۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اعتراض به روحانی در جلسه دیروز شورای عالی فرهنگی/ مشکل رئیس جمهور با این نهاد عالی فرهنگی چیست؟
کد خبر: ۳۳۲۵۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۱ ساعت: ۱۰:۴۷ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

اعتراض به روحانی در جلسه دیروز شورای عالی فرهنگی/ مشکل رئیس جمهور با این نهاد عالی فرهنگی چیست؟

بی اعتنایی رئیس جمهور به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، آنهم در سالگرد این نهاد، در حالیست که این بی اعتنایی ها از طرف وی تاکنون سابقه عجیبی داشته است.

اعتراض به روحانی در جلسه دیروز شورای عالی فرهنگی/ مشکل رئیس جمهور با این نهاد عالی فرهنگی چیست؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، جلسه 815 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دیروز در حالی برگزار شد که برخی اعضای این شورا به رئیس جمهور اعتراضاتی را در جلسه مطرح کرده اند.

عمده اعتراض برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به بی توجهی عجیب رئیس جمهور به مصوبات این شورا مهم بوده است. نکته جالب اینکه رئیس جمهور خود رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز محسوب می شود.

براساس اخبار دریافتی ، جلسه دیروز شورای عالی انقلاب فرهنگی در حالی به صحنه اعتراض و انتقاد به رئیس جمهور تبدیل شده است که برخی از اعضای برجسته این شورا به بی توجهی رئیس جمهور به قوانین و برنامه جامعه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حوزه زنان اعتراض داشته اند.

نکته تلخ ماجرا این است که دولت برای حوزه زنان و خانواده برای اجرای قوانین نهادهای خارجی و بین المللی همچون یونسکو علاقه مند و پیشتاز بوده است.

این در حالیست که برخی از این قوانین از اساس با مبانی اسلامی و جمهوری اسلامی در تضاد است و معلوم نیست که دولت چرا به برنامه بومی شورای عالی انقلاب فرهنگی که منطبق بر فرهنگ ایرانی و اسلامی تدوین شده، بی میل است؟ در همین حال با بالا رفتن نگرانی ها در حوزه آسیب های اجتماعی انتظار طبیعی از دولت این است که با حساسیت ویژه ای نسخه های داخلی را که محصول تلاش متخصصین فرهنگی کشور است را دنبال کند.

بی اعتنایی رئیس جمهور به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، آنهم در سالگرد این نهاد، در حالیست که این بی اعتنایی ها از طرف وی تاکنون سابقه عجیبی داشته است. به عنوان نمونه حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  چند روز قبل در ویژه برنامه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین که  به همت به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات و با موضوع «چهل سال؛ چه گذشت» برگزار شد، گفت: این‌ها قراردادهای خارجی که با عقاید و منافع ما در تضاد است را امضا می‌کنند و در مقابل، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ نمی‌کنند.

رحیم پور ازغدی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نتیجه تفکر غرب زده برخی از مسئولین این است که مدام به دنبال امضای قراردادها و معاهدات خارجی همچون برجام، FATF هستند.

وی با اشاره به بی توجهی‌هایی که به مصوبات‌  شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌شود، گفت: کنوانسیون اسلامی حقوق کودک نوشته شده و حتی سال گذشته هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد؛ اما رئیس جمهور آن را امضا و ابلاغ نمی کند که این عمل او بر خلاف قانون است. دولت کنوانسیون اسلامی حقوق کودک، که خودمان تنظیم کرده ایم را ابلاغ نمی کند؛ اما کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل را ابلاغ و اجرا می کند.

ازغدی در ادامه افزود: این‌ها قراردادهای خارجی که با عقاید و منافع ما در تضاد است را امضا می‌کنند و در مقابل، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ نمی‌کنند.

با این وجود ضروری است که دولت پاسخ‌گو باشد که انجام توافقات بین المللی مانند سند2030 در حوزه آموزش، موافقتنامه پاریس در حوزه محیط زیست، FATF، cft و... چه مبنایی دارد؟ و مهمتر از این مورد، مشکل دولت و رئیس جمهور با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی چیست؟

برخی ناظرین سیاسی معتقدند بی اعتنایی دولت به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ریشه در رویکرد و تعامل با غرب دولت دارد و برخی دولتی ها اساسا کوتاه آمدن و پیروی از اسناد غربی را در راستای تنش زدایی و کسب اعتماد دنیای غرب ضروری می دانند.

این در حالیست که برخی از ناظرین سیاسی همچنین اعتقاد دارند که نفوذ برخی جریانات غربگرا در بدنه تصمیمات برخی نهادها مهمترین عامل بی اعتنایی به نسخه های داخلی و در عوض اشتیاق به نسخه های غربی است.

لازم به ذکر است طی چند سال اخیر برخی کشورها منجمله آمریکا از بسیاری از تعهدات و توافقات بین اللمی خارج شده اند ولی در عوض اصرار دارند که ایران به این تعهدات بپیوندد و آنها را هرچه زودتر اجرایی هم کند!


انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان