۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مسئولان بیش از گذشته به‌مشکلات کارگری توجه کنند
کد خبر: ۳۳۲۶۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۳ ساعت: ۱۳:۵۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

مسئولان بیش از گذشته به‌مشکلات کارگری توجه کنند

امام جمعه قزوین گفت: امام خمینی (ره) فرمودند حوزه علمیه و دانشگاه دو مرکز برای تمام پیشرفت‌های کشور است و طبعاً این مهم نیز بدون وحدت میسر نخواهد بود.

مسئولان بیش از گذشته به‌مشکلات کارگری توجه کنند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) با اشاره به ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) فرموده‌اند خیلی بد است که مؤمن میل و آرزویی داشته باشد که او را خوار و ذلیل کند.

وی افزود: این خوب نیست که انسان برای رسیدن به جایگاه و مقامی مرتکب خلافی شود و با هر انسان نااهلی رفاقت کند، هر حرف خلافی را بر زبان جاری کند، هر قولی را که نمی‌تواند انجام دهد را به مردم بدهد و با آبروی خود و سرنوشت مردم بازی کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: به امام علی (ع) گفتند از شما خواسته‌ای داریم که اگر آن را انجام دهید به شما رأی می‌دهیم تا خلیفه مسلمین شوید. حضرت اگر آرزو داشت که حتماً با هر شیوه‌ای خلیفه شود، باید پیشنهاد غلط آنها را می‌پذیرفت.

امام جمعه قزوین ادامه داد: به امیرالمؤمنین (ع) گفتند به ما قول بدهید به کتاب خدا، به سنت پیغبمر (ص) و سنت شیخین عمل کنید. حضرت فرمودند من به کتاب خدا و سنت رسول خدا (ص) عمل می‌کنم؛ اما به سنت و روشی که خود می‌شناسم پایبند خواهم بود تا دقیق به آرمان الهی را عمل کرده باشم.

وی تأکید کرد: امام علی (ع) ذره‌ای از آن چه که می‌پسندید تخطی نکرد تا خلیفه باشد و حتی نفرمودند به آنها قول می‌دهم و بعداً به آن عمل نمی‌کنم و به ظاهر هم خود را مبتلا به تبلیغات دروغین نکرد، صداقت را حفظ کرد و بخاطر همین امیرالمؤمنین (ع) در تمام دنیا علاقه‌مند و عاشق دارد.

عابدینی عنوان کرد: امام حسن عسکری (ع) در حدیث دیگری خطاب به شیعیان فرمودند شما را به تقوای الهی سفارش می‌کنم. نسبت به دین خود حساس باشید و مبادا به دین آسیبی برسد و کاری نداشته باشید، مبادا رفتارتان به دینتان آسیب وارد کند، همواره برای خدا کوشش کنید و صادق و امانت‌دار باشید.

خطیب جمعه قزوین خطاب به مسئولان ابراز کرد: موقعیتی که در اختیار شما قرار گرفته است، امانت الهی است و برای رضای خدا این امانت را در خدمت به مردم به کار بگیرید، برای رضای خدا رفاقت.بازی، قوم‌وخویش‌بازی و هر مسأله دیگری که به مردم آسیب وارد می‌کند را کنار بگذارید و این امانت را در خدمت به مردم به کار بگیرید تا مشکلات جامعه حل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: درباره ادای امانت جزو سفارشات دینی ما بوده که حتی اگر یک انسان فاجر و فاسق، امانتی را به ما سپرد باید امانتداری کنیم. تاکید بر سجده‌های طولانی جزو دیگر سفارش‌های دینی ماست، ما بسیار نیازمندیم که با خداوند خلوت کنیم و بهترین فضا برای این ابراز ذلت و احتیاج در سجده است.

امام جمعه قزوین افزود: سفارش در مورد همسایه و رفتار کریمانه از دیگر سفارش‌های دینی ماست، ائمه علیه السلام می‌فرمایند به گونه‌ای رفتار کنید که زینت ما باشید، شیعه باید خوش‌برخورد، خوش‌رفتار و امانتدار و صادق باشد.

وی یادآور شد: این ایام میلاد امام حسن عسکری (ع) را درپیش داریم که امیدواریم بتوانیم از برکات کلام این امام همام بهره‌مند شویم، همچنین وفات حضرت معصومه(س) جزو مناسبت‌های دیگر هفته پیش رو است که حضور این بانوی باکرامت منشا خیرات فراوانی برای کشور ما و شهر قم شد.

عابدینی بیان کرد: مراجع و علمای بسیاری از زمان ورود حضرت معصومه سلام الله علیها تا به امروز در شهر قم پرورش یافته‌اند و امروز طلابی که زیر سایه بانوی قم تربیت می‌شوند در اکثر کشورهای جهان حضور پیدا کرده و برای تبلیغ و بیان مسائل دینی حضور پیدا می‌کنند.

مردم فرانسه بخاطر بی‌عدالتی و تبعیض مسئولان خود به خیابان‌ها آمده‌اند
خطیب نماز جمعه قزوین گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها به میزانی دارای کرامت و ارزش است که امام رضا(ع) می‌فرمایند: «هرکس با معرفت به جایگاه حضرت معصومه (س) به زیارت این بانوی بزرگوار برود بهشت نصیب او خواهد شد.» بنابراین همه ما باید توجه به زیارت بامعرفت داشته باشیم.

وی ابراز کرد: شهادت آیت الله دکتر مفتح که قربانی تروریسم شد حلقه اتصال بین حوزه و دانشگاه بود، وحدت و پیوند بین حوزه و دانشگاه نقش مهمی در پیشبرد مبانی و آرمان‌های انقلاب دارد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نیز همین وحدت بین حوزه و دانشگاه وجود داشت، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند حوزه علمیه و دانشگاه دو مرکز برای تمام پیشرفت‌های کشور است و طبعاً این مهم نیز بدون وحدت میسر نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند حوزه و دانشگاه دو شعبه از یک مؤسسه علم و دین است و باید با یکدیگر همراه باشند تا پرچم علم و دین با هم برافراشته شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: الحمدالله امروز نهادهای نمایندگی رهبری در سراسر کشور و در همه دانشگاه‌ها و هم تدریس اساتید معارف دینی که شامل همه رشته‌های دانشگاهی می‌شود، زمینه‌ای را فراهم کرده است تا هرچه بیشتر بین حوزه و دانشگاه که دو رکن اساسی نظام است پیوند، وحدت و برادری باشد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور فرانسه یادآور شد: مردمی که به زحمت، خوف و خطر تن داده‌اند و اعتراضشان بلند است، در جست‌وجوی عدالت هستند و بی‌عدالتی، تبعیض و شکاف طبقاتی باعث شده است تا این جماعت به خیابان‌ها بیایند.

عابدینی افزود: باید بگوییم وضع و حال کشورهای دیگر اروپایی و آمریکا بهتر از فرانسه نیست و همه آن‌ها در معرض این خطر هستند و این موضوع نشان می‌دهد صبر مردم برای عدالت به سر آمده و اعتراضشان را برای طلب حقوق خود بلند کرده‌اند.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: این اتفاقات هشداری برای مسئولان ما نیز هست که توجه داشته باشند عدالتی که اسلام تا این اندازه به آن عنایت دارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به مردم ما نیز این توجه را می‌دهد که قدر نظام را بدانیم و حساب نظام را از افرادی که خلاف می‌کنند، وفادار به نظام و امانت‌دار نیستند جدا بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پرچم‌دار عدالت هستند، زندگی شخصی و فرزندانش حاکی از عدالت این انسان فرهیخته است و باید قدردان آن باشیم. جاهایی خود ما دخیل هستیم و اگر فلان مسئول نالایق با رأی ما مسئولیتی را بر عهده گرفت، اگر بخواهیم گلایه کنیم اول باید از خودمان گلایه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: آنچه اسلام و نظام اسلامی برای ما به ارمغان آورده است، مطمئن هستیم که عادلانه است و باید تلاش کنیم تا انسان‌های شایسته را انتخاب کنیم تا دچار مشکلات نشویم.

امام جمعه قزوین به روز بسیج کارگری به مناسبت شهادت محمدجواد تندگویان اشاره کرد و افزود: این شهید گرانقدر وزیر نفت سابق جمهوری اسلامی و انسانی عدالت‌طلب و انقلابی بود و این روز را گرامی می‌داریم و به قشر کارگر که چرخ اقتصاد کشور را با زحمات طاقت‌فرسا به گردش درمی‌آورند تبریک می‌گوییم.

وی اظهار کرد: از مسئولان می‌خواهیم نسبت به قشر کارگر توجه ویژه داشته باشند و ببینیم با حقوقی که آن عزیزان دریافت می‌کنند در این شرایط کنونی چه باید کرد تا شرایط زندگی برای آن عزیزان آسان‌تر شود. این موضوعات انصافاً دغدغه مسئولان است اما انتظار داریم بیش از آنچه که تاکنون بوده مورد توجه قرار گیرد.

عابدینی تصریح کرد: اگر مسئولان مشغول مسائل سیاسی شوند و چینش مدیران را سیاسی انجام بدهند و مدیران را بدون نگاه به توانایی‌های آن‌ها و بر اساس نگاه حزبی و جناحی انتخاب کنند، مشکلات اقتصادی و اشتغال حل نخواهد شد.

خطیب جمعه قزوین در ادامه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قزوین را گرامی داشت و بیان کرد: این سفر منشأ برکات بسیاری بوده که همین موضوع انتقال آب سد طالقان به قزوین که به فرمان ایشان ان‌شاءالله انجام خواهد شد و توجه ویژه ایشان به دشت قزوین از جمله آن‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان با یادآوری سالروز درگذشت حجت‌الاسلام فلسفی اذعان کرد: حجت‌الاسلام فلسفی از روحانیون مبارز دوران ستمشاهی بود و کمترین کسی است که در آن دوران حضور داشته باشد و از بیانات تاثیرگذار این سخنگوی اسلام و مسلمین بهره نبرده باشد، از خدای متعال علو درجات را برای این عالم روحانی وهمه مبارزان انقلابی را درخواست داریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان