۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مسئولان قزوین ساخت باغ موزه دفاع مقدس را جدی بگیرند
کد خبر: ۳۳۲۸۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۳ ساعت: ۱۲:۱۱ ↗ لینک کوتاه

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار کشور:

مسئولان قزوین ساخت باغ موزه دفاع مقدس را جدی بگیرند

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: از مسئولان استان قزوین این تقاضا را دارم که تجهیز و ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان قزوین را جدی بگیرند.

مسئولان قزوین ساخت باغ موزه دفاع مقدس را جدی بگیرند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ امیر سرتیپ دوم محمد فهمیده قاسم‌زاده ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم تکریم و معارفه مدیران بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در استانداری قزوین اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردی بود که به واسطه آن جریان شیعه برای اولین بار توانست یک نظام جمهوری اسلامی را با حضور جانشینان معصومان برقرار کند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب، استکبار جهانی با راه اندازی جنگ هشت ساله نابودی انقلاب نوپای ایران را برنامه‌ریزی کرد، اما ملت ایران با تمسک با اندیشه دفاعی قیام عاشورای سیدالشهدا قدرتمندانه ایستاد.

این مقام مسئول عنوان کرد: با پیروزی انقلاب و پیش از شروع جنگ امام راحل در ۲۸ فروردین سال ۵۸ ارتش را اسلامی و مردمی دانستند و این یک نقطه عطفی در دوران انقلاب بود، در دوم اردیبهشت ماه سپاه پاسداران را تشکیل دادند و در پنجم آذر بسیج مردمی را به عنوان لشکر مخلص خدا راه اندازی کردند و در ادامه حرکت زیبای خود همه آحاد مردم را به نیروهای مسلح گره زدند.

وی ابراز کرد: پس از شروع جنگ این رویه عملی امام در پیوند زدن همه نیروهای دفاعی، زمینه عملیاتی شدن و آزمون این رویه دفاعی آغاز شد.

جانشین بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور بیان کرد: امروز که ۳۰ سال از پایان جنگ می‌گذرد به دشمنان انقلاب ثابت شد که جنگ سخت تاثیری بر ملت ایران ندارد بنابراین به سراغ جنگ و تهدید نرم رفت.

وی ادامه داد: در جنگ نرمی که دشمن در فضای مجازی آغاز کرده است اگر گوش به فرمان ولایت فقیه بوده و وحدت کلمه را حفظ کنیم و صدای شهیدان را به خوبی بشنویم عنایت خدا نصیب ما می‌شود.

فهمیده عنوان کرد: دستاورد جنگ هشت ساله ما ایمان و ایثار و مجاهدت و فداکاری و وحدت کلمه و شکست ناپذیری مردم به هدایت ولایت فقیه است.

وی اذعان کرد: بنیاد حفظ آثار دوسال پس از پایان جنگ راه اندازی شد و رسالت آن ترویج و حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف آثار دفاع مقدس است.

این مقام مسئول ابراز کرد: یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار ایجاد و احداث مرکز فرهنگی یا موزه دفاع مقدس است که سال گذشته ۱۰مرکز در استان‌های مختلف افتتاح شد.

وی ادامه داد: در سال جاری در دهه فجر شش مرکز فرهنگی در شش استان افتتاح می‌شود و درخواست ما این است استان‌ها در این حوزه پیشقدم شوند تا مرکزی برای احیای فرهنگ ایثار و شهادت باشد، از مسئولان استان قزوین این تقاضا را دارم که تجهیز و ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان قزوین را جدی بگیرند.

وی در پایان گفت: از زحمات سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی به پاس تلاش‌های مومنانه وی در مدت پنج سال مدیریت بنیاد حفظ آثار قزوین تشکر و قدردانی داریم و پس از وی امیر بهنام پیری به عنوان مدیرکل جدید این بنیاد معرفی می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان