۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اتحاد موسسات محیط زیستی با اسرائیل برای «به زانو درآوردن ایران بدون حمله نظامی» +تصاویر
کد خبر: ۳۳۲۶۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۴ ساعت: ۱۱:۱۳ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

اتحاد موسسات محیط زیستی با اسرائیل برای «به زانو درآوردن ایران بدون حمله نظامی» +تصاویر

توماس کاپلان برای محقق کردن طرح «به زانو درآوردن ایران بدون حمله نظامی» از موسسه‌ای به ظاهر محیط زیستی به نام میراث پارسیان استفاده کرده است.

اتحاد موسسات محیط زیستی با اسرائیل برای «به زانو درآوردن ایران بدون حمله نظامی» +تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، توماس کاپلان سرمایه گذار لابی صهیونیستی اتحاد علیه ایران هسته ای و تاسیس کننده موسسه محیط زیستی پنترا، معتقد است برای به زانو درآوردن ایران باید ابتدا یک راه غیر نظامی را در پیش گرفت. کاپلان از بهترین ابزاری که در اختیارش بوده استفاده کرده و آن هم  پشتیبانی از موسسه ای به ظاهر محیط زیستی به نام میراث پارسیان بوده است. موسسه ای که به بهانه حفاظت از محیط زیست در پهنه سرزمینی ایران به دنبال جاسوسی از اماکن نظامی و حساس بوده است.  

سال گذشته و در چنین ایامی دادستان تهران از انهدام یک شبکه جاسوسی خبر داد که با پوشش محیط زیستی اقدام به جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده از مراکز حساس و ارسال آن به خارج از کشور کرده است. شبکه مذکور که توسط اطلاعات سپاه شناسایی و منهدم شده است تحت نظر اسرائیل و عوامل منطقه ای آن بوده است.

هرچند که وزرات اطلاعات در این خصوص نظر دیگری داشت این در حالی است که اخیراً دادستان تهران عنوان اتهامی ۴ نفر از اعضای این شبکه را افساد فی الارض معرفی کرد و دادستان کل کشور نیز  با تایید اتهام افساد فی الارض این عوامل، بر نفوذ و جاسوسی توسط اعضای این شبکه و برخورد جدی و قاطع در این خصوص تاکید کرد.  

کانادا و جاسوسان محیط زیستی  

شبکه جاسوسی متصل به موساد که در سال گذشته توسط اطلاعات سپاه کشف و منهدم شد، روابط ویژه ای با عوامل منطقه ای و جهانی اسرائیل داشته است به طوری که در ابتدای سال ۱۳۹۷ و پس از اقدامات صورت گرفته توسط نهادهای امنیتی کشور، دولت کانادا و اتحادیه اروپا با وارد آورد فشار سیاسی بر ایران خواهان تغییر در وضعیت جاسوسان دستگیر شده در ایران شدند.

هم‌چنین دولت کانادا خواستار برداشته شدن حکم ممنوع الخروجی مریم ممبینی شهروند دو تابعیتی ایرانی -کاندایی بود، ممبینی که همسر کاووس سید امامی مدیرعامل موسسه میراث پارسیان و از عوامل اصلی شبکه که  در زندان دست به خودکشی زد، است.

یک وکیل کانادایی به نام اروین کاتلر پیگیر وضعیت مریم ممبینی و رفع ممنوع الخروجی وی از ایران می باشد.  ایرون کاتلر یک وکیل سرشناس یهودی است که ریاست سابق کنگره یهودیان و وزارت دادگستری را در کانادا  را برعهده داشته است.  

کاتلر رابطه بسیار خوبی با سازمان مجاهدین خلق دارد و طبق گزارش های موجود در سال ۲۰۱۲ تلاش بسیاری برای خارج کردن گروهک جنایتکار منافقین از لیست سازمان های تروریستی انجام داده است. کاتلر در سال ۲۰۱۴ از مریم رجوی برای سخنرانی در پارلمان کانادا دعوت می کند. اروین کاتلر سابقه فعال نمودن پرونده های حقوق بشری علیه ایران را نیز بر عهده داشته است.
 
 


 اتحاد علیه ایران هسته ای، کاپلان و میراث پارسیان  

 از جمله بنیادهای صهونیستی که اروین کاتلر  در آن جا حضور دارد لابی ضد ایرانی به نام اتحاد علیه ایران هسته ای (UANI) است. 

اتحاد علیه ایران هسته ای یک سازمان ذی نفوذ و اثر گذار مستقر در نیویورک می باشد که برای  جلوگیری از دستیابی ایران به قدرت برتر در سطح جهانی تشکیل شده است. اکثر اعضای این مجموعه را، روسای سابق سازمان های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و کشورهای اروپایی و نمایندگان و وزرای کشورهای غربی تشکل می دهند.

اتحاد علیه ایران هسته ای از طراحان اصلی تحریم های به اصطلاح فلج کننده بر ضد ایران می باشد. محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در شهریورماه ۱۳۹۲ و در روزهای آغازین مذاکرات هسته ای لابی اتحاد علیه ایران هسته ای را بزرگترین لابی فعال علیه ایران برمی شمارد.

سرمایه گذار اصلی این لابی قدرتمند شخصی به نام توماس کاپلان است. نکته حائز اهمیت آن است که توماس کاپلان علاوه بر حمایت از اتحاد علیه ایران هسته ای، موسس و سرمایه گذار موسسه پنترا نیز هست. 

فعالیت های محیط زیستی  پنترا همانند اقدامات اتحاد علیه ایران هسته ای ارتباط زیادی با ایران دارد به طوری که پنترا علاوه بر همکاری و حمایت مالی از فعالیت های موسسه میراث پارسیان ارتباطات تنگاتنگی با شعبه آمریکایی این موسسه که توسط متهم مراد طاهباز در ایالات متحده  و به منظور انتقال پول و تجهیزات به ایران راه اندازی شده است را دارد. 

از اعضای موسسه میراث پارسیان آمریکا می توان به لوک هانتر مدیر پروژه های پنترا، اسکندر فیروز ریاست سازمان محیط زیست دوران پهلوی و غلامرضا گلسرخی رئیس دفتر اشرف اشاره کرد.   
 

لوک هانتر - طاهر قدیریان و امیر حسین خالقی

 
 توماس کاپلان سرمایه گذار "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" و موسس پنترا، صهیونیست ضد ایرانی که زمانی که خواهرزاده اش ناپدید شد، در مطبوعات کشورهای غربی از ارتباط میان او و وابستگی به سرویس های جاسوسی اسرائیل پرده برداشته شد، در مراسم دریافت نشان لژیون دونور از دولت فرانسه در  نیویورک و به تاریخ ۵ مارس۲۰۱۴ می گوید: 

«دوستی گفت روزی ممکن است فرزندان‌مان از ما بپرسند که نسل ما چه کرد زمانی که دانستیم مقاصد ایرانیان چیست، و [این شناخت سبب شد] من بخشی از چیزی بزرگ‌تر شوم. دانستن عاقبت کار دشوار است ولی این را می‌دانم که، هرچند [سازمان] "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" از خودش موشک‌های تاماهاوک و ناو هواپیمابر ندارد، [ولی] ما برای به زانو درآوردن ایران کاری کردیم بیشتر از کار هر گروه دیگر در بخش خصوصی و [بیشتر از کار] اغلب نهادهای عمومی [دولتی]».

صحبت های توماس کاپلان را باید جدی گرفت؛ چراکه وی برای محقق کردن طرح «به زانو درآوردن ایران بدون حمله نظامی» از بهترین ابزاری که در اختیارش بوده استفاده کرده و آن هم  استفاده از موسسه ای به ظاهر محیط زیستی به نام میراث پارسیان بوده است. موسسه ای که به بهانه حفاظت از محیط زیست در پهنه سرزمینی ایران به دنبال جاسوسی از اماکن نظامی و حساس بوده است.  

شراکت بن زاید و کاپلان

توماس کاپلان در راه اندازی موسسه پنترا یک شریک ویژه و نام آشنا از میان حکام عربی دارد.محمد بن زاید نایب الحکومه امارت و مرد شماره یک امارات متحده عربی که هدایت دستگاه های نظامی و اطلاعاتی امارت را نیز برعهده دارد از سرمایه گذاران اصلی موسسه پنترا می باشد. یکی از نزدیکان محمد بن زاید خانمی به نام رزان خلیفه مبارک است، او نماینده بن زاید و عضو هیئت مدیره موسسه پنترا نیز هست.

هم‌چنین رزان خلیفه مدیرعامل صندوق حفاظت از حیات وحش محمد بن زاید است. این صندوق توسط محمد بن زاید و با الگو گیری از موسسه پنترای توماس کاپلان تاسیس می شود و همانند پنترا و در قالب همکاری های مشترک محیط زیستی با موسسه میراث پارسیان در نقاط مختلف ایران اقدام به تعریف و فعالیت پروژه های مختلف می کند.  

تجهیزات فنی موسسه پنترا

ارتباطات موسسه بن زاید و پنترا بسیار درهم تنیده و پیچیده است به طوری که علاوه بر حضور مدیرعامل موسسه بن زاید در هییئت مدیره پنترا، مدیرعامل موسسه پنترا فردریک لائونای نیز در هیئت مدیره موسسه بن زاید عضو می باشد.  

البته محمد بن زاید یک ماموریت دیگر نیز برعهده دارد و آن هم ارتباط گیری و پشتیبانی از موسسات فعال در شرق ایران است. مراکزی که در مناطق شیعه نشین افغانستان تشکیل شده است و نکته جالب توجه آن که نیلوفر بیانی از متهمان امنیتی پرونده جاسوسی، از مشاوران ویژه این مراکز بوده است. یکی دیگر از اقدامات موسسات فعال در شرق ایران ارتباط گیری با شبکه بهائیان ایرانی بوده است.

نیلوفر بیانی

این حجم وسیع از ارتباطات و اقدامات صورت گرفته، موید فعالیت های مجرمانه و جاسوسی توسط اعضای شبکه مرتبط با آمریکا و اسرائیل در ایران می باشد که در  سایه غفلت و یا بی‌توجهی نهادهای متولی طی سالیان اخیر رخ داده است، از این رو انتظار می‌رود که نهادهای امنیتی و قضایی علاوه بر دقت  و پیش گیری از وقوع چنین اقداماتی که موجب آسیب های فراوان در حوزه امنیتی می‌گردد، برخورد قاطع و بدون اغماضی را با جاسوسان به دام افتاده و سایر اقدامات مشابه اینچنینی را داشته باشند.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان