۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین برخورد با ساخت‌وسازهای غیرقانونی/ با احیای رودخانه باراجین از خشک‌شدن باغستان جلوگیری شود
کد خبر: ۳۳۲۶۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۴ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد

برخورد با ساخت‌وسازهای غیرقانونی/ با احیای رودخانه باراجین از خشک‌شدن باغستان جلوگیری شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه حفظ محیط زیست نیازمند بسیج همگانی است، گفت: با ساخت و سازهای غیر قانونی در مناطق محیط زیستی برخورد شود.

برخورد با ساخت‌وسازهای غیرقانونی/ با احیای رودخانه باراجین از خشک‌شدن باغستان جلوگیری شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی پیش از ظهر امروز(شنبه) در دیدار مدیرکل و جمعی از مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیتی که بر عهده مسئولان محیط زیست قرار دارد، امانت بسیار سنگینی محسوب می‌شود چرا که این امانت به نسل‌های بعدی نیز تعلق دارد و باید از آن به درستی حفاظ و حراست شود.

وی افزود: شما در فضای کاری خود که همانطور که از نام آن بر می‌آید مربوط به محیط زندگی است، می‌باید تلاش کنید تا هر روز شاهد ارتقای کیفیت زندگی باشیم و اجازه ندهیم در طول سالها شرایط و کیفیت زندگی تنزل پیدا کند.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه اعتقاد به قیامت باید در همه مسئولان وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر اعتقاد به رستاخیز در بین همه مسئولان وجود داشته باشید، حساسیت نسبت به انجام درست امور افزایش می‌یابد و در مسیر درست و حقیقی خود قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: تقویت پایه‌های معنوی و ایمانی در تمام فضاهای کاری و زندگی بسیار ضروری است اما در فضای کاری حافظان محیط زیست این موضوع بیشتر احساس می‌شود زیرا نقش مستقیمی در زندگی انسان و سایر موجودات دارد.

وی با بیان اینکه در منابع دینی موارد بسیار زیادی در اهمیت حفظ و مراقبت از محیط زیست وجود دارد، گفت: در منابع دینی بر حفظ محیط زیست و همچنین مراقبت از حیوانات تأکید بسیاری شده است. صدها سال پیش ما برای مراقبت از حیوانات وحشی نیز وقف داشته‌ایم و این اهتمام مؤمنان نشان دهنده حساسیت بالای دین به این حوزه است.

عابدینی خاطرنشان کرد: محیط زیست به معنای واقعی کلمه امانت الهی در دست ما محسوب می‌شود و هیچ خیانتی در این عرصه پذیرفتنی نیست و باید جلوی هر خیانتی در عرصه محیط زیست گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: کار تمام کسانی که در عرصه محیط زیست فعالیت می‌کنند از ارزش و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید تمام کسانی که با خوف و خطر زیادی در مسیر حمایت و حفاظت از محیط زیست تلاش می‌کنند بدانند که کارشان در دین ارزش، جایگاه و ثواب بسیار زیادی دارد.

وی با تأکید بر اینکه خطرهای محیط زیستی امروز بیشتر از گذشته خود را نشان می‌دهد، اذعان کرد: متأسفانه گاهی مسئولان با اتخاذ راهکارهایی برای حل مشکلاتی نظیر کم آبی، تصمیمات اشتباه مانند حفر چاه اتخاذ می‌کنند در حالی که امروز با معضل فرونشست زمین روبرو هستیم و اینها خطر بزرگی برای جامعه محسوب می‌شود.

امام جمعه قزوین به معضل آلایندگی خودروهای فرسوده نیز اشاره کرد و گفت: الحمدالله به همت مسئولان نوسازی خوبی در حوزه حمل و نقل انجام شده است اما همچنان در سطح شهر خودروهایی تردد می‌کنند که آلایندگی بسیاری ایجاد می‌کنند و باید فکری برای آنها شود.

عابدینی در ادامه با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم باغستان‌های قزوین که قدمت زیادی دارند دچار آسیب شوند، اظهار کرد: متأسفانه آب رودخانه باراجین به عنوان رودخانه اصلی تأمین کننده آب باغستان‌ها، خشکیده و یا برای مصارف دیگر استفاده می‌شود و این مسأله هفتصد هکتار از باغستان‌های قزوین را در معرض نابودی قرار داده و باید راهکاری برای این مسأله اتخاذ شود.

وی ساخت و سازهای غیرقانونی در مناطق محیط زیستی را نیز معضل دیگر این حوزه عنوان کرد و گفت: باید مانع از ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر قانونی در مناطق محیط زیستی شویم و جلوی هر گونه سوء استفاده در این حوزه را بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر ضرورت بسیج همگانی برای حفظ و نگهداری محیط زیست تأکید کرد و گفت: حفظ محیط زیست تنها وظیفه یک ارگان نیست و برای حفظ کامل آن نیازمند بسیج همگانی در جامعه با ایجاد حساسیت در همه مسئولان و اقشار جامعه هستیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان