۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پیش‎بینی‎های ناامیدکننده از اقتصاد سال ۹۸ تکذیب شد
کد خبر: ۳۳۳۰۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

در یازدهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور؛

پیش‎بینی‎های ناامیدکننده از اقتصاد سال ۹۸ تکذیب شد

رئیس ستاد تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به برخی پیش‌بینی‌های غیرصحیح مطرح‌شده در خصوص سال ۹۸ گفت: القاء شرایط نامطلوب در سال آینده، نه‌تنها بهانه‌ای برای دشمنان خارج از کشور ایجاد می‌کند، بلکه می‌تواند حس کاذب ناامنی و بی‌ثباتی اقتصادی بیافریند.

پیش‎بینی‎های ناامیدکننده از اقتصاد سال ۹۸ تکذیب شد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،  در یازدهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، که شامگاه دوشنبه دهم دی در وزارت کشور برگزار شد، وزیر کشور و رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، پس از استماع گزارش‌های ارائه‌شده از سوی کارگروه‌های تخصصی و دستگاه‌های عضو ستاد، ضمن اتخاذ و ابلاغ تصمیمات مقتضی، با تحسین مسئولیت‌شناسی مردم در مواجهه با شرایط اقتصادی کشور و همراهی و همگامی عمومی با سیاست‌های اقتصادی برای مقابله با تلاش دشمن، آثار و ابعاد تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه را برشمرد و با توجه به موفقیت‌های مهم به‌دست‌آمده، از این تدبیر تجلیل کرد.

رحمانی فضلی با اشاره به بررسی مستمر و بهنگام تصمیمات شورا از سوی مقام معظم رهبری، ابلاغ مصوبات مورد تأیید ایشان حداکثر 48 ساعت پس از تصویب را عامل اثرگذاری فوق‌العاده تصمیمات شورای هماهنگی سه قوه برشمرد و ابراز امیدواری کرد: از رهگذر استمرار حمایت‌ها و همراهی مردم شریف، نقش‌آفرینی هماهنگ همه دستگاه‌های ذی‌ربط و تداوم حمایت‌های مقام معظم رهبری، آرامش و ثبات ایجادشده در بازار و فضای اقتصادی کشور استمرار یابد و شرایط معیشتی مناسب‌تری برای عموم مردم فراهم شود.

در یازدهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، گزارش بانک مرکزی از روند مدیریت بازار ارز و ابعاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات مدیریت بازار ارز ارائه شد و با توجه به محتوای این گزارش، رحمانی فضلی رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور از عملکرد مطلوب صدا و سیما در همکاری با بانک مرکزی برای استمرار فضای ثبات و آرامش در بازار تشکر کرد.

وی در ادامه این جلسه، پس از توجه به گزارش نماینده سازمان برنامه و بودجه از سفر به استان خراسان جنوبی و تأثیر این سفر در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی استان، با اشاره به تصمیمات خوب و مؤثر اتخاذشده در سفرهای استانی از همه مسئولان خواست این سفرها را با برنامه‌ریزی دقیق‌تر در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: در شرایطی که رسانه‌های خارجی به‌دنبال تلقین یأس و ناامیدی به مردم هستند و به‌طور مدام فضای جامعه را نامطلوب نمایش می‌دهند حضور مسئولان کنار مردم می‌تواند مایه دلگرمی، اطمینان خاطر و افزایش امید در اقشار مختلف باشد، به‌علاوه؛ مسئولان در این سفرها شرایط واقعی جامعه را می‌بینند و می‌توانند تصمیمات درست و البته متکی به پشتوانه کارشناسی را در محل اتخاذ کنند، که این تصمیمات، مطمئناً کمک‌کننده و راهگشا خواهد بود.

وزیر کشور در همین زمینه ادامه داد: واقعیت این است که مردم؛ روحیه و امید بالایی دارند که با اقدامات و تصمیماتِ سازنده و راهگشا، ولو محدود، می‌توان این امید و روحیه را خصوصاً در شهرهای کوچک به‌طور مضاعف تقویت و کنار آن زمینه‌های کار و اشتغال و پیشرفت مناطق مختلف فراهم کرد.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به برخی پیش‌بینی‌های غیرصحیح مطرح‌شده در خصوص سال 98 گفت: القاء شرایط نامطلوب در سال آینده، نه‌تنها بهانه‌ای برای دشمنان خارج از کشور ایجاد می‌کند، بلکه می‌تواند حس کاذب ناامنی و بی‌ثباتی اقتصادی را در مردم و به‌خصوص سرمایه گذاران و کار آفرینان بیافریند. البته مسئولان همواره شرایط و مسائل کشور را رصد می‌کنند و مدام در حال پیش‌بینی و آینده‌نگری درباره مسائل مختلف کشور هستند، و بی‌تردید با برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق، شرایط کشور در سال‌های پیشِ‌رو از جمله سال 98 به‌خوبی مدیریت خواهد شد.

گفتنی است ارائه گزارش رؤسای کارگروه‌های تخصصی ستاد در راستای صیانت از استمرار فضای متعادل و باثبات اقتصادی در افکار عمومی دیگر دستور کار این جلسه بود.

همچنین گزارش نمایندگان دستگاه‌های تخصصی ستاد در خصوص ابعاد اطلاع‌رسانی وضعیت کاملاً پایدار و مطمئن ذخایر کالاهای اساسی، واردات و صادرات کالا از بنادر جنوب، توزیع گوشت گرم و منجمد در بازار، و نحوه اطلاع‌رسانی مناسب در یازدهمین جلسه ستاد ارائه و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.


انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان