۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۹دی زمان قدرت‌نمایی ایمان ولایی مردم بود/ ضربات آینده به دشمن سخت‌تر خواهد بود
کد خبر: ۳۳۳۰۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۹ ساعت: ۱۰:۵۲ ↗ لینک کوتاه

حجت‌الاسلام پناهیان:

۹دی زمان قدرت‌نمایی ایمان ولایی مردم بود/ ضربات آینده به دشمن سخت‌تر خواهد بود

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ۹ دی محل قدرت‌نمایی ایمان ولایی مردم بود و ضرباتی که در آینده، دشمن از ایمان ولایی مردم دریافت می‌کند، بسیار سهمگین‌تر خواهد بود.

۹دی زمان قدرت‌نمایی ایمان ولایی مردم بود/ ضربات آینده به دشمن سخت‌تر خواهد بود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شب گذشته به‌ مناسبت سالگرد حماسه ۹ دی در دانشگاه فرهنگیان مشهد، با بیان اینکه معرفی صحیح انقلاب بر عهده انقلابیون بخصوص اساتید و دانشجویان است، اظهار داشت: ما انقلاب را خوب معرفی نکرده‌ایم و مقصر اصلی انقلابیون هستند که از ابزارهای مناسبی برای معرفی انقلاب به‌ مردم استفاده نکرده‌اند.

وی در خصوص فتنه ۸۸ و فتنه‌هایی که بر سر راه انقلاب پدیدار شده است، افزود: انقلاب به‌ معنای دقیق یک گوهر عقلانی بود و چیزی جز این نیست؛ باید در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه معنی انقلاب اسلامی را به‌ روشنی به‌ تشریح بپردازیم تا این جوانان عرصه جامعه از معنی و مفهوم اصلی انقلاب عقلانی هرچه بیشتر آگاه شوند.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: برخی می‌گویند دین برگرفته از ارزش‌ها است، در حالی که دین برگرفته از عقلانیت بوده است. غربی‌ها و روشن‌فکرهایی که می‌گویند، دین یعنی ارزش، درواقع قصد نابودی دین را دارند. دین عقلانیت است، کجای دین خارج از عقلانیت بوده؟ انقلاب ما چیزی جز عقلانیت نیست.

پناهیان با اشاره به‌ اینکه جریان‌های فکری و توهم گونه‌ای که دشمن دارد فکر می‌کند که انقلاب در ایران صورت نگرفته است، یادآور شد: فتنه ۸۸ توهم بود و برخی توهم کرده بودند که در انتخابات پیروز می‌شوند، در واقع آن‌ها به‌ صورت عقلانی به‌ماجرا نگاه نکرده بودند و به‌ همین خاطر با در بسته روبرو شدند.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: ۹دی اگرچه امر باشکوهی بود، از ناحیه کسانی که این مردم را می‌شناسند و با ایمان مردم آشنا هستند،  اما موجب تعجب نبود، چون انتظار هم از مردم ولایی ما چیزی جز این نبود که در موقع حساس به‌ میدان بیایند و حتی برخی از نخبگان جامعه را که آنها هم اهل ایمان خودشان را می‌دانند و ما هم آنها را اهل ایمان می‌دانیم، جا بگذارند و با قدرت ایمان خودشان بتوانند مشکلات جامعه را برطرف کنند.

وی ادامه داد: دعوا دین و بی‌دینی سر عقلانیت است و دشمنان هم سر عقلانیت دعوا دارند؛ ۴۰ سال است ما به‌ انقلاب رسیده‌ایم و همه ما انقلاب را مدیون عقلانیت هستیم، چراکه بدون هیچ امکاناتی به‌ انقلاب دست یافتیم و این رسیدن فقط همت و تلاش جوانانی بود که در راه رسیدن به‌انقلاب تلاش کردند.

پناهیان خاطرنشان کرد: اساسا دین می‌خواهد عقلانیت را نشان دهد و شما دانشجویانی که فردا معلمان جامعه هستید، باید عقل دانش‌آموزان را پرورش دهید تا بتوانند مشکلات و مسائل را به‌صورت عقلانی حل کنند.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فتنه ۸۸ ضررهای زیادی به‌ جامعه ما زد، ولی واکسینه کردن جامعه در مقابل فتنه‌هایی نظیر این و پیش بردن جامعه از نظر بصیرت محلی برای تجلی این ایمان شد.

وی تصریح کرد: ۹ دی محل قدرت‌نمایی ایمان ولایی مردم قرار گرفت، قدرتی که هر لحظه دشمن می‌خواست به‌ اصول انقلاب ما نزدیک شود، از چنین قدرتی سخت تودهنی خواهد خورد و ضرباتی که در آینده، دشمن از ایمان ولایی مردم دریافت می‌کند بسیار سهمگین‌تر خواهد بود.

پناهیان بیان کرد: امروزه فرزندان جامعه فقط سرگرم بازی هستند، اما باید درکنار این سرگرمی‌ها دانش‌آموزان را طوری پرورش دهیم که بتوانند در آینده انتخاب‌های درستی برای زندگی خود داشته باشند، همه شما معلمان در اینده مسؤول هستید، چراکه وظیفه پرورش فرزندان انقلاب را دارید. 

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: مفهوم انقلاب ساده است و مفهوم پیچیده‌ای ندارد، اما همین مفهوم ساده را باید عمیق و درست بفهمیم تا آنچه را که از مفهوم انقلاب می‌خواهیم بدانیم، به‌ درستی متوجه شویم.

وی گفت: حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری همیشه به‌ ایمان مردم ایمان داشته‌اند و به‌عنوان یکی از عوامل قابل اتکاء برای تداوم انقلاب نگاه می‌کنند، این ایمان اگر فرصت تجلی پیدا کند شکوه خود را نشان خواهد داد و ۹ دی هم فرصتی بود برای تجلی ایمان مردم به‌ راهی که انتخاب کردند.

پناهیان خاطرنشان کرد: کسانی که فتنه ۸۸ را به راه انداختند چند اشتباه از جمله پنهان‌کاری، دروغ گویی و توهم‌پراکنی داشتند و تقلب را بزرگ کردند و گفتند تقلب در انتخابات شده، اینکه بگویند تقلب شده در انتخاب نشان از بی‌عقلی فتنه‌گران بود.

انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان