۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پلیس فرانسه نیز به جنبش اعتراضی پیوست
کد خبر: ۳۳۲۷۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۷ ساعت: ۱۱:۱۴ ↗ لینک کوتاه

در پی ۵ هفته اعتراضات جنبش ضد سرمایه‌داری در فرانسه؛

پلیس فرانسه نیز به جنبش اعتراضی پیوست

پلیس فرانسه اعلام کرد در اعتراض به سیاست‌های ناعادلانه دولت امانوئل مکرون روز چهارشنبه (۱۹ دسامبر) تمامی کمیساریا‌ها و مراکز پلیس در سراسر این کشور تعطیل خواهند بود.

پلیس فرانسه نیز به جنبش اعتراضی پیوست
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، در ادامه اعتراضات ضددولتی در فرانسه، پلیس این کشور نیز اعلام کرد در اعتراض به سیاست‌های ناعادلانه دولت امانوئل مکرون روز چهارشنبه (۱۹ دسامبر) تمامی کمیساریا‌ها و مراکز پلیس در سراسر این کشور تعطیل خواهند بود.

سندیکای پلیس (آلیانس) با اعلام «وضعیت اضطراری» نیرو‌های امنیتی و پلیس، از یک فرسایش روانی و تحلیل قوا در بین این نیرو‌ها خبر داد.

این سندیکا به شبکه تلویزیونی LCI فرانسه گفت، باید دولت یک برنامه فوری برای نیرو‌های پلیس داشته باشد در غیر اینصورت این نیرو‌ها نمی‌توانند خطرات تروریستی را در جشن‌های پایان سال دفع کنند.

وزیر کشور فرانسه نیز که این روز‌ها به دلیل اعتراضات سراسری جنبش ضدسرمایه‌داری به شدت تحت فشار افکار عمومی است، فورا در پیامی توئیتری اعلام کرد: «سه شنبه شب با نمایندگان پلیس جلسه برگزار کرده و قطعا پاسخ‌های ملموسی به نیرو‌های امنیتی کشورمان خواهیم داد.»

در پی ۵ هفته اعتراضات جنبش ضد سرمایه‌داری در فرانسه موسوم به «جلیقه‌زردها»، از طرفی رفتار خشونت‌آمیز نیرو‌های پلیس و از طرف دیگر تحلیل شدید قوای پلیس، این نیرو‌ها را تحت تاثیر فشار جسمی و روانی سختی قرار داده است.

سندیکای پلیس اعلام کرد دولت ۳۲ میلیون ساعت اضافه کاری نیرو‌های پلیس را پرداخت نکرده است. در این شرایط و در طول ۵ هفته اعتراضات فعالان جنبش ضدسرمایه‌داری علیه سیاست‌های دولت فرانسه، شنیده شده که پلیس این کشور درصدد پیوستن به این اعتراضات و دست کشیدن از سرکوب مردم است.

از ابتدای به راه افتادن این جنبش و ناآرامی‌های شدید در فرانسه تاکنون ۸ نفر کشته و بیش از ۷۰۰۰ نفر زخمی و یا بازداشت شده‌اند. تعدادی از زخمی‌ها از میان نیرو‌های پلیس هستند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان