۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۰واحد متخلف به مراکز قضایی معرفی شد
کد خبر: ۳۳۲۷۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۶ ساعت: ۱۳:۲۹ ↗ لینک کوتاه

رئيس اداره دامپزشکی شهرستان البرز:

۱۰واحد متخلف به مراکز قضایی معرفی شد

رئيس اداره دامپزشکی شهرستان البرز گفت: تعداد ۱۰واحد صنفی متخلف جهت طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی و ۳ واحد متخلف نیز باحکم دادگاه پلمپ شد.

۱۰واحد متخلف به مراکز قضایی معرفی شد
دكتر علي آقاجان‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: از ابتداي مهرماه تا كنون 10واحد عرضه فرآورده‌هاي خام دامي به تعزيرات حكومتي معرفي و 3 واحد به دليل تخلفات بهداشتي متعدد پلمپ شده است.

رئيس اداره دامپزشکی شهرستان البرز ابراز کرد: طی بازدیدهای مستمر کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي اداره دامپزشكي شهرستان البرز مقدار 440 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و آلایش مرغ تازه تاریخ منقضی و منجمد شده که قابلیت مصرف برای انسان را نداشت از مراکز عرضه فرآورده خام دامی در سطح شهرستان البرزشناسایی و کشف و معدوم شد.

این مسئول بیان کرد: تعداد 10واحد صنفی متخلف در همین راستا جهت طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی و 3 واحد متخلف نیز باحکم دادگاه پلمپ شد.

دكتر معلم به عموم مردم توصيه كرد: از خرید گوشت قرمز، مرغ، جگر و سایر فرآورده‌های دامی که خارج از کشتارگاه‌های مجاز تهیه شده باشند جدا خودداری كرده و گوشت قرمز، مرغ، جگر و سایر فرآورده‌های خام دامی را از فروشگاه‌های تحت نظارت دامپزشكي و دارای مجوز تهیه وحتما به تاریخ تولید وانقضاء محصول نیز توجه شود.

وی ادامه داد: دقت کنید که فرآورده‌های خام دامي منجمد مانندگوشت قرمز و مرغ منجمد باید در فریزر نگهداری شود، بنابراین از خرید گوشت و مرغ منجمد عرضه شده در خارج از فریزر جدا خودداری کنند.

عرضه مرغ و ماهي در معابر ممنوع است
اين مسئول همچنين از شهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراكز عرضه فرآورده‌هاي خام دامي و رستوران‌ها مراتب را ازطریق سامانه پیامکی 50001512به اداره کل دامپزشکی استان قزوین اطلاع رساني كنند.

وی یادآور شد: اداره دامپزشکی البرز پیرو هماهنگی به عمل آمده با شهرداری الوند نسبت به پاکسازی معابر و پیاده‌روها از ماهی فروشان سیار و همچنین واحدهای صنفی که در زمینه عرضه فرآورده خام دامی در پیاده‌روها تجاوز کرده بودند اقدامکرد.

وی اذعان کرد: عرضه فرآورده‌هاي خام دامی در خارج از یخچال علاوه بر اینکه عمر ماندگاري فرآورده را کاهش می‌دهد، قطعا کاهش کیفیت فرآورده‌ها را به همراه خواهد داشت و موجب آلودگي‌هاي محيط خواهد شد.

این مسئول ابراز کرد: قطعه بندي و عرضه مرغ و ماهي در فضاي باز ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفين برخورد خواهد شد.

وی تصريح كرد: در همين راستا ضمن هماهنگي به عمل آمده با شهرداري الوند كليه واحدهاي عرضه فرآورده‌هاي خام دامي كه در معابر اقدام به عرضه و قطعه بندي مرغ و ماهي مي‌كردند جمع آوري شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان