۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۴۵۰۰ خودروی ترخیص‌نشده دارای ثبت سفارش جعلی کجاست؟
کد خبر: ۳۳۲۷۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۷ ساعت: ۱۰:۴۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان اموال تملیکی تشریح کرد:

۴۵۰۰ خودروی ترخیص‌نشده دارای ثبت سفارش جعلی کجاست؟

رئیس سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه تاکنون خودروهای واردشده به کشور با ثبت سفارش جعلی و فاقد اعتبار تحویل سازمان اموال تملیکی نشده است، گفت: ۴۲۴ دستگاه خودروی توقیف‌شده به‌اتهام قاچاق در بندرعباس تحویل سازمان اموال تملیکی شده است.

۴۵۰۰ خودروی ترخیص‌نشده دارای ثبت سفارش جعلی کجاست؟
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین  ،جمشید قصوریان جهرمی با اشاره به پرونده خودروهای واردشده با ثبت سفارش فاقد اعتبار گفت: از خودروهای ترخیص‌نشده‌ای که با ثبت سفارشهای فاقد اعتبار (جعلی) وارد کشور شده‌اند، هیچ خودرویی تحویل سازمان اموال تملیکی نشده است.

4500 خودروی ترخیص نشده دارای ثبت سفارش جعلی کجاست؟

رئیس سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه، دستگاه کاشف موظف بود بعد از کشف کالای قاچاق آن را تحویل سازمان اموال تملیکی نماید، گفت: این احتمال وجود دارد که در خصوص تخلف یا قاچاق بودن خودروهای مرتبط با پرونده ثبت سفارشهای جعلی اختلاف نظر وجود داشته باشد و به همین دلیل هنوز این خودروها تحویل سازمان اموال تملیکی نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که از اردیبهشت ماه که اعلام جرم قاچاق علیه خودروهای واردشده با ثبت سفارش فاقد اعتبار از سوی رئیس مرکز جرائم سازمان‌یافته شده، گمرک چه اقدامی انجام شده است، تأکید کرد: در حال حاضر با گذشت حدود 6 ماه از اعلام جرم قاچاق هنوز خودروهای موجود در گمرک که با ثبت سفارشهای فاقد اعتبار وارد شده‌اند، به سازمان اموال تملیکی تحویل نشده است. در حال حاضر تنها 424 دستگاه خودرو مربوط به به پرونده‌ای که در ابتدای سال جاری در بندرعباس تشکیل شده بود به سازمان اموال تملیکی تحویل شده و در انبار سازمان در بندرعباس موجود است.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی اضافه کرد، هر کالایی که به‌ظن قاچاق توقیف شود باید به سازمان اموال تملیکی تا زمان تعیین تکلیف آن ارائه شود. دستگاه‌های کاشف وظیفه دارند خودرو یا هر کالایی را که به‌ظن قاچاق توقیف شده به این سازمان تحویل داده تا فرایند رسیدگی به آن در مراجع ذی‌صلاح تکمیل شود.


گفتنی است، طی سالهای 95 و 96 حدود 6400 خودرو با ثبت سفارش فاقد اعتبار وارد کشور شد و حدود 1900 دستگاه بعد از اظهار از گمرک ترخیص شده است. ظاهراً باید 4500 دستگاه خودرو در گمرک و محوطه گمرکی و بندری که با ثبت سفارشهای جعلی وارد شده‌اند موجود باشند. اما هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت اظهار و دریافت کوتاژ 4500 خودروی دیگر در دست نیست، به‌عبارت دیگر اگر در خصوص این 4500 خودرو علاوه بر ثبت سفارش فاقد اعتبار، کوتاژ نیز صادر شده باشد قاعدتاً این خودروها شامل شرایط ظن قاچاق بوده و باید تحویل سازمان اموال  تملیکی می‌شد.

 اگر خودروهای مذکور علاوه بر ثبت سفارش به گمرک اظهار شده و همچنین به مناطق ویژه اقتصادی مثل بندر شهید رجایی وارد شده باشند امکان مرجوع یا ترانشیپ آنها وجود دارد اما اگر این خودروها به محوطه‌های گمرکی مثل گمرک شهید باهنر وارد شده باشند چنین امکانی برای آنها وجود ندارد و برای مرجوع شدن آنها باید اظهارنامه مرجوعی از سوی گمرک ایران صادر شود.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان