۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین هر کاری در زمان نماز انجام شود، برکت ندارد
کد خبر: ۳۳۲۶۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۲ ساعت: ۱۳:۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

هر کاری در زمان نماز انجام شود، برکت ندارد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ترجمه اقامه نماز همان کاری بود که امام حسین (ع) در راستای تحقّق عدالت و اجرای امر به معروف و نهی از منکر انجام داد.

هر کاری در زمان نماز انجام شود، برکت ندارد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(پنج شنبه) در چهارمین اجلاس استانی نماز که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خدارا شاکر هستیم همه مسئولان دغدغه‌مند برای نماز پای کار هستند و وقتی مسئولان برای امر دین و نماز ورود پیدا می‌کنند بسیار ارزشمند است و اثرگذار خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند فرمود هر چه امکانات بدست می‌آورید برای اقامه نماز استفاده کنید. ترجمه اقامه نماز همان کاری بود که امام حسین (ع) در راستای تحقّق عدالت و اجرای امر به معروف و نهی از منکر انجام داد.

امام جمعه قزوین با تاکید بر موضوع «اقامه نماز» خاطرنشان کرد: علائم و نشانه‌هایی هست که اگر بودند نماز را اقامه کرده‌ایم و از نشانه‌های رایج، افزایش ضریب امنیت در جامعه است.

وی تصریح کرد: عدالت اگر ضریب بالایی در جامعه داشت، فاصله طبقاتی نبود و جامعه دچار فقر نبود، نماز را اقامه کرده‌ایم و اقامه نماز را این طور باید ببینیم و اگر فاصله فقر و غنا گسترده باشد نمی‌توانیم بگوییم ما اقامه کننده نماز هستیم.

عابدینی معیار دیگر اقامه نماز را «عفت» برشمرد و تصریح کرد: اگر عفت را در جامعه‌ای دیدیم به میزان ضریب عفت و نشانه‌های بروز و ظهور آن، نماز را اقامه کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه گفت: اخلاق و رعایت کرامت انسان‌ها از علائم دیگر اقامه نماز در یک جامعه محسوب می‌شود و اگر کرامت انسانی که قرآن و دین برای آن نازل شده است، رعایت شود، نماز اقامه شده است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: وحدت و همدلی که از مصادیق برجسته حبل‌الله هست و اگر بر اساس موازین دینی و الهی خیرخواه، مصلح و رفیق یکدیگر بودیم نماز را اقامه کرده‌ایم. اگر نماز را صرفا خواندیم، هر کار منکری نیز می‌تواند در کنارش انجام شود اما منکر با اقامه نماز جمع نمی‌شود‌.

وی گفت: نباید فقط بگوییم نماز را ببینیم و جاذبه‌های دیگر دین را نبینیم و باید همه را کنار یکدیگر ببینیم. خدا به پیامبر (ص) فرمود هر چه این کتاب آورده را به مردم بگو و آنگاه می‌فرماید اگر نماز اقامه شود این نماز فحشا و منکر را از جامعه دور می‌کند.

عابدینی خاطرنشان کرد: نماز وقتی ستون دین است یعنی همه دین با آن ساماندهی می‌شود و همه ابعاد زندگی انسان‌ها با نماز ساماندهی و در مسیر درست قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: همانطور که نماز ستون دین است، ولایت ستون نماز است و امام باقر(ع) فرمودند دین پنج ستون دارد اما ولایت از همه افضل است.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: لقمان به فرزندش گفت هر چیزی علامتی دارد و با آن شناخته می‌شود. دین نیز ‌سه علامت دارد که علم، ایمان و عمل به دستورات دینی از جمله آن‌ها است. برای هر عامل به دستورات دینی سه علامت است که اقامه نماز، روزه‌داری و پرداخت زکات است و اگر این سه علامت در کسی بود دین‌دار است.

وی در پایان گفت: در منابع دینی تاکید شده است شیعیان را با سه چیز امتحان کنید که یکی از آنها دغدغه نماز است. همانطور که حضرت رسول اکرم (ص) موقع نماز حالشان دگرگون می‌شد ما نیز موقع نماز هر کاری انجام دهیم برکت ندارد و باید تعطیل شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان