۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تکرار یک تجربه موفق!
کد خبر: ۳۳۳۰۳۱ نویسنده: محمدرضا ذاکر تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ساعت: ۸:۵۷ ↗ لینک کوتاه

گذری بر حماسه سازی یک ملت؛

تکرار یک تجربه موفق!

خلق حماسه مردمی ۹دی و پیچیده شدن طومار فتنه گران بدست مردم بصیر ایران اسلامی، پنجره ای را در پیش روی امت اسلامی گشود که پس از گذشت قریب به یک دهه، هنوز کشور از برکات آن بهره مند است.

تکرار یک تجربه موفق!
صبح قزوین ؛________ محمدرضا ذاکر. 

تاریخ چهل ساله و پرفراز و نشیب جمهوری اسلامی، پر است از اتفاقات بزرگ و کوچکی که گاهی سرنوشت یک ملت را رقم زده است اما در بین همه اتفاقات ریز و درشت سال‌های گذشته، نهم دی ماه 88 از ویژگی‌های منحصر بفردی برخوردار است که بررسی ابعاد مختلف این حماسه و علل و عوامل حادث شدن آن می‌تواند چراغ راهی باشد برای ادامه مسیر انقلاب.

باید اتفاقات غمبار روزهای پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را حساس ترین و مهلک ترین فتنه تاریخ انقلاب بدانیم که توانست در صفوف مخالفان انقلاب وحدت ایجاد کرده و همه سیلی خوردگان اسلام را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی پای کار بیاورد.

نظام سلطه جهانی با محوریت آمریکا و حامیانش از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برنامه‌های متعدد و متنوعی برای منحرف کردن قطار انقلاب و کاستن نفوذ انقلاب در منطقه داشته اند اما شکل، شدت و مدل اجرای فتنه88 آن را از باقی اتفاقات 40ساله انقلاب متمایز کرد.


نفوذ منطقه ای ایران و ایفای نقش فعال و موثر در معادلات منطقه ای و بین المللی، کوتاه شدن دست استکبار از منافع خاورمیانه و همچنین سرعت یافتن پروسه صدور انقلاب همزمان با افول لیبرالیسم غربی در قلب آمریکا و اروپا را می توان سه عامل اصلی دشمنی‌ها و صف آرایی‌های سال‌های اخیر نظام سلطه در مقابل انقلاب دانست.

این عوامل سبب شد تا دشمنان انقلاب هرآنچه در توان داشتند به میدان بیاورند تا مانع از ادامه یافتن مسیری شوند که تصویری روشن از آینده ایران اسلامی را منعکس می‌کرد. تصویری که می‌رفت به الگویی برای کشورهای مسلمان حاشیه خلیج همیشه فارس مبدل شود و حیات خلوت سابق استکبار به کابوسی برای آمریکا و اذناب ننگین اش تبدیل شود.

اما اینجا، در ایران! انتخاباتی با 85درصد مشارکت، ضمن شکستن رکورد ادوار مختلف انتخابات در ایران، ادعای صحیح دموکراتیک ترین نظام حکومتی را تجلی بخشید اما سران فتنه و بد دلان و فریب خوردگان کج اندیش، این موهبت الهی را قدر ندانسته و با دمیدن در آتش اختلافات سیاسی و القای شُبهه خدشه در سلامت انتخابات راهی را شروع کردند که صحنه گردانش سرویس‌های جاسوسی بیگانه بودند.

به تعطیلی کشاندن کشور، تخریب اموال عمومی، مجروح و به شهادت رسیدن عده ای از جوانان، برهم خوردن نظم و امنیت کشور، افشای ده‌ها سند سری و فوق سری، انعکاس تصویری زشت و زننده از اسلام و ایران در چشم جهانیان و بالاتر از همه اینها خیانت به خون سیصدهزار شهید این مرز و بوم از جمله پیامدهای شوم و شاید جبران ناپذیر فتنه88 بود که خسارات ناشی از سلب اعتماد عمومی و ترویج نافرمانی های مدنی در کشور همچنان نظام اسلامی را با چالش روبرو ساخته است.

اما خوشبختانه، خلق حماسه مردمی 9دی و پیچیده شدن طومار فتنه گران بدست مردم بصیر ایران اسلامی، پنجره ای را در پیش روی امت اسلامی گشود که پس از گذشت قریب به یک دهه، هنوز کشور از برکات آن بهره مند است.

اما سوال جدی این است که آیا حماسه 9دی 88 امروز هم می‌تواند الگویی مناسب برای جامعه مدنی ما باشد؟!

وجود رهبری بصیر و دوراندیش، مردمی ولایتمدار، مسلمان و پایبند به باورهای ارزشی و اسلامی و برملا شدن نقشه شوم دشمن و ایجاد گسست در صف مخالفان و تفکیک معترض و برانداز، عومل اصلی وقوع حماسه مردمی نهم دی ماه بود.

سه عاملی که به‌نظر می‌رسد امروز هم تنها نسخه شفابخش و عامل رهایی کشور از بن بست‌های پیش رو است.

ملت غیور ایران اسلامی نشان داد که تا پای جان در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و اعتقاداتش ایستاده است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

امروز در شرایطی که خانواده‌های ایرانی محکوم به تحمل فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های خارجی و داخلی اند، تبیین دستاوردهای ایستادگی و مقاومت و نیز تشریح نقشه‌های جدید دشمنان قسم خورده نظام و دمیدن روح امید در جامعه قطعاً می‌تواند راهگشا باشد.

پیروزی‌های پی در پی جبهه مقاومت در کشورهای عراق، افغانستان، سوریه و بحرین و یمن و خروج مفتضحانه و توأم با تحقیر آمریکا از پایگاه‌های نظامی منطقه، افول قدرت پوشالی رژیم مرتجع صعودی و چالش‌های بی شمار رژیم غاصب صهیونیستی، همه و همه سبب شده است که بار دیگر جبهه خصم در مقابل ایران اسلامی متحد شود و این بار در قالب تحریم‌های اقتصادی و تحمیل عهدنامه‌ها و معاهدات رنگین و ننگین بین المللی و کاهش قدرت خرید و بروز مشکلات اقتصادی متعدد در جامعه ایرانی، پیوند ناگسستنی امت و رهبری را هدف بگیرد.

اما در داخل کشور، مطالبه جدّی و موثر مردم از مسئولین ضروری تر از قبل بنظر می‌رسد.

مسئولینی که هرآنچه در اختیار دارند از قِبَل مردمی است که امروز در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی با نظام استکبار پنچه درافکنده اند و صبورانه فرصت جبران را به مدیرانی داده اند که تا چندی پیش رفع همه مشکلات اقتصادی و سیاسی را در ازای تغییر رفتار با کدخدا می‌دانستند و عزت و غرور ملی مان را در مذاکره با شیطان بزرگ خدشه دار کردند.

امروز با نگاهی به دستاوردهای انکار ناپذیر انقلاب اسلامی و نقش بی بدیل رهبری نظام اسلامی در روشنگری و راهبری این جریان مبارک، بر کسی پوشیده نیست که ادامه دادن مسیر مریض مذاکره با آمریکا و اروپا و بده بستان‌های سیاسی و لابی گری‌های حزبی در داخل دولت و مجلس، سهمی در آینده سیاسی ملت ایران ندارد.

9دی به ما آموخت که اگر عرصه را بر مردم شریف ایران اسلامی تنگ کنند باید منتظر سیلی محکمی باشند و بر همگان آشکار شد که اگر برخی خواص و مسئولین در غبار فتنه‌ها قادر به تمیز دادن حق و باطل نیستند، یا اگر احیاناً هنوز خواب آمریکا را می‌بینند، ملت انقلابی ایران کما فی السابق طریق سراسر سعادت انقلابی گری را بر می‌گزیند و برای عبور از فتنه‌های سیاسی و اقتصادی منتظر دولت مردانش نمی‌ماند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان