۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین برخی مناطق شمال شهر قزوین، محروم از مساجد است/ وجود۱۸۲ مدرسه فاقد نمازخانه در استان
کد خبر: ۳۳۲۶۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۲ ساعت: ۱۲:۱۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد اقامه نماز استان:

برخی مناطق شمال شهر قزوین، محروم از مساجد است/ وجود۱۸۲ مدرسه فاقد نمازخانه در استان

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: مناطقی در استان قزوین فاقد مسجد است به طور مثال در ملاصدرا و برخی مناطق بالای شهرقزوین همچون اروپا صدای اذان شنیده نمی‌شود به عبارتی مناطقی برخوردار از مزایا اما محروم از نظر وجود مساجد هستند.

برخی مناطق شمال شهر قزوین،  محروم از مساجد است/ وجود۱۸۲ مدرسه فاقد نمازخانه در استان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام سید قریش موسوی در چهارمین اجلاس استانی نماز که پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران برکات و دستاوردهای فراوانی داشته که تشکیل ستاد اقامه نماز از جمله آن است.

وجود ۷۹ مسجد و نمازخانه بین راهی در راه‌های مواصلاتی استان
وی افزود: از برکت همین ستاد اقامه نماز حدود ۷۳ هزار نماز جماعت در مدارس و بیش از ۴۵۰۰ نماز جماعت در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و بیش از ۳ هزار مسجد و نمازخانه و سکوی نماز در راه‌های مواصلاتی وجود دارد.

مشاور استاندار و رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین در آموزش و پرورش ۲۱۱۵ نماز جماعت اقامه می‌شود که ۳۲۰ نماز جماعت توسط روحانی امام جماعت مدارس استان و سایر نماز جماعات توسط فرهنگیان در مدارس اقامه می‌شود.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۷۹ مسجد و نمازخانه بین راهی در راه‌های مواصلاتی استان و حدود ۱۴۱ روحانی مستقر در قالب طرح هجرت در روستاها حضور دارند.

موسوی بیان کرد: ستاد اقامه نماز از اجلاس سال گذشته تاکنون اقداماتی داشته که از جمله آن می‌توان به مشارکت در برگزاری اعتکاف، مشارکت در جشن تکلیف برای ۵۰۰ دانش‌آموز روزه اولی در ماه مبارک رمضان، برگزاری نشست‌های دانش‌آموزی پرسش و پاسخ در ۱۲۰ مدرسه برای ۶۵۰۰ دانش‌آموز، برگزاری نشست والدین در ۵۰ مدرسه با ۳۹۰۰ نفر و نشست‌های دانشجویی در دو دانشگاه برای ۲۰۰ دانشجو اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره تربیت مربی برای مرکز پاسخگویی برای ۵۰ نفر از طلاب، برگزاری تربیت مربی برای مدارس، برگزاری دوره آموزشی فضای مجازی برای ۲۴۰ نفر از دیگر کارهای انجام شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین تصریح کرد: همچنین اجرای طرح سلامت برای آموزش پرستاران در بیمارستان‌ها برای ۱۵۰ نفر، اجرای طرح نیک دوره آموزش مربی مهدکودک‌ها در بهزیستی برای ۱۰۶ مربی و مشارکت در اعزام ۱۱۹۲ دانش‌آموز به مشهد در قالب ۲۵ کاروان از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: کمیته و هیئت ارزیابی به منظور نظارت و پیگیری در اجرای سیزدهمین پیام مقام معظم رهبری تشکیل شد و ۷۲ دستگاه در سه بعد مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۳۰ دستگاه مورد تقدیر قرار گرفتند و ۲۱ دستگاه شایسته تقدیر شده و ۸ دستگاه قابل قبول بودند و ۱۳ دستگاه فعالیت کمتر از ۶۰ درصد داشتند که تذکر کتبی به صورت محرمانه برای آنها ارسال شد.

مدیران باید دغدغه نماز را داشته باشند
موسوی با اشاره به اهمیت اقامه نماز در جامعه بیان کرد: همه مسلمانان و به ویژه مدیران باید دغدغه نماز را داشته باشند و برای برگزاری نماز جماعت تلاش کنید چراکه وضعیت نماز آنطور که شایسته نظام جمهوری اسلامی است، مطلوب نیست.

وی عنوان کرد: برای ترویج فرهنگ نماز مدیران خود باید در نماز جماعات ادارات شرکت کنند و همچنین عضو هیئت امنای یکی از مساجد برای فعال کردن مسجد محله خود باشند.

مشاور استاندار قزوین عنوان کرد: مناطقی در استان قزوین فاقد مسجد است به طور مثال در ملاصدرا و برخی مناطق بالای شهر همچون اروپا صدای اذان شنیده نمی‌شود به عبارتی مناطقی برخوردار از مزایا اما محروم از نظر وجود مساجد هستند.

وی بیان کرد: اکنون از ۱۵۰۰ مدرسه استان ۵۱۵ نمازخانه بالای ۴۰ متر بوده و در ۵۱۹ مدرسه، نمازها در کلاس درس برگزار می‌شود و ۱۸۲ مدرسه فاقد نمازخانه است.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان