۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین وجود ۲۶۰هزار پرونده قضایی در سال قابل قبول نیست
کد خبر: ۳۳۲۶۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۲ ساعت: ۱۳:۱۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

وجود ۲۶۰هزار پرونده قضایی در سال قابل قبول نیست

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: وجود ۲۶۰هزار پرونده در سال قابل قبول نیست، در استان قزوین بیش از ۴هزار زندانی ثابت و بیش از یک میلیون زندانی وجود دارد که در سال وارد و خارج می‌شوند.

وجود ۲۶۰هزار پرونده قضایی در سال قابل قبول نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام قدرتی امروز(پنج شنبه) در همایش فعالان ستادهای نمازجمعه استان قزوین در سالن جلسات شهید حسن‌پور قزوین اظهار کرد: امروز بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه قضایی به دلیل عدم دانش حقوقی مردم است و باید جامعه را از آسیب‌های اجتماعی آگاه کرد.

وی افزود: تریبون نماز جمعه فرصت مناسبی برای آشنایی جامعه با مخاطرات، معضلات، جرائم و آسیب‌های اجتماعی است و لازم است ائمه جمعه به این مسائل در جهت صلاح و سداد جامعه نگاه ویژه ای داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد و از اولویت‌های قوه قضاییه بشمار می‌آید، اما همه باید امر پیشگیری را وظیفه خود در راستای اصلاح جامعه بدانند.

وی ادامه داد: از این رو نهاد ائمه جمعه در امر پیشگیری می‌تواند کمک فراوانی را به دستگاه قضایی کند، زیرا بر این باوریم پیشگیری از وقوع جرائم از برخورد سخت دستگاه قضایی کارسازتر است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ابراز کرد: وجود ۲۶۰هزار پرونده در سال قابل قبول نیست، در استان قزوین بیش از ۴هزار زندانی ثابت و بیش از یک میلیون زندانی وجود دارد که در سال وارد و خارج می‌شوند. 

وی بیان کرد: ‌آسیب‌های اجتماعی همچون کوه یخی می‌ماند در داخل دریا که دوسوم آن زیرآب و یک سوم بیرون آب است.
 
قدرتی ادامه داد: حل مشکلات و معضلات آسیب‌های اجتماعی فقط برعهده دستگاه قضایی نیست و نباید با پرداختن به برخی از آسیب‌ها از دیگر آسیب‌ها غفلت کرد. 

این مسئول عنوان کرد: طلاق امروز به عنوان یک آسیب اجتماعی مطرح است و فقط نباید به خود طلاق پرداخت، چرا باید در سال ۹۶ ما شاهد انجام ۴هزار تقاضای طلاق در استان قزوین باشیم؟

وی اذعان کرد: امروز در کشور ۲۰۰ هزار طلاق رخ می‌دهد که این طلاق منشأ خانه‌های مجردی، اعتیاد، فروش مواد مخدر، پارتی‌های شبانه و روابط نامشروع و سفرهای خارج از کشور و تن فروشی و نزاعها و فساد اخلاقی و قتل‌ها خواهد شد.
 
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دفاتر ائمه جمعه به عنوان درپازه قرارگاه‌های فرهنگی باید این آسیب‌ها را رصد کنید و به فعالیت‌های روزمره اکتفا نکند، نهاد نمازجمعه بیش از گذشته با مشکلات و معضلاتی که مردم در بازار و اجتماع و حوزه خانوادگی با آن روبرو هستند حضور داشته باشد و شاهد کاهش ورودی زندان و پرونده‌های قضایی و پرونده‌های طلاق را داشته باشیم. 

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی فقط مشروبات و قتل و اعتیاد و کنسرت‌ها نیست، بلکه رهبری بیش از ۲۰ مورد درباره سبک زندگی اشاره کردند که اگر این موارد در زندگی ما پیاده شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

این مسئول تصریح کرد: ۳میلیون نفر در سال ۹۶ دارای پرونده کیفری شدند و این افراد شاید به علت ناآگاهی دچار این گرفتاری‌ها شده باشند؛ بنابراین آگاهسازی آنها ضرورت دارد.

دستگاه قضایی دستگاهی نیست که در اجرای مقررات قانونی خود خط کشی کند و محال است چپ و راست را در تخلفات مورد توجه قرار دهد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان