۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مانور زلزله در خوابگاه‌ دانشجویی قزوین برگزار شد
کد خبر: ۳۳۲۷۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۷ ساعت: ۹:۳۳ ↗ لینک کوتاه

به همت جمعیت هلال احمر؛

مانور زلزله در خوابگاه‌ دانشجویی قزوین برگزار شد

مانور آمادگی در برابر زلزله به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو امروز در خوابگاه دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

مانور زلزله در خوابگاه‌ دانشجویی قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، کانون های دانشجویی جمعيت هلال احمر شهرستان قزوين با همكاري مديريت بحران، آتشنشاني، اورژانس و دانشگاه علوم پزشكي قزوين، مانور مقابله با زلزله، خروج ایمن، تخلیه و اسکان اضطراری وامدادرسانی به مصدومین فرضی در زمان وقوع زلزله وپس از آن برگزار شد.

حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین درباره مانور زلزله در خوابگاه‌های دانشجویی اظهارداشت: دانشجویان باشنیدن صدای آژیر خطر وقوع زلزله فرضی، پناه‌گیری در داخل و محوطه بیرونی ساختمان خوابگاه، خروج ایمن، امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی و انجام عملیات نجات، درمان سرپایی مصدومان، انتقال مصدومان و برپایی اسکان اضطراری را تمرین کردند.

وی در ادامه گفت: هدف از برگزاری اینگونه مانورها، افزایش تاب‌آوری و ارتقا دانش و مهارت دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشجویی، برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از زلزله، آموزش‌های مربوط به خروج ایمن و حمل مصدوم به شیوه اصولی است.

آصفی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های جمعیت هلال‌احمر برگزاری مانورهای اجتماع‌محور برای آموزش مردم جامعه است، افزود: با توجه به اینکه دانشگاه یک محیط آموزشی و فرهنگی است و آموزش‌های مختلف در آن به دانشجویان ارائه می‌شود، آموزش‌های امدادی به دانشجویان به عنوان قشر تأثیرگذار می‌تواند مسیر خوبی برای آگاهی به افراد جامعه باشد.

وی با بیان اینکه زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی به خصوص زلزله قابل پیش بینی نیست، اظهار داشت: طبیعی است که زمان وقوع حوادث افراد دچار استرس و تشویش می شوند و قدرت تصمیم گیری آنها کاهش می یابد اما با فراگیری آموزش های امدادی و شرکت در مانورها قطعا می توانند خود یکی از امدادگران یاری رسان به دیگر افراد باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: یکی از علل مهم آسیب‌دیدگی افراد در جریان زلزله ناشی از عدم آگاهی صحیح افراد در برخورد با زلزله است، بنابراین در آموزش‌های آمادگی پیش از اجرای مانور سعی شده نحوه صحیح پناه‌گیری و نحوه خروج ایمن به دانشجویان آموزش داده شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان