۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین عملکرد مسئولین در جلب اعتماد مردم موثر است
کد خبر: ۳۳۲۶۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۲ ساعت: ۱۳:۳۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

عملکرد مسئولین در جلب اعتماد مردم موثر است

استاندار قزوین گفت: رفتار و عملکرد مسئولین در جلب اعتماد مردم موثر است؛ از این رو گفتار و اعمال مسئولین باید با هم یکی باشد.

عملکرد مسئولین در جلب اعتماد مردم موثر است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی در چهارمین اجلاس استانی نماز که پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: پیش از اینکه مهارت‌های دعوت به نماز را بیاموزیم باید چند مهارت پایه‌ای دیگر را که از اهمیت زیادی برخوردار است؛ یاد بگیریم.

وی افزود: مهارت برقراری ارتباط بسیار مهم است و یکی از مشکلات ما در همه حوزه‌ها این است که نمی‌توانیم رابطه قلبی و عاطفی مناسبی با مخاطبان ایجاد کنیم؛ چراکه این مهارت در ادامه به مهارت جلب اعتماد منجر می‌شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید به شکلی رفتار کنیم که مخاطب به ما اعتماد داشته باشد که در غیر این صورت تلاش ما در دعوت او به نماز یا هر امور خیر دیگر بی ثمر خواهد ماند.

عملکرد مسئولان در گرایش جوانان به دین موثر است
وی عنوان کرد: مهارت گفتگو فقط شامل مهارت سخن گفتن نیست بلکه مهارت چگونه گفتگو کردن و گزینش شیوه‌هایی صحیح دعوت به نماز را نیز در برمی‌گیرد؛ لذا برگزاری برنامه‌های آموزشی برای مربیان و ائمه جماعات امر بسیار مهمی است که با بهره‌گیری از اساتید فن در حوزه مهارت‌های زندگی میسر می‌شود.

زاهدی بیان کرد: باید شرایط مناسبی برای اقامه نماز فراهم کنیم زیرا مشکلاتی در این زمینه داریم و برخی مدارس، فاقد نمازخانه هستند که این کار باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در بحث شهرسازی باید فضاهای کاربری‌های مذهبی و مسجد را در نظر بگیریم زیرا برخی نقاط شهر فاقد مساجد است.

استاندار قزوین گفت: وضعیت نمازخانه‌ها در ادارات نیز نسبت به گذشته بهتر شده البته ایده آل نیست.

وی با اشاره به اینکه مهمترین رکن مسجد، خادم مسجد است؛ بیان کرد: چند رکن اساسی مساجد، ائمه نماز جماعات، هیئت امنا و خادمان مساجد هستند که اگر هماهنگ و درست عمل نکنند مشکل ایجاد می‌شود.

زاهدی تصریح کرد: عوامل متعددی حتی بحث معیشت و تصورات درست یا غلط درخصوص عملکرد مسئولان، در نوع گرایش مردم و به ویژه جوانان نسبت به دین تاثیر دارد بنابراین رفتار و عملکرد مسئولین در جلب اعتماد مردم موثر است از این رو گفتار و اعمال مسئولین باید با هم یکی باشد.

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اقامه نماز
محمدحسین رضایی با اشاره به سیره شهید رجایی اظهار کرد: این شهید بزرگوار همواره برای اقامه نماز اول وقت بسیار اهمیت قائل بود و تاکید داشت که به نماز نگویید کار دارم، به کار بگویید وقت نماز است.

وی افزود: نتایج اجلاس‌ها باید سازنده و مهم باشد همچنانکه در این اجلاس استاندار قزوین پس از شنیدن نقطه نظرات مسئولین در مورد کمبودهای موجود با ارائه دستورات لازم در راستای رفع مشکلات بیان شده اقدام کرد.

نماینده رئیس جمهور در ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: خود را خادم نماز کنید و از همه ظرفیت‌ و جایگاه و امکاناتی که دارید برای اقامه نماز استفاده کنید.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان