۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین آیت‌الله شاهرودی بازوی پرتوان رهبری و در سنگرهای مختلف نظام فعال بودند
کد خبر: ۳۳۲۹۳۰ نویسنده: آیت الله اسلامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۵ ساعت: ۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو خبرگان رهبری در مصاحبه با صبح قزوین:

آیت‌الله شاهرودی بازوی پرتوان رهبری و در سنگرهای مختلف نظام فعال بودند

عضو خبرگان رهبری گفت: آیت الله شاهرودی در سنگرهای مختلف انجام وظیفه کرده و بازوی پرتوانی برای رهبر فرزانه انقلاب و فعال و تلاشگر در درس و مسائل فکری و از مروجان اندیشه اسلامی بودند.

 آیت‌الله شاهرودی بازوی پرتوان رهبری و در سنگرهای مختلف نظام فعال بودند
آیت‌الله علی اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی  صبح قزوین با بیان ابعاد شخصیتی آیت الله شاهرودی اظهار کرد: از سال ۴۵ در حوزه علمیه نجف با آیت‌الله سید محمود شاهرودی آشنا شدم، در دروس خارج شهید صدر و در دروس آقای خوئی حضور داشتند.

وی ادامه داد: ایشان بسیاری ار ایام افکار و نظرات این دو استاد بزرگ را مورد مطالعه و مداقّه قرار داده و در درس بسیار جدی و پیگیر بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: در دوران انقلاب آیت‌الله شاهرودی به سفارش شهید صدر که همواره شاگردان و اطرافیانش را به همراهی و کمک با افکار امام و انقلاب اسلامی سفارش و ترغیب می‌کرد با وضعی که در عراق حاکم بود و صدام حکومت می‌کرد به ایران و حوزه علمیه قم بازگشتند.

وی افزود: این عالم بزرگوار در حوزه علمیه قم درس‌هایی را برای شاگردان، طلاب و فضلا تدریس کردند و از نظر انقلاب و مسائل نهضت نیز از افراد برجسته این میدان و کمک امام و انقلاب بودند.

امام جمعه تاکستان عنوان کرد: آیت‌الله شاهرودی در سنگرهای مختلف و در قالب‌هایی همچون جامعه مدرسین حوزه علمیه، شورای نگهبان، مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و استاد حوزه علمیه وارد شده و انجام وظیفه کردند.

وی با اشاره به جایگاه آیتالله شاهرودی در انقلاب اسلامی گفت: این عالم بزرگوار در سنگر انقلاب و سنگرهای مختلف نظام بازوی پرتوانی برای رهبر فرزانه انقلاب بوده و رهبری را بسیار کمک کرده و منویات ایشان را ترویج و به آن تاکید داشتند.

اسلامی ادامه داد: از ناحیه دیگر، برادرانشان به دست صدامیان به شهادت رسیده، ایشان بیت شهادت، علم، فقاهت و جهاد و به طور کلی مسائل انقلاب بودند، خدا این عالم را با اجداد طاهرینش محشور بفرماید و بازماندگانش را اجر جزیل عطا کند.

مرحوم شاهرودی از مروجان اندیشه اسلامی بود

وی با تسلیت رحلت این عالم بزرگوار بیان کرد: من به عنوان یک طلبه در استان این مصیبت را به مقام معظم رهبری، هم استانی‌ها، شهرستان‌ها و روستاها تسلیت می‌گویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان خاطره‌ای از آیت الله شاهرودی عنوان کرد: یک روز عصر ساعتی مانده به غروب در درس شهید محمد باقر صدر بودیم که ایشان تعارف کردند شب به خانه‌یشان برویم و چون طلبه مجرد بودیم در مدرسه زندگی می‌کردیم.

وی ادامه داد: بعد از خواندن درس در مدرسه صوّر و ادای نماز در یکی از مساجد منطقه مهمان ایشان شدیم و مباحث و مطالبی پیرامون قضایای مختلف داشتیم.

امام جمعه تاکستان ابراز کرد: آن شب مسائل مختلفی داشتیم، یکی از مواردی که ایشان بسیار بر آن تاکید داشتند این بود که سازمان سیا آمریکا در خاورمیانه رشد زیادی داشته و باید و با تلاش علما، حوزه‌ها و دانشگاهیان این سازمان مخوف از خاور میانه بیرون شود.

وی بیان کرد: آیت‌الله شاهرودی آن شب کتاب پدرشان با عنوان"محاضرات فی الفقه الجعفری" ‌را که تازه به چاپ رسیده بود به من هدیه دادند، با شنیدن خبر رحلت ایشان این کتاب با دست نوشته آیت‌الله شاهرودی و عکس پدر بزرگوارشان را نگاه کرده و خاطرات آن روز زنده شد.

عضو خبرگان رهبری در پایان گفت: آیت‌الله شاهرودی سید جوان، فعال و تلاشگر در مسائل درسی و فکری و بدون شک از مروجان اندیشه اسلامی بودند.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان