۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین طی پنج سال اخیر ۱۲۰جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شد
کد خبر: ۳۳۲۸۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۳ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سابق حفظ آثار استان قزوین:

طی پنج سال اخیر ۱۲۰جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شد

مدیرکل سابق حفظ آثار استان قزوین گفت: در حوزه ادبیات و انتشار کتب دفاع مقدس طی پنج سال اخیر ۱۲۰ جلد کتاب منتشر شده که بخشی از آن در کنگره شهدای قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت.

طی پنج سال اخیر ۱۲۰جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ طاهرخانی ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم تکریم و معارفه میدران بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در سالن اجتماعات استانداری اظهار کرد: پیام بهجت و ایستادگی را شهدا به ما منتقل کردند تا در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این انقلاب پایدار بماند.

وی افزود: دو آسیب بزرگی که همواره آثار دفاع مقدس را تهدید می‌کند تحریف و فراموشی با گذشت زمان است، باید بازماندگان و رزمندگان و پیشکسوتان این بار مهم را به دوش داشته باشند تا خاطرات شهدا به فراموشی سپرده نشود و ثبت و ضبط جامعی صورت بگیرد.

این مسئول ایراز کرد: امروز باید از تحریف فرهنگ شهدا جلوگیری کرد و معرفی دشمنان اصلی که پس از استکبار همواره کمک‌های ویژه به صدام برای شکست ایران داشتند و سلاح‌های شیمیایی از آلمان و فرانسه دراختیار صدام قرار می‌گرفت تا زمینه کشتار جمعی ایرانیها را فراهم کنند باید همه دنیا در جریان توطئه‌گری این کشورها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه آثار دفاع مقدس امروز باید در تمام نقاط دنیا منتشر شود، اذعان کرد: ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس جزو ماموریت‌های مهم امروز حفظ بنیاد آثار در سراسر کشور است و در بسیاری از استان‌ها این مرکز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرکل سابق حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قزوین ادامه داد: ساخت مرکز باغ موزه دفاع مقدس در قزوین به همت مسئولان استان، سال گذشته آغاز شد و عملیات اجرایی آن در پنج هکتار زمین در فاز اول درحال اجراست که امیدواریم در آینده ای نزدیک مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: در حوزه ادبیات و انتشار کتب دفاع مقدس طی پنج سال اخیر ۱۲۰ جلد کتاب منتشر شده که بخشی از آن در کنگره شهدای قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت.

طاهرخانی گفت: قزوین میزبان ۷۲ شهید گمنام در ۳۲نقطه از استان است و امیدواریم در آینده نزدیک میزبان شهدای گمنام دیگری باشیم و قریب به ۸۰ درصد یادمان این شهدای گمنام مورد بهره برداری قرارگرفته است.

وی اذعان کرد: طی سال‌های اخیر جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس در اقشار مختلف آغاز شد و دایره المعارف دفاع مقدس در حال جمع آوری و انتشار است، دانشنامه ای که روزشمار فعالیت‌های دوران دفاع مقدس مردم قزوین را شامل می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان