۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پرداخت ۱۳میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان
کد خبر: ۳۳۲۶۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۵ ساعت: ۸:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد:

پرداخت ۱۳میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین پرداخت شده است.

پرداخت ۱۳میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان
مجید مؤمنی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدی در کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغالزایی برای مددجویان است، وقتی خانواده‌ای برای تأمین معیشت خود نیازمند دیگران نباشد بستر ارتقا و زندگی عزتمندانه برای آن خانواده فراهم است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: برای این منظور اشتغال زایی مددجویان از طریق کاریابی و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین ارائه تسهیلات اشتغالزایی در کنار ارائه بسته تشویقی به کارفرمایان برای جذب مددجویان در واحدهای تولیدی دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: در پایان شش ماهه نخست سال جاری 525 فقره وام خودکفایی با مبلغی بالغ بر 13میلیارد تومان پرداخت شد، در همین مدت هزار و 411 نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره مند شده‌اند و 123 نفر از طریق کاریابی‌ها در مراکز تولیدی و خدماتی مشغل بکار شده‌اند.

مؤمنی اضافه کرد: در این مدت هزار و 86 فقره وام کارگشایی به مبلغ سه میلیارد تومان پرداخت شده که این پرداخت‌ها اغلب از طریق صندوق قرض الحنسه امداد ولایت بوده است.

وی با اشاره به اعتماد مردم به این نهاد علیرغم مشکلات اقتصادی ابراز کرد: مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد ولی علیرغم این تنگناها طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از 29 میلیارد و 600 میلیون تومان کمک مردمی در سرفصل‌ها و طرح‌های مختلف داشته ایم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 72 درصدی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: یکی از نگرانی‌ها در میان مددجویان وجود سوء تغذیه در سن رشد کودکان است که برای این منظور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد هزار کودک زیر شش سال دچار سوء تغذیه شناسایی و سبد غذایی متناسب برای پیشگیری از سوء تغذیه این دسته از کودکان تهیه و توزیع شده است.

وی اعلام کرد: در پایان شش ماهه نخست سال جاری 14 هزار و 83 حامی طرح اکرام ایتام و پنج هزار و 888 حامی طرح محسنین، حمایت از هزار و 645 یتیم و دو هزار و 976 فرزند تحت حمایت طرح محسنین را بر عهده داشتند.

ارائه خدمات بهداشتی به 35 هزار و 974مددجوی استان قزوین
این مسئول بیان کرد: جامعه مددجویی به جهت آسیب‌های متعدد از جمله مشکلات درمانی و بهداشتی نیاز مبرم به اجرای فعالیت‌های پیش گیرانه دارد.

وی طرح آموزش سلامت را مهمترین زمینه ارائه خدمات بهداشتی به مددجویان عنوان کرد و گفت: این طرح باعث افزایش آگاهی و ارتقای سطح سلامت مددجویان می‌شود.

مومنی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه میلیارد و 981 میلیون تومان جهت ارائه خدمات بهداشتی در سر فصل های مختلف برای 35هزار و 974 نفر مددجو هزینه شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های بهداشتی انجام گرفته در کمیته امداد بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد گفت: اقداماتی نظیر برگزاری دوره‌های آموزشی، تأمین برخی اقلام و مایحتاج بهداشتی مددجویان تحت حمایت انجام شده که هدف اصلی آن ارتقای سطح بهداشت عمومی و کیفیت زندگی آنهاست.

این مسئول با اشاره به دیگر طرح‌های بهداشتی این نهاد برای مددجویان تحت حمایت عنوان کرد: معاینات دوره‌ای مجریان طرح‌های اشتغال، ارزیابی سلامت زنان، بینائی‌سنجی قالیبافان، ارتقاء بهداشت محیط‌های اجرای طرحهای خودکفایی و غربالگری سالمندان ازجمله این طرح‌ها هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان