۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آیت الله هاشمی شاهرودی اسوه اخلاق سیاسی و مرد جهاد بود
کد خبر: ۳۳۲۹۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۶ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری قزوین:

آیت الله هاشمی شاهرودی اسوه اخلاق سیاسی و مرد جهاد بود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: آیت الله شاهرودی با تمسک به سیره اجداد طاهرینش و در ادامه راه اساتید مجاهدش حضرت امام خمینی(ره) و شهید حضرت آیت الله صدر(ره)، به‌معنای واقعی کلمه جامع بین علم و عمل بود.

آیت الله هاشمی شاهرودی اسوه اخلاق سیاسی و مرد جهاد بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام قدرتی در مراسم یادبود آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که در حسینیه امین الله دادگستری قزوین برگزار شد، گفت: درگذشت این فقیه عالیقدر درد جانکاهی برای دلسوختگان و دوستداران نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب این عالم وارسته حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی که مرد اخلاق سیاسی و جهاد بود دارفانی را وداع گفته و پس از سال‌ها مجاهدت در راه ترویج معارف اهل بیت(ع) و پایداری در سنگرهای مختلف به دیدار حق شتافت.

قدرتی با بیان اینکه ایشان در احیای علوم دینی و خدمت به جامعه، رنج‌های بی‌شماری را متحمل شدند، خاطرنشان کرد: ایشان همواره زبانزد طلاب حوزه‌های علمیه بود و در میدان علم و عمل همواره با تلاش‌های خود سعی در احیای علوم دینی و خدمت در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشته است.
وی بیان کرد: بدون شک وجود با برکت آیت‌الله شاهرودی، اسوه ارزشمند و بی بدیلی برای همه مبارزان راه حق، فضیلت، حقیقت، سیاست، اخلاق، تقوا و خدمتگزاری بود.

این مقام قضایی استان اظهار کرد: ریاست ده‌ساله قوه قضاییه، عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری ازجمله سوابق ارزنده این عالم انقلابی بود و خدمت به انقلاب اسلامی، ولایتمداری، تواضع، مجاهدت و تقدیم چند شهید موجب برجستگی این شخصیت ممتاز بود.

وی افزود: آیت الله شاهرودی با تمسک به سیره اجداد طاهرینش و در ادامه راه اساتید مجاهدش حضرت امام خمینی(ره) و شهید حضرت آیت الله صدر(ره)، به‌معنای واقعی کلمه جامع بین علم و عمل بود.

رییس کل دادگستری استان قزوین تاکید کرد: مبارزه با عوامل استکبار جهانی، کوشش فراوان برای استحکام مبانی دین مبین اسلام، خدمات بسیار ارزنده در قوه قضاییه و جهد علمی و فقهی ایشان در خاطر مردم ماندگار خواهد بود.

وی افزود: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، روحانی پرهیزکار و چهره درخشان در علم‌ و عمل، از مقام‌ والایی در فقه‌ و علوم‌ مرتبط‌ برخوردار بود و در سال‌های تدریس برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تلاش، کوشش و مجاهدتی فروگذار نبود.

حجت الاسلام قدرتی در پایان گفت: یقینا وجود چنین اسوه‌هایی در کشور، الگوهای ارزشمندی برای نسل‌های حاضر و آینده سیاست و حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان