۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین انتصابات سفارشی در بانک ها با رانت و پارتی/ مجلس به ماجرای توصیه نامه ها ورود کند
کد خبر: ۳۳۲۹۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۴ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

توضیح نقوی حسینی در خصوص نقش فریدون در انتصابات بانکی:

انتصابات سفارشی در بانک ها با رانت و پارتی/ مجلس به ماجرای توصیه نامه ها ورود کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عواقب دخالت های کارشناسی و هزینه آن را مردم می پردازند عنوان کرد: قطعاً مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود پیدا کرده و کمیسیون اقتصادی مجلس همان گونه که قبلاً هم اوضاع و احوال را رصد می کرد این بار هم با رصد این مساله قطعاً تذکرات لازم را می دهد.

انتصابات سفارشی در بانک ها با رانت و پارتی/ مجلس به ماجرای توصیه نامه ها ورود کند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص دستوراتی که اخیراً از سوی فریدون برای جابه جایی برخی از مدیران و هیأت مدیره بانک ها صادر شده است، اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی حوزه اقتصادی که سال های اخیر با آن مواجه شده ایم، دخالت ها و نفوذهای افراد غیر کارشناس با اهداف اقتصادی خاص در امور اقتصادی به ویژه حوزه بانکداری کشور است.

وی با بیان اینکه دخالت در حوزه بانک ها طی 4 سال گذشته افزایش یافته عنوان کرد: تسهیلات زیادی بدون وثیقه و فقط با توصیه نامه‌ها به برخی از افراد داده شد و آنها این اموال را چپاول کرده و تسهیلات خود را پرداخت نکرده و با بدهی های کلانی که به بانک ها داشتند منجر به کسری بودجه در این حوزه شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین گفت: برخی به عنوان عضو هیات مدیره و برخی دیگر به عنوان مدیر عامل با این توصیه نامه ها در بانک ها منصوب شدند و با ایجاد مسیرهای رانت و پارتی خسارات زیادی در حوزه بانکی و نقدینگی به کشور وارد کردند که عواقب آن گریبان همه مردم را گرفت.

نقوی حسینی در ادامه افزود: بعد ازآنکه قوه قضاییه با جسارت به این مساله ورود پیدا کرد و بدون توجه به انتصاب این افراد توسط نزدیکان شخصیت ها، آرامش نسبی به حوزه اقتصادی بازگشت و بانک ها توانستند به روند کاری خود بازگردند و فضای کشور مناسب تر شد و مردم هم آرام شدند.

وی با اشاره به دخالت های اخیر در مسائل بانکی و هیأت مدیره ها عنوان کرد: دخالت های اخیر و دستوراتی که برای ورود برخی از افراد به بانک ها صورت می گیرد قطعاً مجدداً منجر به خساراتی می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه تأکید کرد: انتظار مردم و نمایندگان مجلس از رئیس جمهور و وزرا این است که اجازه ندهند این نفوذها و فشارها از سوی نزدیکان آنها به بانک‌ها ادامه پیدا کند که در این صورت دوباره آرامش نسبی اقتصاد و بانک ها به هم خورده و عواقب آن را ملت می پردازند.

نقوی حسینی در ادامه با بیان اینکه عواقب دخالت های کارشناسی و هزینه آن را مردم می پردازند عنوان کرد: قطعاً مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود پیدا کرده و کمیسیون اقتصادی مجلس همان گونه که قبلاً هم اوضاع و احوال را رصد می کرد این بار هم با رصد این مساله قطعاً تذکرات لازم را می دهد.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان