۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس; دولت در لایحه بودجه ۹۸ ‌یارانه حامل‌های انرژی را قطع کرده است ‌
کد خبر: ۳۳۲۹۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۸ ساعت: ۱۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

افزایش قیمت سوخت در بودجه۹۸؛

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس; دولت در لایحه بودجه ۹۸ ‌یارانه حامل‌های انرژی را قطع کرده است ‌

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: با توجه به قطع یارانه حامل‌های انرژی در بودجه ۹۸ نتیجه می‌گیریم دولت به‌طور غیرمستقیم برای افزایش قیمت سوخت برنامه‌ریزی کرده است.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس; دولت در لایحه بودجه ۹۸ ‌یارانه حامل‌های انرژی را قطع کرده است ‌
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، ولی داداشی اظهار داشت: دولت در بودجه 98 به طور غیرمستقیم درصدد افزایش قیمت حامل‌های انرژی و سوخت است اما با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی موجود، مجلس به‌هیچ عنوان اجازه انجام این کار را به دولت نمی‌دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان از وجود یکسری اشکالات و نواقص جدی در لایحه بودجه 98 سخن گفت و ضمن تأکید بر رفع آن عنوان کرد: کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق مجلس تمامی این ابعاد لایحه بودجه را مورد بررسی قرار می‌دهند و اشکالات و نواقص احتمالی آن را برطرف می‌کنند.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه 98 به‌طور مستقیم سخنی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی و سوخت نکرده است تصریح کرد: با توجه به قطع یارانه حامل‌های انرژی در بودجه 98 نتیجه می‌گیریم دولت به‌طور غیرمستقیم برای افزایش قیمت سوخت برنامه‌ریزی کرده است.

‌دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس: حقوق کارمندان دولت باید حداقل 30درصد افزایش یابد

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان برای دفاع از حقوق ملت اجازه افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به دولت نمی‌دهند بیان داشت: این موضوع به‌صورت کاملاً دقیق توسط کمیسیون تلفیق و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا فشار مضاعفی به مردم وارد نشود.

داداشی اقدامات دولت جهت برنامه‌ریزی برای کاهش تورم،‌ حمایت از تولید و اشتغال، کاهش حجم دولت، اصلاح ساختار شرکت‌های دولتی و هدفمندسازی یارانه‌ها را مطلوب خواند و گفت: همسان‌سازی حقوق و دستمزد و افزایش حقوق کارمندان نیز از دیگر زوایای لایحه بودجه 98 است.

وی از تصمیم دولت برای افزایش 20 درصدی حقوق و دستمزد کارمندان خبر داد و در مورد این موضوع خاطرنشان کرد: به عقیده بنده با توجه به حجم تورم بسیار بالا و گرانی‌های سرسام‌آوری که در کشور شاهد آن هستیم باید حداقل 30 درصد به حقوق کارمندان دولت افزوده شود.

داداشی با اشاره به اینکه ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه دولت را مکلف به اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کرده است ابراز داشت: در این طرح که مهلت اجرای آن تا پایان برنامه ششم تعیین شده حداقل حقوق بازنشستگان تا سقف 3 میلیون تومان در ماه پیش‌بینی شده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان اختصاص مبالغی از محل هدفمند سازی یارانه‌ها برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را متذکر شد و اظهار داشت:‌ دولت در سال گذشته نیز از همین منبع ذکر شده حدود هزار میلیارد تومان را جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تخصیص داده بود.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس از احتمال حذف برخی از ردیف‌های اعتباری متعلق به دستگاه‌های اجرایی گیلان خبر داد و عنوان کرد: تمامی مسئولان ارشد گیلان باید به سایت مرکز پژوهش‌ها مراجعه کنند و در صورت حذف برخی از ردیف‌های خود مراتب را به مجمع نمایندگان استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان