۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دامپزشکی حلیت و سلامت گوشت‌های وارداتی را کارشناسی و تضمین می‌کند
کد خبر: ۳۳۲۸۵۹ نویسنده: محمد فرحی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱ ساعت: ۱۳:۲۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس ارشد انگل‌شناسی در مصاحبه با صبح قزوین:

دامپزشکی حلیت و سلامت گوشت‌های وارداتی را کارشناسی و تضمین می‌کند

کارشناس ارشد انگل‌شناسی گفت: ناظران دینی و دامپزشک سازمان دامپزشکی با حضور در کشتارگاه‌های کشور مبدا حلال بودن و سلامت گوشت‌های وارداتی را تضمین می‌کنند.

دامپزشکی حلیت و سلامت گوشت‌های وارداتی را کارشناسی و تضمین می‌کند
محمد فرحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره روند نظارت بر گوشت‌های منجمد وارداتی اظهار کرد: قبل از ورود محموله‌های وارداتی به کشور ابتدا بررسی‌های اولیه در سطح دامپزشکی کل کشور از کشتارگاه کشور مبدا صورت می‌گیرد و دو ناظر ذبح شرعی و دامپزشک به کشتارگاه مبدا فرستاده می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع نظارت‌های مورد نیاز بر حلال بودن و سلامت گوشت در کشور مبدا اعمال می‌شود، به گونه‌ای که در دوره‌های سه ماهه یک روحانی به عنوان ناظر ذبح شرعی با تائید دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و یک دامپزشک به کشتارگاه مورد نظر اعزام می‌شوند که این ناظران از استان‌ها و سازمان مرکزی هستند.

مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین کرد: روحانیون اعزام شده بر خط کشتار نظارت کامل دارند و تمام مراحل معاینات قبل از کشتار و حین کشتار و بازرسی لاشه پس از کشتار توسط این ناظران انجام می‌شود، در نهایت تمام مراحل تحت کنترل سازمان دامپزشکی کشور است.

وی اذعان کرد: گوشت منجمد گوساله یک سال و گوشت گوسفند 9ماه تاریخ مصرف دارند، پروسه ورود گوشت به کشور از مبداهای مختلف متفاوت است؛ هم‌اکنون گوشت منجمد از کشورهای برزیل، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، پاراگوئه، گرجستان و ارمنستان وارد می‌شود که سهم برزیل و پاراگوئه بیشتر از سایر کشورها است.

این کارشناس اداره کل دامپزشکی عنوان کرد: حلال بودن و سلامت گوشت‌های وارداتی در حوزه وظایف اداره دامپزشکی است و سلامت تمام محصولات تضمین شده و شبهه‌های حرام بودن گوشت‌های وارداتی با نظارت این کارشناسان برطرف می‌شود.

وی در پایان با اشاره به علت پایین‌بودن قیمت گوشت‌های وارداتی گفت: گوشت وارداتی با ارز دولتی وارد می‌شود، بنابراین پایین بودن قیمت آن نسبت به گوشت گرم به دلیل کیفیت پایین آن نیست و کیفیت دام‌های آن هیچ مشکلی ندارد و دام زنده آن از بهترین دام‌ها انتخاب می‌شود.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان