۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین شکایتی که پس از ۲۰ روز رسیدگی نشد!/ آموزش‌وپرورش: درصورت اثبات مدیر مدرسه برکنار می‌شود
کد خبر: ۳۳۲۹۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۶ ساعت: ۸:۵۷ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از تنبیه‌بدنی دانش‌آموز قزوینی؛

شکایتی که پس از ۲۰ روز رسیدگی نشد!/ آموزش‌وپرورش: درصورت اثبات مدیر مدرسه برکنار می‌شود

بر اساس تاکیدات مکرر از طرف وزارت آموزش و پرورش در قالب بخشنامه‌های متعدد هرگونه تنبیه بدنی دانش‌آموزان ممنوع بوده و با افراد متخطی برخورد شدید انجام می‌گیرد.

شکایتی که پس از ۲۰ روز رسیدگی نشد!/ آموزش‌وپرورش: درصورت اثبات مدیر مدرسه برکنار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ طی روزهای گذشته عکسی در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از تنبیه بدنی یک دانش‌آموز پسر قزوینی توسط مدیر مدرسه داشت.

پدر این دانش‌آموز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: در این راستا شکایت نامه ای تنظیم شد و آقای سیدرضا طالبی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره‌کل آموزش و پرورش استان پس از شنیدن ماجرای رخ داده، عنوان کردند که موضوع را مورد پیگیری قرار خواهند داد.

وی افزود: فرزندم چندین مرتبه از سوی مدیر مدرسه، مورد تنبیه قرار گرفته ضمن اینکه پسرم را تهدید کرده که در این مورد چیزی به پدرت نگو که در غیر این صورت باز هم تنبیه می‌شوی.

ربیعی عنوان کرد: ما جز تضمین برای امنیت خاطر فرزندمان در مدرسه چیزی نمی‌خواهیم چراکه پیش از آن همواره فرزندمان را با خیال راحت به مدرسه می‌فرستادیم.

وی ادامه داد: پس از اتفاق رخ داده تصمیم داشتیم که مدرسه پسرمان را تغییر دهیم اما پسرم که بسیار از معلم و همشاگردی‌هایش راضی است و از شاگردان باهوش و خوب کلاس است، با گریه اصرار بر ماندن در این مدرسه را دارد؛ لذا تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از وقوع مشکلی دیگر موضوع را از طریق آموزش و پرورش مورد پیگیری قرار دهیم.

پدر این دانش آموز تصریح کرد: آقای طالبی قول مساعدت مبنی بر پیگیری موضوع را دادند و گفتند حتی اگر شما پیگیری نکنید ما خود پیگیر مورد مذکور خواهیم بود.

پدر این دانش آموز قزوینی مدعی بود که بعد از گذشت ۲۰ روز از شکایت وی هنوز آموزش و پرورش استان هیچ واکنشی یه این موضوع نداشته است.

در ادامه با پیگیری سایت خبری صبح قزوین درخصوص انتشار عکس کتک کاری دانش‌آموز قزوینی، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین جوابیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد:

در پی انتشار خبر تنبیه بدنی دانش‌آموز کلاس پنجم ابتدایی یکی از مدارس ناحیه ۲ قزوین در فضای مجازی، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین پس از بررسی موضوع این پاسخ را منتشر نمود:

در پی انعکاس خبر تنبیه بدنی دانش‌آموز پایه پنجم یکی از مدارس ناحیه ۲ قزوین توسط مدیر مدرسه در فضای مجازی استان؛ پس از پیگیری موضوع، مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه مذکور بیان داشت: این مسئله مربوط به یکماه گذشته است اما تاکنون شکایت کتبی از طرف اولیای دانش آموز به این اداره ارائه داده نشده و مدیر واحد آموزشی نیز هرگونه اقدام به تنبیه بدنی دانش آموز را تکذیب کرده است.

محمدرضا رسولی گفت: از مدیر دبستان و همچنین ولی دانش‌آموز طی نامه کتبی درخواست شده تا فردا چهارشنبه ۹۷/۱۰/۵ در اداره آموزش و پرورش حضور یافته و پس از بررسی و استماع توضیحات طرفین، صحت و سقم خبر تنبیه بدنی به آگاهی عموم خواهد رسید.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۲قزوین افزود: در صورت اثبات تنبیه بدنی این دانش آموز از سوی مدیر دبستان، ضمن برکناری مدیر برخورد قانونی لازم نیز صورت می‌پذیرد.

پیرو درخواست آموزش و پرورش استان مبنی بر حضور ولی دانش‌آموز در این اداره به منظور بررسی و استماع توضیحات طرفین پیرامون تنبیه بدنی صورت گرفته، آقای ربیعی پدر این دانش‌آموز در اداره کل حضور یافت.

گفتنی است؛ بر اساس تاکیدات مکرر از طرف وزارت آموزش و پرورش در قالب بخشنامه‌های متعدد هرگونه تنبیه بدنی دانش‌آموزان ممنوع بوده و با افراد متخطی برخورد شدید انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان