان دچار مسمومیت شدند که 76 مورد به بیمارستان اعزام شده و از این تعداد 18 نفر به صورت سرپایی درمان شدند و متاسفانه 5 نفر نیز شامل 2 مرد و 3 زن جان باختند.

وی ادامه داد: در 9 ماه نخست امسال نیز 144 نفر در استان دچار مسمومیت شدند که در 89 مورد اعزام به بیمارستان انجام شده و از این تعداد 49 مورد به صورت سرپایی درمان شدند.

رشد 20 درصدی فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی در 9 ماه نخست امسال
نامدار بیان کرد: با توجه به استفاده از وسایل گرمایشی در نیمه دوم هر سال، آمار فوتی‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در این مدت افزایش می‌یابد.

وی عنوان کرد: براساس آمارها 8 مورد گازگرفتگی در مهرماه امسال، 35 مورد در آبان ماه و 62 مورد نیز در آذر ماه رخ داده که بیشترین فوت به دنبال مسمومیت با گاز منوکسید کربن در 9 ماه امسال در ماه‌های آبان و آذر ماه بوده است.

این مسئول اضافه کرد: در مجموع متاسفانه 6 نفر امسال بر اثر گازگرفتگی فوت کردند که 3 نفر در آبان ماه و 3 نفر دیگر نیز در آذر ماه اتفاق افتاده است.

رئیس اورژانس استان قزوین با اشاره به افزایش 57.5 درصدی گازگرفتگی در 9 ماه نخست امسال در قیاس با مدت مشابه آن در سال گذشته گفت: بر اساس آمارها در همین مدت میزان فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن گفت: سردرد، تهوع، سرگیجه، مشکل تنفسی، غش کردن و کاهش سطح هوشیاری از جمله علائم گازگرفتگی است.

نامدار با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان بیان کرد: دلیل برخی از حوادث گازگرفتگی در استان نشت لوله بخاری، نشت آبگرمکن، استفاده از وسایل گرمایشی سوختی در فضای بسته به طور مثال استفاده از ذغال در فضای بسته‌ای همچون کانکس و همچنین نشت گاز در آب، داخل حمام است.

وی در ادامه تصریح کرد: توصیه می‌شود زمان خواب مختصري تهويه از طريق در يا پنجره در فضا ايجاد کرده و از بستن کامل منافذ خودداري شود همچنین اجتناب از استفاده وسایل گرمایشی سوختی همچون ذغال برای گرم کردن و چک کردن ماهانه لوله بخاری از دیگر نکات ایمنی است که برای پیشگیری از وقوع گازگرفتگی باید رعایت شود.

رئیس اورژانس استان قزوین در پایان گفت: پرهیز از استفاده وسایلی غیرگرمایشی برای گرم کردن محیط یکی دیگر از نکاتی مهمی است که باید بدان توجه داشت به طور مثال رانندگان وسایل نقلیه سنگین، از روشن کردن گاز پیک‌نیک در اتاق وسیله نقلیه خود خودداری کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان