۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین حرف‌هایی از جنس فتنه ۸۸ از زبان سیاستمداران اصلاح‌طلب/ تکاپوی این روزهای اصلاح طلبان برای "اصلاحات بیشتر" از کجا نشات می گیرد؟
کد خبر: ۳۳۳۰۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۰:۳۷ ↗ لینک کوتاه

سیاست‌های جدید جریان مطرود در کشور؛

حرف‌هایی از جنس فتنه ۸۸ از زبان سیاستمداران اصلاح‌طلب/ تکاپوی این روزهای اصلاح طلبان برای "اصلاحات بیشتر" از کجا نشات می گیرد؟

تغییر ذائقه اصلاح طلبان در آستانه انتخابات های بعدی اندکی عجیب است و بر خلاف بازی قبلی آنها برای حمایت مستقیم از دولت بوده و اکنون اعلام می کنند که با کسی عقد اخوت نبسته اند.

حرف‌هایی از جنس فتنه ۸۸ از زبان سیاستمداران اصلاح‌طلب/ تکاپوی این روزهای اصلاح طلبان برای "اصلاحات بیشتر" از کجا نشات می گیرد؟
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین  ، در ماه های اخیر شاهد موجی از مصاحبه ها و اظهارنظرهای اصلاح طلبان و سیاستمداران این حوزه هستیم که نه تنها در این شرایط اقتصادی گوشه ای از مشکلات اقتصادی را به زبان نمی آورند بلکه با فرافکنی خود را از دایره پاسخگویی خارج کرده و با دامن زدن به موضوعات سیاسی سعی در به حاشیه بردن مشکلات اصلی کشور دارند.

 

دوم آبان ماه سال جاری بود که حمید جلایی پور در دیدار جامعه شناسان از سخنانش با حسن روحانی از تشکیل دولت موازی سخن گفت و عنوان کرد که مساله ایران این است که بخشی از حاکمیت با پشتیبانی امکانات عمومی یک دولت موازی تشکیل داده و در برابر اصلاحات در جامعه از «انقلاب دائمی» دفاع می‌کند.

جلایی پور بدون اشاره به اینکه تا کنون اصلاح طلبان کدام یک از مشکلات مردم را پیگیری و مرتفع کرده اند مدعی شده است که دغدغه اول این دولت به اصطلاح موازی مشکلات «ملت-دولت» ایران نیست و از یک سیاست داخلی کنترلی و از یک سیاست خارجی مبتنی بر دیپلماسی تقابلی، رسالتی، جهانی با قرائت شیعی پیروی می‌کند.گرایشی که مدت‌ها است که جامعه ایران را قطبی کرده و روند توسعه پایدار، همه‌جانبه ایران را آهسته کرده‌ است.

این فعال سیاسی در ادامه گفته است: «در چهل انقلاب مهم در جهان (از جمله انقلاب اسلامی ایران) هیچکدام از انقلابیون وقوع انقلاب را پیش‌بینی نمی‌کردند و وقوع انقلاب برای آنها غیر‌منتظره بود وی می گوید که به روحانی گفته است که همه جوامع مستعد زلزله و انقلاب‌اندو باید اجازه داد اصلاحات نهادی در حاکمیت و جامعه‌مدنی ریشه بدواند تا جامعه قادر باشد پیامدهای پرهزینه زلزله‌ها را خنثی کند.»

این اظهارات در حالی است که چند روز پیش هم حسن خمینی در مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی گفته بود که باید قواعد رفتار انسان‌ها و علل سقوط و ثبوت را به دست آورد تا در زندگی رعایت کنیم؛ وی همچنین گفته بود هیچ تضمینی وجود ندارد که ما بمانیم و دیگران بروند. اگر قواعد را رعایت نکنید، عرصه را از شما می‌گیرند.

روایت محمود صادقی از فتنه 98؛ پشت پرده های اصلاحات

سخن از تغییرات بنیادی و انقلاب در میان اصلاح طلبان به اینجا خاتمه نیافته و حتی محمود صادقی نماینده پر حاشیه شهر تهران گفته بود: کیهان در روایت خود از سیر وقایع منتهی به ۹ دی ناشیانه از صحنه آرایی های قبلی برای مهندسی مسیر رویدادها در سال ۸۸ پرده برداری کرده؛ در برنامه نگاه یک گفته شد مقصود از فتنه ۹۸، انتخابات سال آینده مجلس است. معلوم نیست دوباره چه سناریویی طراحی کرده اند!

مهدی شیخ، نماینده اصلاح طلب مجلس نیز در جایی دیگر گفته بود: مردم در هیچ کشوری با هیچ دولت و حکومتی عقد اخوت نبسته‌اند. مردم حکومت‌ها و دولت‌ها را انتخاب می‌کنند چراکه تصور می‌کنند مطالبات آنها را پیگیری می‌کنند. وقتی حکومت یا افراد پاسخگو نباشند، طبیعی است دیر یا زود آنها را کنار می‌زنند و از همین رو است که امام خمینی(ره) فرمودند پایه مشروعیت نظام مردم هستند!

تغییر ذائقه اصلاح طلبان در آستانه انتخابات های بعدی اندکی عجیب است و بر خلاف بازی قبلی آنها برای حمایت مستقیم از دولت بوده و اکنون اعلام می کنند که با کسی عقد اخوت نبسته اند.

در همین راستا آذر منصوری قائم مقام دبیر کل حزب اتحاد ملت هم دست به دامن قانون شده و با اشاره به اصل ۲۷قانون اساسی ذیل فصل سوم، اعتراض مسالمت آمیز مردم درنظام پس از انقلاب اسلامی را به عنوان نمادهایی از جمهوریت و آزادی از حقوق مسلم شهروندان برشمرده است. وی در این خصوص گفته بود: «مشکل اینجاست که این حق فقط برای عده‌ای خاص و با شعارهای خاص به رسمیت شناخته می شود!»

 

دست و پا زدن اصلاحات برای احیای بدنه اجتماعی

آنچه که از اظهارات و جهت گیری های اخیر اصلاح طلبان بر می آید این است که با نزدیک شدن به انتخابات مجلس و در ادامه انتخابات ریاست جمهوری سعی می خواهند به هر نحوی که شده با طرح ایده های جدید بدنه اجتماعی از دست رفته خود را دوباره احیا کنند.

اصطلاح طلبان به خوبی می دانند به خاطر حمایت از روحانی و سیاست های او دیگر مردم به آنها اعتماد نخواهند کرد از همین رو با طرح وعده های جدید و ایجاد نیاز برای اصلاحات بیشتر سعی می کنند رفع مشکلات را به اصلاحات بیشتر در کشور گره بزنند تا از این طریق بدنه اجتماعی از دست رفته خود را بازیابی کنند.

باید از این جریان سیاسی پرسید در سال هایی که اداره امور کشور به دست آنها بوده است چه دستاورد مثبتی برای کشور به ثبت رسیده، همچنین اصلاح طلبان باید پاسخ بدهند بسیاری از اتفاقاتی که امروز در سطح کشور در حال رخ دادن است حاصل بی تدبیری و سیاست های غلط آنهاست به عنوان مثال اگر امروز اتوبوس دانشجویان در دانشگاه آزاد دچار حادثه می شود حاصل اصرار اصلاح طلبان و سیاستگزاران آنها برای ساخت این دانشگاه ها در نقاط پرت و غصب زمین هایی است که روزگاری متعلق به این مردم بودند.




انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان