۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ماجرای جبران کسری بودجه بانک‌مرکزی با حساب‌های شخصی مردم چیست؟
کد خبر: ۳۳۲۶۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۳ ساعت: ۱۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

شایعات کانال های ضدانقلاب؛

ماجرای جبران کسری بودجه بانک‌مرکزی با حساب‌های شخصی مردم چیست؟

به تازگی اخباری مبنی بر دست بردن بانک مرکزی در حساب‌های شخصی مردم به گوش می‌رسد، اما حقیقت چیز دیگری است.

ماجرای جبران کسری بودجه بانک‌مرکزی با حساب‌های شخصی مردم چیست؟
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، همزمان با کاهش قیمت‌ها در بازار ارز جمعی از اخلالگران با کمک کانال‌های تلگرامی ضد انقلاب و بعضا مجهول الهویه به صورت گسترده به انتشار اخبار جعلی به نقل از رییس کل بانک مرکزی روی آورده اند. 

هرچند این اخبار در فرم‌ها و کلمات متفاوتی منتشر می‌شود، اما جملگی حاوی این پیام جعلی است که دخایر ارزی بانک مرکزی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و یا اینکه بانک مرکزی درصدد جبران کسری بودجه و ذخایر پولی از طریق دست بردن به حساب‌های شخصی مردم است.

تصمیمات اخیر بانک مرکزی و روند ثابت رو به نزول قیمت ارز به ویژه قیمت دلار انتشار این نوع اخبار جعلی و بدون هیچ گونه مبنای واقعی را در شبکه‌های اجتماعی شدت بخشیده است.

یک مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی به خبرنگار ما گفت: طبیعی است که قرارگاه جنگ روانی علیه اقتصاد کشور، که در بیرون از مرز‌ها قرار دارد و اخلال گران نظام ارزی در داخل کشور که سود فراوانی از نابسمانی در بازار ارز می‌برند از کاهش قیمت ارز و شکستن حباب‌های دروغین آن به شدت عصبانی هستند و این جنگ روانی و ماشین جعل خبر برای مقابله با این روند تدارک و تشدید شده است.

وی ادامه داد: مردم ایران با پشت پرده‌ی این نوع جعل اخبار و خصومت علیه اقتصاد کشور آشنا هستند و اخبار موثق از اقتصاد و بانک مرکزی را مثل قبل از طریق رسانه‌های معتبر دنبال می‌کنند.

نمونه‌ای از اخبار جعلی علیه همتی و بانک مرکزی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

ماجرای دست‌بردن بانک مرکزی به حسابهای مردم چیست؟

ماجرای دست‌بردن بانک مرکزی به حسابهای مردم چیست؟

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان