۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین لاریجانی برای ریاست جمهوری برنامه دارد/ دعوای بین قوامی و تابان، جنگ قدرت است
کد خبر: ۳۳۲۹۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۷ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده سابق قزوین در مجلس:

لاریجانی برای ریاست جمهوری برنامه دارد/ دعوای بین قوامی و تابان، جنگ قدرت است

نماینده سابق قزوین در مجلس گفت: لاریجانی در دوره حاضر مجلس هم فراکسیون مستقلین ولایت را تشکیل داد و با سیاست خود جناح‌های زیادی را با خود رای آورد و از امروز هم برای کرسی ریاست جمهوری برنامه دارد.

لاریجانی برای ریاست جمهوری برنامه دارد/ دعوای بین قوامی و تابان، جنگ قدرت است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در نشست بصیرتی که به مناسبت 9 دی ماه به همت بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پیدایش فتنه در طول تاریخ به معنای آزمایش در دو حوزه فردی و اجتماعی است، اولین عامل پیدایش فتنه از غفلت آغاز می‌شود.

وی افزود: در آیات قرآن "نقاق" از الحاد و کفر بدتر عنوان شده و شناخت نفاق بسیار سخت و دشوار است، زیرا نفاق به صورت نامحسوس نفوذ کرده و جریان منافقانه خود را پیش می‌برد.

نماینده سابق قزوین در مجلس بیان کرد: نفاق از عوامل مهم فتنه ۸۸ بود، یارانی که خود را از نزدیکترین و وفادارترین اشخاص با امام راحل می‌دانستند، اما آغازگر فتنه سال ۸۸ شدند یا در آن ایام در مقابل توطئه نظام سکوت کردند.

وزیری که ثروت میلیاردی دارد درکی از زندگی مردم ندارد
وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید رفتار منافقانه مسئولان را برملا کنند، یادآور شد: شخصیت محوری از دیگر عوامل آغاز فتنه بود، زیرا شخصیت‌هایی در دورانی از یاران امام و انقلاب بودند و این موضوع زمینه ساز ایجاد شبهه در بین مردم شد و عاملی بود تا مردم به دنبال این شخصیت‌ها حرکت کنند.

حسینی ابراز کرد: سومین عامل ایجاد فتنه ثروت‌اندوزی بود، در کلام پیامبر اسلام آمده است آزمایش امت من در مال‌اندوزی است. آنهایی که در دوره ای در حسینیه و منازل ساده عروسی می‌گرفتند امروز در هتل‌های هفت ستاره برای فرزندان خود عروسی می‌گیرند این مسئولان باید پاسخ دهند امروز این ثروت‌های بادآورده را از کجا آورده‌اند؟

وی عنوان کرد: وزیری که هزار میلیارد ثروت دارد و صنایع پتروشیمی در دستان وی قرار دارد آیا می‌تواند درکی از زندگی مستضعفان داشته باشد؟

این تحلیلگر سیاسی تفرقه و اختلاف را از دیگر عوامل ایجاد فتنه در سال ۸۸ برشمرد و گفت: امام جماعت متحصنین مجلس ششم امروز در استان صاحب نظر و تصمیم گیرنده است بنابراین باید از دولت روحانی حمایت کند، اصلاح طلبان حول محور دولت وحدت پیدا کرده اند.

رهبری به دلیل عملکرد ضعیف مجلس آنها را به حضور نپذیرفت
وی ادامه داد: پیروی از هوای نفس یکی دیگر از عوامل ایجاد فتنه بود، پیش از فتنه ۸۸ رئیس جمهور امریکا به رهبر ایران نامه فرستاد که حاضریم شما قدرت برتر منطقه اعلام کنیم، اما پس از فتنه جسور شدند و تحریم‌های ظالمانه علیه ما وضع کردند.

نماینده سابق قزوین در مجلس ابراز کرد: امروز همان گروه فتنه‌گر به دنبال طراحی فتنه جدیدی هستند، در زمان تصویب برجام از سوی وزیر خارجه اهداف این قرارداد اقتصادی و برداشتن تحریم‌ها اعلام شد اما امروز آقای ظریف می‌گوید در برجام به دنبال مسائل اقتصادی نبودیم.

وی عنوان کرد: امروز فتنه دیگری در پشت صحنه درحال انجام است و گرانی‌ها با هدف به بن بست رساندن مردم صورت می‌گیرد تا ما حمایت‌گر جریان مقاومت نباشیم.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: امروز ما درحال بیرون کردن امریکا از سوریه و عراق و یمن هستیم اما عده ای با توطئه‌گری در پشت صحنه درحال تخریب جریان مقاومت هستند.

لاریجانی جریان اصولگرایی را دوشقه کرد
وی درباره نوع مدیریت رئیس مجلس تصریح کرد: آقای لاریجانی در دوره قبلی مجلس با عملکردی که داشت اصولگرایان را دوشقه کرد و اصولگرایان معتقد محکم صاحب رای نمی‌شدند.

حسینی افزود: لاریجانی در دوره حاضر مجلس هم فراکسیون مستقلین ولایت را تشکیل داد و با سیاست خود جناح‌های زیادی را با خود رای آورد و از امروز هم برای کرسی ریاست جمهوری برنامه دارد.

وی یادآور شد: هرسال نمایندگان پس از رای گیری هیئت رییسه مجلس با رهبری دیدار می‌کنند، اما امسال رهبری نمایندگان را به حضور نپذیرفت زیرا از عملکرد مجلس راضی نیستند.

نماینده سابق قزوین در مجلس تصریح کرد: جریان حزب الله و دیندار اگر پای انقلاب بایستند و استقامت کند و دچار تردید و هراس نشود، خداوند یقینا حمایت خواهد کرد هرکجا عقب نشینی کردیم دچار شکست شدیم.

وی بیان کرد: امروز این شرایط سخت همچون خار و کف‌هایی برای انقلاب است که بزودی از بین می‌رود، همانطور که رهبری فرمودند آینده انقلاب متعلق به مستضعفان عالم است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه من اصولگرای ولایی مستقل هستم، اذعان کرد: جزو هیچ جریان و حزب اصولگرایی نیستم و هنوز برای شرکت در انتخابات مجلس سال آینده تصمیم نگرفته ام، اگر اصولگرایان وحدت داشته باشند در انتخابات سال آینده پیروزی با اکثریت اصولگرایان است.

شخصیت آیت الله شاهرودی ناشناخته ماند
وی درباره اختلافات بین اصلاح طلبان قزوین گفت: چرا باید کسی که در استان هیچ کاره است درحال تصمیم گیری برای مدیریت‌هاست و با فشار در عزل و نصب‌ها به دنبال جایگزین کردن نیروهای خود است؟

حسینی تصریح کرد: دعوا و اختلاف جریان قوامی با تابان در انتصابات مدیران و جنگ قدرت است، امروز فتنه گرانی که در راس فتنه سال ۸۸ بودند درحال دخالت در تصمیم گیری‌ها هستند، استاندار قزوین باید پاسخگوی این شرایط باشد.

وی درباره درگذشت عالم ربانی آیت الله شاهرودی گفت: محمدباقر صدر پس از شیخ انصاری در حوزه تئوریزی فقه پیشتاز بود و بحث ربا و بانکداری اسلامی را مطرح کرد، آیت الله سید کاظم حائری و آیت الله شاهرودی از شاگردان آیت الله صدر بودند.

نماینده سابق قزوین در مجلس افزود: آیت الله شاهرودی همیشه نسبت به رهبری و نظام وفادار بود و سید مظلومی بود که پس از فوت وی به خوبی به شخصیت ایشان خوب پرداخت نشد.

وی در پایان گفت: آیت الله شاهرودی برادر سه شهید بود که شهید صدر مخفیانه وی را از عراق به ایران فرستاد تا به دست عوامل بعثی به شهادت نرسد، متاسفانه شخصیت آیت الله شاهرودی ناشناخته ماند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان