۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اعلام آخرین وضعیت شناسایی اموال وحید مظلومین/دستگیری شش متهم در پرونده کاغذ/مقدمات اجرای حکم باقری درمنی در حال انجام است
کد خبر: ۳۳۲۶۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۴ ساعت: ۲۰:۳۱ ↗ لینک کوتاه

دادستان تهران خبر داد؛

اعلام آخرین وضعیت شناسایی اموال وحید مظلومین/دستگیری شش متهم در پرونده کاغذ/مقدمات اجرای حکم باقری درمنی در حال انجام است

جعفری دولت آبادی آخرین وضعیت شناسایی اموال وحید مظلومین را تشریح کرد.

اعلام آخرین وضعیت شناسایی اموال وحید مظلومین/دستگیری شش متهم در پرونده کاغذ/مقدمات اجرای حکم باقری درمنی در حال انجام است
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه نشست با مدیران رسانه ها در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت شناسایی اموال وحید مظلومین اظهار کرد: پلیس گزارش مبسوطی از شناسایی اموال مظلومین ارائه کرده که حداقل 17 ملک و تعدادی خودروهای گران قیمت از جمله یک دستگاه BMW 2018 که در یک برج‌ مسکونی مخفی شده بود‌ و همچنین املاکی در کیش شناسایی شده است.

وی افزود: قرار شده است پلیس ظرف یک هفته آینده گزارش را تکمیل کند، از آنجایی که دادگاه حکم به ضبط کلیه اموال ناشی از جرم وحید مظلومین داده است، اما در زمانی که پرونده به دادگاه رفت، برخی از این اقدامات ناقص مانده بود که این کارها ظرف یک ماه گذشته به سرعت انجام شد و هفته قبل نیز متهمی را از کیش به تهران منتقل کردند.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: در مجموع پیشرفت خوبی صورت گرفته و امیدوارم ظرف یک هفته و ده روز آینده گزارش نهایی پرونده مظلومین ارائه شود.

بررسی پرونده ۲۲ دلال فوتبال در مراحل اولیه کار است

جعفری دولت آبادی در پاسخ به سئوالی مبنی بر پرونده دلالان فوتبال افزود: هفته گذشته رئیس فدراسیون نامه‌ای را به دادسرای فرهنگ و رسانه مرقوم می‌دارد که بر اساس آن اسامی ۲۲ نفر را اعلام کرده و عنوان می‌دارد که این افراد در این بخش فعالیت می‌کنند که موضوع به شعبه بازپرسی ارجاع شده و منتظر هستیم تحقیقات صورت گیرد و در مراحل اولیه کار است.

وی در رابطه با مصوبات جلسه امروز در رابطه با پرونده‌های اقتصادی بیان داشت: جلسه شنبه این هفته طبق روال با ضابطین و قضات پرونده‌های شعب ویژه تشکیل و در مورد پرونده‌های اقتصادی گزارشات خوبی ارائه شد.

دادستان تهران گفت: در پرونده پتروشیمی‌ها تا امروز ۱۹ نفر دستگیر شدند که مربوط به پت‌ها بود که موجب گرانی مواد پلاستیکی در بازار شده بود که از میان دستگیرشدگان سه نفر از بخش دولتی و مابقی از بخش آزاد هستند.

شش متهم در پرونده کاغذ دستگیر شدند

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه در پرونده کاغذ شش متهم دستگیر شدند، در رابطه با اقدامات مجرمانه این افراد بیان داشت: دسته اول کسانی هستند که ارز‌هایی که گرفته بودند در بازار آزاد فروخته‌اند و یا کاغذ‌هایی را با ارز دولتی وارد کرده بودند با فاکتور‌های صوری به قیمت آزاد فروخته بودند و در هر دو مورد کالا با قیمت واقعی به دست مصرف کننده نرسیده بود.

وی ادامه داد: در پرونده خودرو، پلیس فتا گزارش بسیار جامعی در رابطه با تخلفات مرتبط با سایت ثبت سفارش ارائه کرد که به موجب این گزارش ۴۶ هزار ثبت سفارش در ۲ دوره محدودیت و ممنوعیت رخ داده که از مجموع این ۴۶ هزار ثبت سفارش، در مورد حدود ۹ هزار اتومبیل تخلف صورت گرفته است، قبلا گزارش ما در مورد ۶۵۰۰ عدد بود و نسبت به گزارش قبلی وزارت اطلاعات و وزارت صمت افزایش پیدا کرده است.

دادستان تهران تصریح کرد: طی هفته اخیر دو نفر دیگر از متهمان در این رابطه دستگیر شدند و این پرونده به پایان تحقیقات نزدیک می‌شود.

وی بیان داشت: حدود ۱۰ تا ۱۵ کاربری که ادمین داشته اند شناسایی و برخی از آن‌ها دستگیر شده اند.

مقدمات اجرای حکم باقری درمنی در حال انجام است

وی در رابطه با پرونده باقری درمنی گفت: مقدمات اجرای حکم باقری درمنی در حال انجام است.

جعفری دولت آبادی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده‌های اخیر اقتصادی با اشاره به صدور ۱۰ کیفرخواست جدید در این زمینه افزود: یکی از این پرونده‌ها مربوط به یکی از صرافی‌ها بود که ارزش آن حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

دادستان تهران گفت: اخیرا بانک مرکزی حدود ۲۴۰ مورد صرافی را معرفی و خواستار شده است که به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

صرافی‌ها باید طبق مقررات بانک مرکزی فعالیت کنند

وی بیان داشت: این صرافی‌ها بدون مجوز کار می‌کنند و گزارشاتی که در پرونده‌های فساد اقتصادی به ویژه در شعب ویژه داشتیم نشان می‌دهد که بخشی از فساد‌ها در صرافی‌ها شکل می‌گیرد که یا به گرانی ارز دامن می‌زنند و یا مجوز ندارند.

جعفری دولت آبادی با قدردانی بانک مرکزی برای ورود به این موضوع ادامه داد: از پلیس و سایر دستگاه‌ها خواسته‌ایم که تمام مجوز‌ها را بررسی کنند.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه صرافی‌ها باید طبق مقررات بانک مرکزی فعالیت کنند، ادامه داد: در مواردی که بانک مرکزی اعلام کند یک صرافی مجوز ندارد یا برخلاف مقررات فعالیت می‌کنند، بانک مرکزی طبق برنامه ششم باید اسامی آن‌ها را اعلام کند و دادستانی برای تک تک صرافی‌ها که بانک مرکزی اعلام کرده پرونده تشکیل نموده است.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان