۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کارخانه تولید آرد
کد خبر: ۳۳۲۶۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۲ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش تصویری؛

کارخانه تولید آرد

آرد به عنوان یکی از محصولات غذایی است که نقش مهمی را در سبد غذایی خانواده‎ها‎ ایفا‎‎می‎کند. آرد ماده‌ای پودری است که ازدانه غلات یاسایرموادنشاسته‌ای تهیه‎‎می‎شود. عموماً آنچه به عنوان آرددر نزد ما شناخته شده‌تر است، آرد گندم‎‎می‎باشد.

کارخانه تولید آرد
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، آرد به عنوان یکی از محصولات غذایی است که نقش مهمی را در سبد غذایی خانواده‎ها‎ ایفا‎‎می‎کند. آرد ماده‌ای پودری است که ازدانه غلات یاسایرموادنشاسته‌ای تهیه‎‎می‎شود. عموماً آنچه به عنوان آرددر نزد ما شناخته شده‌تر است، آرد گندم‎‎می‎باشد. در کنار آن، آرد‌های ذرت، نخود، جو، برنج، گندم سیاه و … نیز تهیه‎‎می‎شود. مهمترین عنصر آرد را نشاسته تشکیل‎‎می‎دهد که زیر مجموعه هیدرات کربن محسوب‎‎می‎شود.

گندم پس از تخلیه داخل انبار از طربق الواتور به سمت بوجاری هدایت شده و بعد از گرفتن ضایعات مجددا به داخل سیلو‌های گندم رفته و این فرآیند بار دیگر تکرار می‌شود پس از بوجاری، گندم به داخل شن گیر می‌رود تا سنگ، خاک و پوسته‌های اضافی آن جدا شود و سپس به داخل دستگاه هم وزن اتومات رفته تا گندم نم زده شود. گندم‌های نم زده ۱۴ تا ۲۴ ساعت خوابانده می‌شوند و پس از فرآیند خواب به درون والس برای آسیاب شدن می‌روند تا سبوس گندم از مغز آن جدا شود. در نهایت آرد تولیدی از طریق دستگاه بلوئر در داخل سیلو ذخیره می‌شود.

 

 

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان