۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین محاکمه آخوندی را به فراموشی نسپاریم!
کد خبر: ۳۳۲۶۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۳ ساعت: ۱۸:۲۳ ↗ لینک کوتاه

آثار منفی مدیر لیبرال باقی است

محاکمه آخوندی را به فراموشی نسپاریم!

محاکمه عباس آخوندی وزیری که آثار مدیریتی اش در این چند سال بازار مسکن و صنعت هوایی کشور را با مشکل مواجه کرده‌ کی انجام می پذیرد؟

محاکمه آخوندی را به فراموشی نسپاریم!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، پنج سال در وزارت راه و شهرسازی بود در این پنج سال رکود در حوزه مسکن حاکم شد، با مسکن مهر مخالفت و حتی مقابله کرد و این مقابله پس از کناره گیری اجباری از وزارت راه هم ادامه یافت. متعاقب آن مسکن افزایش 100 درصدی در دوران وی داشت. رکود بازار مسکن رکود در صنایع وابسته این حوزه که تنها 100 صنعت وابسته به خود دارد را منجر شد.

در حوزه هوایی هم قرار بود هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور اضافه کند اما از 400 هواپیما تنها 4 فروند هواپیما سهم آسمان ایران شد. در حوزه تجهیز ناوگان هوایی که لزوم اورهال و اصلاح و تعمیر صنعت هوایی است، نیز فرصت را ازدست داد. به جای آن کترینگ و تهیه غذای راه آهن را به خارجی ها سپرید. یعنی طعم قرمه سبزی ایرانی را با دستپخت اتریشی‌ها به مسافران قطار چشاند.

در حوادث و سوانح به جای مدیریت بحران بیشتر جنجال آفرینی کرد و به خانواده داغداری که جنازه سوخته عزیزشان را تحویل گرفتند بیان کرد که « جای نگرانی نیست، همه مسافران بیمه بوده اند.» با مردم هم رفتار خوبی نداشت و یک نمونه آنرا در بازدید از فرودگاه مهرآباد و در پاسخ به انتقاد مردم دیدیم. به خانمی که از گرانی قیمت پارکینگ گلایه داشت پاسخ داد که «بایستی بیشتر ازت می گرفتند.» با خبرنگاران نیز تنش ایجاد کرد و میکروفن خبرنگاری را از او با عصبانیت گرفت و باقی ماجرا... .

البته در اواخر دولت روحانی نیز میان رئیس جمهور و وزیرش شرآب شد. روحانی در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادیش اگرچه او را وزیر برند نامید اما از اینکه در حوزه مسکن کاری صورت نداده گلایه کرد و اظهار امیدواری نمود که در دور دوم این نقیصه جبران شود.

حالا پس از رفتن او در حالی‌که ۵ سال از آخرین جلسه شورای عالی مسکن می گذرد، خبرهای خوبی به نقل از وزیر راه و شهرسازی حکایت از برگزاری شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت می‌دهد. گفتنی است وزیر پیشین راه و شهرسازی 5 سال بود که این جلسات را برگزار نمی‌کرد.

«سید عباس آخوندی» وزیری است که انتقادات زیادی به دوران وزارت او در این چند سال وجود دارد. حالا برخی نسبت به محاکمه وی به سبب خسارتی که نوع مدیریتش در این چند سال به کشور وارد کرده، انتقاد شدید دارند و می گویند باید در محاکم قضایی محاکمه شود. جنبش عدالتخواه هم مطرح کرده که محاکمه وی را پگیری می‌کند.
 

«فرهاد بیضایی»، کارشناس ارشد بازار مسکن درباره این موضوع بیان می کند:« آخوندی به خاطر اینکه در 5 سال اخیر یک خانه هم برای ملت نساخت، باید محاکمه شود. قوه قضاییه از آخوندی توضیح بخواهد در 5 سال اخیر برای مردم چه کار مثبتی انجام داده است؟»

چندی پیش بود که به طور سیاسی 160 نماینده از خدمات آخوندی تقدیر و تشکر کردند، موضوعی که باعث واکنش منتقدان شد. «افشین پروین پور» عضو سابق شورای عالی مسکن درباره نامه تقدیر و تشکر 160 نماینده مجلس از عباس آخوندی گفت: «عملکرد آقای آخوندی به دلیل فرصتی که از اقتصاد کشور در بخش مسکن گرفتند مستحق محاکمه و بازخواست است.نه تنها نباید از ایشان تشکر کرد، بلکه به جهت اتلاف فرصت و منابعی که ایشان در این چند سال و در شرایط تحریم انجام دادند باید پیگیری کرد تا ایشان مجازات هم بشود.»

البته همین نامه نشان می‌دهد چگونه آخوندی 5 سال با وجود این سطح از مدیریت در وزارت راه و شهرسازی ماندگار شد. نمایندگان مجلس که 5 بار به وی رای اعتماد دادند نیز در این زمینه نقش اساسی دارند. آخوندی در مجموع سه بار استیضاح شد که در این سه مرتبه توانست دوباره رای اعتماد مجلس را بگیرد و دوبار هم به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی رای نمایندگان را اخذ کرد.

اخیرا روحانی به وزارت راه و شهرسازی سری زده است. وزارت راهی که با آمدن وزیر جدید امید زیادی به ترمیم ساختار گذشته آن وجود دارد. اما این 5 سال نیز مشکلات زیادی به کشور وارد شد و پیگیری پاسخگویی وزیر قبلی به نوعی سبب بازدارندگی از بروز مشکلات مدیریتی از این دست خواهد شد، اما سئوال اساسی اینجاست که موضوع محاکمه عباس آخوندی چه شد و حالا چه کسی می خواهد پاسخگوی این روند منفی که در این چند سال با مدیریت وی در حوزه راه و شهرسازی انجام شده باشد.


انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان