۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تمام اقوام حسن روحانی که در دولت پست گرفتند + جدول
کد خبر: ۳۳۲۶۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۴ ساعت: ۲۰:۳۴ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

تمام اقوام حسن روحانی که در دولت پست گرفتند + جدول

سمت گرفتن داماد رئیس‌جمهور در دولت، بار دیگر حواشی انتصابات فامیلی حسن روحانی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم را تازه کرد.

تمام اقوام حسن روحانی که در دولت پست گرفتند + جدول
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد " داماد رئیس‌جمهور" به عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت منصوب شده است.  کامبیز مهدی‌زاده همان شخصی است که بر اساس حکم رضا رحمانی بر صندلی یکی از معاونین وزیر در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نشست.

وی متولد 1364 در اهر و دانشجوی دکترای زمین‌شناسی با گرایش نفت در دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال است. مهدی‌زاده همچنین عضو ستاد سیاست‌گذاری و مشاور شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی، مشاور فرماندار کرج، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، برنامه‌ریز مالی پژوهشگاه صنعت نفت، مشاور مدیرعامل شرکت توسعه نفت، مشاور فدراسیون تکواندو و عضو هیئت رئیسه ورزش‌های رزمی IMARO و مشاور سازمان ملی جوانان است.

سمت گرفتن داماد رئیس‌جمهور در دولت بار دیگر حواشی انتصابات فامیلی حسن روحانی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم را تازه کرد چراکه یکی از شعارهای حسن روحانی در انتخابات 92 شایسته سالاری بود  اما پس از چندی خبرهای ناخوشایندی از انتصابات اقوام و نزدیکان رئیس‌جمهور در دولت به گوش رسید.

در ادامه این گزارش به این انتصابات "فامیلی" به صورت گذرا نگاه دوباره‌ای خواهیم داشت:

اسم نسبت با رئیس جمهورسمت
1حسین فریدونبرادر رئیس‌جمهوردستیار ارشد رئیس جمهور است و همیشه جز همراهان روحانی محسوب می‌شود
2عبدالحسین فریدونپسر عموی حسن روحانی

مدیرکل وزارت علوم و آموزش‌عالی و  سرپرست مرکز جذب اعضای هیئت علمی این وزارتخانه

3 اسماعیل سماویخواهرزاده حسن روحانی

سرپرست گروه مشاوران جوان، رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور

4غلامعلی خوشروپدر داماد حسین فریدوننماینده ایران در سازمان ملل
5اسماعیل نجار پسر عموی شوهر خواهر روحانی معاون وزیر کشور و رئیس ستاد بحران کشور
6کامبیز مهدی‌زادهداماد رئیس‌جمهورمعاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی

البته تا ماه‌ها قبل از علی‌اصغر مونسان، علی‌اصغر پیوندی و طاهره قیومی به عنوان بستگان رئیس‌جمهور یاد میشد که در دولت یازدهم و دوازدهم مسئولیت گرفته‌اند اما پس از مدتی خود این افراد این وابستگی فامیلی را تکذیب کردند.

به عنوان مثال گفته می‌شد علی اصغر مونسان، رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی و مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد کیش، خواهرزاده حسن روحانی است. این نسبت فامیلی سال گذشته از سوی مونسان تکذیب شد.  

وی گفته بود: از روز اول دولت یکی از مواردی که برای من حاشیه ایجاد کردند فامیل بودن با رئیس‌جمهور بود. یکی از مشکلات کشور همین حاشیه‌هاست. گاهی تا 50 درصد انرژی ما صرف حاشیه‌ها می‌شود. من 5 سال است که مدام اعلام می‌کنم خدا شاهد است، هیچ نسبتی با رئیس جمهور ندارم چه برسد به خواهرزاده ایشان بودن. تکذیبه داده‌ام که البته اخیراً دیگر باور کرده‌اند.

علی‌اصغر پیوندی گزینه نهایی ریاست هلال احمر و رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز فرد دیگری است که از وی به عنوان پسر عمه روحانی نام برده می‌شد. وی نیز اخیرا اعلام کرد که با رئیس‌جمهور هیچ نسبت خانوادگی نسبی یا سببی ندارد ولی «به او ارادت کامل داشته و دارد».

طاهره قیومی مسئول سابق روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری نیز فرد دیگری است که نسبت خود با حسن روحانی را تکذیب کرد. گفته می‌شد رئیس‌جمهور دایی مادرش است.

البته اسامی برخی افراد دیگر به عنوان اقوام و بستگان حسن روحانی مطرح می‌شوند که در دولت یازدهم یا دوازدهم سمت‌ داشتند اما این نسبت‌های فامیلی نه تکذیب و نه تایید شدند.

گفته می‌شود حسینعلی عربی از اقوام همسر روحانی است که مدتی دبیری هیئت مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم را برعهده داشته است. همچنین اسدالله وطنی را شوهرخواهر رئیس‌جمهور معرفی می‌کنند که سمت دبیری شورای عالی گزینش ریاست جمهوری را برعهده دارد.

حسین بهشتی فرد دیگری است که از وی به عنوان پدر داماد روحانی یاد می‌شود و می‌گویند رئیس صنف واردکنندگان میوه است.



انتهای پیام/1404
منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان