۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تخلفات دستگاه‌های خدمات‌رسان را از دفتر بازرسی پیگیری می‌کنیم
کد خبر: ۳۳۳۰۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۲:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین:

تخلفات دستگاه‌های خدمات‌رسان را از دفتر بازرسی پیگیری می‌کنیم

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت:دستگاه‌های خدمات رسان در مسیر افرادی که قصد سرمایه گذاری برای راه اندازی گلخانه دارند مانع تراشی می‌کنند که این موضوع را از طریق دفتر بازرسی پیگیری می‌کنیم.

تخلفات دستگاه‌های خدمات‌رسان را از دفتر بازرسی پیگیری می‌کنیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ؛ منوچهر حبیبی ظهر امروز(چهارشنبه) در ستاد مجتمع‌های گلخانه ای استان در استانداری قزوین اظهار کرد: جهاد کشاورزی برای افزایش میزان صادرات استان توسعه مجتمع‌های گلخانه ای را به صورت جدی پیگیری کند.

وی با انتقاد از برخی دستگاه‌های خدمات رسان اذعان کرد: برخی دستگاه‌های خدمات رسان متاسفانه مانند مغازه تجاری شده‌اند و نرخ خدمات خود را براساس قیمت دلار در تهران تعیین کرده و به راحتی با زدن یک کلید خدمات را قطع می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: دستگاه‌های خدمات رسان باید بدون منت به افراد و سرمایه گذاران خدمت ارائه کنند در حالی که برخی از آنها در مسیر افرادی که قصد سرمایه گذاری برای راه اندازی گلخانه دارند مانع تراشی می‌کنند که این موضوع را از طریق دفتر بازرسی استانداری نیز پیگیری می‌کنیم.

به گفته‌ی وی تسهیلات 8 درصد برای ایجاد گلخانه وجود دارد، اما متاسفانه متقاضی در این زمینه وجود ندارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه؛ برای اجرای طرح‌ها باید سرعت عمل را در پیش گرفت، ابراز کرد: مجتمع گلخانه ای از طرح‌های مهم و اولویت دار بخش کشاورزی استان است.

حبیبی بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌های خدمات رسان برای اجرای طرح‌های مهم بخش کشاورزی تاکید کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین با بیان اینکه بعضی از دستگاه‌های خدمات رسان مغازه تجاری شده و نرخ خدمات خود را بر اساس قیمت دلار تهران محاسبه می‌کنند، گفت: با توجه به این خدمات ناقص؛ توقع جذب سرمایه گذاری در این بخش‌ها را داریم، که این روند اصلا درست نیست.

تا دهه فجر فاز اول مجتمع گلخانه ای نودهک واگذار شود
وی بیان کرد: مشکل اصلی در سیستم اداری است والا سرمایه گذار تمایل به سرمایه گذاری دارند، اما گیرهای اصلی در سیستم اداری مانع جذب سرمایه گذار می‌شود که کارها نباید بخاطر گیرهای بی مورد اداری متوقف شود.

حبیبی یاد آور شد: با راه‌های منجمد و بسته که در دستگاه‌های اداری وجود دارد سرمایه گذاری صورت نخواهد گرفت.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین بااشاره به اهمیت ایجاد مجتمع گلخانه ای در استان گفت: اگر مجتمع گلخانه ای راه اندازی شود حداقل برای یک قشر عظیمی از جوانان استان شغل ایجاد می‌شود.

حبیبی اضافه کرد: تا دهه فجر فاز اول مجتمع گلخانه ای نودهک به متقاضیان واگذار شود، با توجه به ظرفیت مناسب و پتانسیل خوبی که در استان در بخش کشاورزی وجود دارد بایستی شرایط را برای جذب بیشتر سرمایه گذار فراهم کرد.

وی بیان کرد: توسعه گلخانه ای و آبیاری نوین جزو طرح‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی استان است.

این مسئول یادآور شد: سهم هر شهرستان برای اجرای طرح‌های گلخانه ای و آبیاری نوین باید مشخص و از طریق فرمانداری‌های هر شهرستان پیگیری شود.

حبیبی تاکید کرد: استعلام‌های مربوط به مجتمع گلخانه ای باید ظرف مدت 10 روز تعیین تکلیف و حل شود، این طرح که سازگار با محیط زیست است و استعلامات مربوطه بایستی در کوتاه ترین زمان توسط دستگاه‌های اجرایی جواب داده شود.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین اذعان کرد: اگر دنبال افزایش صادرات بخش کشاورزی هستیم باید تولیدات بخش گلخانه ای را افزایش دهیم.

وی گفت: برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی بایستی تولید در محیط بسته و گلخانه‌ها افزایش یابد زیرا هم اکنون کشورهای مختلف خواهان خرید محصولات کشاورزی گلخانه ای هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان