۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین "مدرسه فولادی"، فرصتی که به تهدید تبدیل شد/ آیا مدرسه پلمپ می‌شود؟!
کد خبر: ۳۳۳۰۸۳ نویسنده: حجت الاسلام میلاد قلی‌پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ساعت: ۸:۴۶ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از یک تهدید اجتماعی؛

"مدرسه فولادی"، فرصتی که به تهدید تبدیل شد/ آیا مدرسه پلمپ می‌شود؟!

مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی محله سلامگاه گفت: مدرسه فولادی ۱۵سال است که از دانش آموزش خالی و به محلی برای ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی تبدیل شده و آموزش و پرورش نیز هیچ گونه رسیدگی ندارد.

"مدرسه فولادی"، فرصتی که به تهدید تبدیل شد/ آیا مدرسه پلمپ می‌شود؟!
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مدرسه فولادی در شهر قزوین که در گذشته نه چندان دور مکان آموزشی برای پرورش و تربیت دانش آموزان این شهر بوده هم اکنون به فضایی متروکه برای معتادان و اوباش تبدیل شده و به مدت ۱۵ سال است که بلاتکلیف رها شده است.

وجود این مکان معضلی است که باعث از بین رفتن آسایش و امنیت اهالی آن منطقه شده است.

حجت الاسلام میلاد قلی‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  در این باره اظهار می‌کند: مدرسه فولادی با قدمت بیش از ۳۰تا۴۰سال، به دلیل شرایط بد ظاهری و موقعیت استحکامی به مدت۱۵سال است که از حضور دانش‌آموزان خالی و بلاتکلیف است.

وی ادامه می‌دهد: البته پیش از این به عنوان انبار و برای نیروهای خدماتی آموزش و پرورش به کار گرفته می‌شد، اما هم اکنون ۶سال است هیچ ورود و خروج قانونی در آنجا انجام نمی‌شود.

مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی محله سلامگاه ابراز می‌کند: ۶سال معلق شدن مدرسه، این مکان فرهنگی را به مأمنی برای وجود انواع مفاسد اخلاقی، اجتماعی و ورود و خروج معتادین و بزه‌کاران تبدیل کرده، این در حالی است که مکانی بکر و مناسب برای انجام انواع فعالیت‌های فرهنگی است.

وی می‌افزاید: موقعیت مکانی مدرسه واقع در ورودی گلزار شهدا، پشت مسجد لعل در چهار راه منتظری زمینه را برای حضور بیشتر معتادان و بزه‌کاران فراهم کرده و بنا به صحبت‌های ساکنین محل از حدود ساعت۷شب رفت و آمدها اتفاق می‌افتد و بوی آشغال و تعفن نیز در اطراف آن وجود دارد.

قلی پور عنوان می‌کند: باتوجه به مشکلات ایجاد شده ساکنین محله از شهرداری و آموزش و پرورش خواستار ساماندهی موضوع شدند که نتیجه بخش نبوده است.

وی اذعان می‌کند: با تهدیدات و ناامنی‌هایی که حواشی این مدرسه برای اهالی بویژه دختران جوان ایجاد کرد، خود ساکنین با جمع کردن پول نسبت به خرید آهن و جوش دادن درهای آن اقدام کردند، باوجود این معتادان و بزه‌کاران همچنان از دیوار و بالای در وارد می‌شوند.

مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی محله سلامگاه می‌گوید: عدم رسیدگی دستگاه‌های ذی ربط به اعتراضات مردم مرا بر آن داشت تا موضوع را از طریق سازمان‌های مربوطه پیگیر شوم، در این راستا نامه‌هایی به سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری، آموزش و پرورش، شورای شهر و شهرداری ارسال شد.

وی بیان می‌کند: نامه‌های متعدد به آموزش و پرورش ناحیه یک و اداره کل ترتیب اثر داده نشد، با پیگیری از طرف نمایندگان مجلس و شهرداری نامه‌هایی از سوی آن‌ها برای رسیدگی به آموزش و پرورش ارسال شد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی ابراز می‌کند: پس از ارسال نامه‌های دوم و سوم، شورای شهر و شهرداری خواستار رسیدگی آموزش و پرورش نسبت به موضوع شدند، غیر این صورت طبق قوانین پلمپ و دیوار کشی انجام خواهد شد.

وی اذعان می‌کند: طی بازدید از فضای داخل مدرسه، ریزش بخش زیادی از ساختمان و افکن کردن چاه بزرگی در آن مشاهده شد که چه بسا تعدادی از معتادان بدون اطلاع و دور از چشم همه در آن سقوط کرده باشند. 

قلی پور عنوان می‌کند: رسانه‌ای شدن موضوع و بازدید مسئولان استان قول ضمنی سازمان فرهگی و ورزشی شهرداری قزوین مبنی بر استفاده ۱۰ساله با متولی گری مسجد را به دنبال داشت، البته این قچل ضمنی بوده و هنوز مدرک مکتوبی ارائه نشده است.

وی اظهار می‌کند: متاسفانه آموزش و پرورش هیچ‌گونه همکاری نداشت و پاسخگو نبود، تنها پاسخ آن‌ها این بود که؛ مدرسه مالک دارد و امکان واگذاری ملک صاحب دار وجود ندارد.

مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی محله سلامگاه ادامه می‌دهد: پاسخ آموزش و پرورش درحالی است که تاکنون فردی نسبت به مالکیت مادی و معنوی مدرسه اقدامی نداشته است.

وی ادامه می‌دهد: عده‌ای نیز موضوع اشکال شرعی شرایط وقفیت را مطرح کردند که براساس آن مکانی که مدرسه است لزوما باید مدرسه بماند.

قلی پور می‌گوید: با بازدید میدانی زرآبادی نماینده قزوین در مجلس و صحبت‌های وی با مدیرکل آموزش و پرورش قرار شد در پایان هفته پیش رو رابطی برای پیگیری موضوع معرفی شود و صورت جلسه‌هایی نیز نوشته شود.

وی ابراز می‌کند: این منطقه شهری فاقد هرگونه فرهنگ‌سرا و مکانی برای برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است، این مدرسه با متراژ ۳هزار متر مکانی مناسب برای بازآفرینی و بهره برداری در این راستا است.

این فعال فرهنگی و اجتماعی عنوان می‌کند: هم اکنون خیّر برای این کار وجود دارد، درصورت واگذاری اختیارات استفاده به یک دستگاه و نهاد این امکان فراهم می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: ما خواستار واگذاری کامل ملک نیستیم و تنها اجازه استفاده تحت نظارت نهاد و دستگاه رسمی را دنبال می‌کنیم، اما تا امروز خبر قطعی و رضایت بخشی حاصل نشده است.

قلی پور با اشاره به عدم همکاری آموزش و پرورش تصریح می‌کند: علی رغم پیگیری‌های انجام شده و تلاش‌های فراوان تاکنون حتی در دیدار عمومی نیز موفق به دیدار مدیر کل آموزش و پرورش نشده‌ام تا موضوع را توضیح دهم.

وی می‌گوید: درواقع آموزش و پرورش به هیچ نوع پیگیر موضوع نیست، حتی از طرف فرماندار و دفتر استانداری نیز برای آن‌ها نامه ارسال شده اما هنوز نامه مورد نظری که از اداره کل صادر شده به دست ناحیه یک نرسیده است.

مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی محله سلامگاه در پایان می‌گوید: با استناد به گفته معاون دادستان درصورت عدم رسیدگی‌های لازم این مدرسه به عنوان مکانی که مأمن ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی است، پلمپ خواهد شد.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان