۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای طرح بازآفرینی در ۲۷۰محله/ ۲۰۰هزار میلیاردتومان پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد
کد خبر: ۳۳۲۸۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۳۰ ساعت: ۱۲:۴۰ ↗ لینک کوتاه

وزیر راه و شهرسازی در قزوین اعلام کرد:

اجرای طرح بازآفرینی در ۲۷۰محله/ ۲۰۰هزار میلیاردتومان پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد

وزیر راه و شهرسازی در قزوین گفت: ۲۰۰هزار میلیاردتومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد امیدواریم بتوانیم با تزریق اعتبارات کافی هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها را به اتمام برسد.

اجرای طرح بازآفرینی در ۲۷۰محله/ ۲۰۰هزار میلیاردتومان پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز(جمعه) به مناسبت روز راهداری وارد قزوین شد و مورد استقبال استاندار قزوین، نمایندگان استان در مجلس و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.

وزیر راه طرح حفاظ بتنی مسیر قروین به تهران را افتتاح کرد
محمد اسلامی در بدو ورود خود به استان قزوین طرح نیوجرسی بلوک مفصلی حد فاصل آزادراه قزوین - کرج به طول ۷۲ کیلومتر را افتتاح کرد.

فناوری مربوط به این حفاظ‌ها مربوط به کشورهای اروپایی آلمان و بلژیک بوده و در حال حاضر 20 شرکت داخلی توانمندی ساخت آنرا دارند.

اجرای این حفاظ‌ها بین باندهای شمالی و جنوبی آزادراه‌ها و جاده‌ها ایمنی راه‌ها را افزایش داده و از سوانح رانندگی را کاهش می‌دهد.

گفتنی است، ۷۰۰ کیلومتر نیوجرسی در کشور اجرا شده که این طرح به مسافت ۷۰ کیلومتر با ۵۰ کیلومتر در مسیر قزوین به تهران اجرا شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در جریان سفر خود به قزوین همچنین به مناسبت روز راهدار از راهدارخانه زیاران واقع در مسیر آبیک-طالقان بازدید و با کارکنان مستقر در آن گفت و گو و از آنان تقدیر کرد.

۲۵دستگاه ماشین آلات به راهداری استان قزوین اضافه شد
محمد اسلامی همچنین در سفر یک روزه خود در جمع راهداران قزوین حاضر در طرح زمستانه راهداری افزود: برای خریداری این تجهیزات و ماشین آلات که 25 دستگاه آن به استان قزوین اختصاص پیدا کرده، یک هزار و 200 میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

وی عنوان کرد: اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی مسیرهای ارتباطی کشور در دستور کار است و اجرای نیوجرسی و حفاظ‌های بتنی در سطح آزادراه‌ها نیز با همین هدف دنبال می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به قراردادهای این وزارتخانه با شرکت‌های داخلی در حوزه تهیه تجهیزات و اجرای طرح‌ها اشاره کرد و گفت: این قراردادها حمایت از تولید داخلی و کمک به اشتغالزایی جوانان است.

این مقام مسئول بیان کرد: همانگونه که در حوزه تامین مسکن قرارداد 400 هزار واحد را منعقد کردیم در حوزه راه و خط آهن نیز به زودی شاهد عقد قراردادهای قابل توجهی خواهیم بود.

ساخت 100هزارواحد مسکونی بااجرای طرح بازآفرینی درهر استان

محمد اسلامی در ادامه سفر خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزادراه‌ها اساسا توسط بخش‌های خصوصی یا غیردولتی سرمایه‌گذاری می‌شود و نکته مهم در این میان بازگشت سرمایه از محل عوارض است.

وی افزود: زمانی که بازگشت سرمایه از محل عوارض صورت می‌گیرد و هزینه به دولت بازمیگردد این هزینه‌ها باید توسط سرمایه گذار دیگر برای ارتقای کیفیت و ارتقای ایمنی و هوشمندسازی آزادراه‌ها صورت بگیرد تا اتوبان جدیدتری دراختیار مردم قرار بگیرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: میزان هزینه عوارض تابع ارزش‌های ایجاد شده در منطقه اتوبان است و این میزان برای استهلاک در همین منطقه است و هدف ما تعیین نرخ متعادل و متناسب باشد.

وی با بیان اینکه هدف امروز ما توسعه آزادراهاست، گفت: توسعه آزادراه‌ها که محورهای ترانزیتی ما را شکل می‌دهند ایمن ترین جاده‌های ما هستند؛ بنابراین ما از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم که برای مشارکت حضور پیدا کنند تا مردم جاده‌های باکیفیت و ایمن داشته باشند.

اسلامی بیان کرد: از این پس ما در آزادراه‌ها ظرفیت‌های خدمات بین راهی مدرن را شاهد باشیم و به گونه‌ای رفتار کنیم که شاهد عوارض‌هایی که خدمات ارائه نمی‌دهند، نباشیم.

وی تاکید کرد: هوشمندسازی عوارض‌ها و ارائه خدمات رفاهی جزو برنامه‌های کاری اداره راه است که برنامه ریزی برای تجهیز عوارضی‌ها در دست انجام است.

وزیر راه و شهرسازی درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل عنوان کرد: نوسازی ناوگان متناسب با برنامه ترانزیت و حمل و نقل داخلی در جهت ارتقای کیفیت و جابجایی بار انجام می‌گیرد.

اعتبار روستایی ۶۰میلیاردتومان کافی نیست
این مقام مسئول درباره بازآفرینی شهر گفت: ما در 270 محله در سال باید بازآفرینی انجام دهیم در برنامه ششم توسعه این پیش بینی صورت گرفته است، برنامه سال 97 ماه گذشته به استانداران 31 استان کشور ابلاغ شده و در 31 استان کشور و در 270 محله 100 هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: در محلات هدف بازآفرینی سه نوع کار انجام می‌گیرد، ابتدا بافتی که ارزش بازآفرینی دارد، احیا می‌شود دوم اینکه سرانه‌های این بازآفرینی به کمک شهرداری انجام می‌گیرد و سومین موضوع احداث واحد مسکونی خواهد بود.

اسلامی گفت: این 100 هزار واحد هدف سالانه هرساله انجام می‌گیرد و احداث واحدهای مسکونی برعهده خود مردم یا شرکت‌های توسعه‌گر است.

وی همچنین با بیان اینکه ۲۱۷ هزار کیلومتر راه در سراسر کشور وجود دارد که ۱۷۰ هزار کیلومتر راه روستایی است، گفت: ۲۰۰هزار میلیاردتومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد امیدواریم بتوانیم با تزریق اعتبارات کافی هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها را به اتمام برسد.

وزیر راه و شهر سازی اذعان کرد: در سال جاری اعتبار روستایی ۶۰میلیارد تومان پیش بینی شده است که جوابگوی نیازها نیست.
انتهای پیام/2002



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان