۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین استانی‌شدن انتخابات مجلس شهرستان‌ها را متضرر می‌کند/ با این طرح مخالفم
کد خبر: ۳۳۲۸۷۰ نویسنده: بهمن طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲ ساعت: ۸:۴۴ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون قضایی مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

استانی‌شدن انتخابات مجلس شهرستان‌ها را متضرر می‌کند/ با این طرح مخالفم

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: استانی شدن انتخابات مجلس با سیاست تمرکز زدایی منافات داشته و شهرستان‌ها را متضرر خواهد کرد.

استانی‌شدن انتخابات مجلس شهرستان‌ها را متضرر می‌کند/ با این طرح مخالفم
بهمن طاهرخانی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: استانی شدن انتخابات تمام جلسات و نیروها را در مرکز استان متمرکز می‌کند و این کار با سیاست تمرکززدایی منافات دارد.

وی ادامه داد: مردم مرکز استان با افراد کاندیدایی که در آنجا زندگی می‌کنند آشنایی بیشتری دارند و همین امکان انتخاب آن‌ها را افزایش می‌دهد، علاوه بر آن با توجه به این‌که در کشور ما انتخابات حزبی برگزار نمی‌شود، استانی شدن انتخابات شهرستان‌ها را متضرر خواهد کرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ابراز کرد: استانی شدن انتخابات انعکاس اخبار و مشکلات شهرستان‌ها به مرکز دچار ضعف و سیر نزولی خواهد شد، بنابراین لازم است اقدام کارشناسانه صورت گرفته تا شرایط به‌گونه‌ای باشد که نمایندگانی از شهرستان‌ها بتوانند نیازها و مشکلات را انعکاس دهند و کار حول محور عقلانیت پیش رود.

مشکلات استانی شدن انتخابات هنوز رفع نشده
وی تاکید کرد: من نظر مثبتی نسبت به این اتفاق ندارم، چراکه این طرح به این شکل با مشکلاتی همراه است.

عضو مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این طرح هزینه انتخابات را برای کاندیداها افزایش می‌دهد، زیرا با توجه به تعدد و کثرت افراد و شرکت کنندگان، رسانه‌ها در زمان انتخابات نمی‌توانند در اختیار آن‌ها قرار بگیرند و فعالیت را برای آن‌ها سخت و بغرنج خواهد کرد.

وی ادامه داد: البته ممکن است استانی شدن انتخابات با جنبه‌های مثبتی همچون کاهش تنش و درگیری‌های انتخاباتی همراه باشد، با این حال باید منافع ملی در نظر گرفته شود.

طاهرخانی در پایان گفت: اشکالات طرح استانی شدن همچنان حل نشده و لازم است پس از اقدامات کارشناسی تصمیم نهایی در این باره گرفته شود.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان