۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین طرفدار برنامه‌های شادی‌آور با رعایت موازین ایمانی و اخلاقی هستم
کد خبر: ۳۳۲۵۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۱ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین:

طرفدار برنامه‌های شادی‌آور با رعایت موازین ایمانی و اخلاقی هستم

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: طرفدار برنامه‌های شادی‌آور با رعایت موازین ایمانی و اخلاقی هستم.

طرفدار برنامه‌های شادی‌آور با رعایت موازین ایمانی و اخلاقی هستم
به گزارش خبرنگکار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شب گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بیان دغدغه‌های فرهنگی از سوی اعضای شورای فرهنگ عمومی بسیار حائز اهمیت است و اگر برای رضای خدا و ارتقای فرهنگ عمومی استان این دغدغه‌ها را دنبال کنیم، نتایج خوبی بدست می‌آید.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم انبیاء و اولیاء بهبود ایمان و اخلاق در جامعه بود، خاطرنشان کرد: اگر شورای فرهنگ عمومی در راستای بهبود ایمان، اخلاق و سعادت معنوی مردم تلاش کند، در حقیقت در راستای اهداف انبیاء و اولیاء کار کرده است.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار جوانان استان خراسان شمالی که در سال 91 برگزار شد و ایشان در 22 عنوان دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی را بیان کردند، افزود: مقرر شده است قزوین در حوزه معماری و سبک زندگی ایرانی و اسلامی فعالیت کند و باید همه با هم تلاش کنیم به صورت کارشناسی، دقیق و عمیق این موضوع را پیگیری کنیم تا در این حوزه الگوی سایر استان‌ها قرار گیریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین ادامه داد: باید در این زمینه زمان تعیین کنیم تا پس از چند سال حرف جدی برای ارائه داشته باشیم و بتوانیم ضمن معرفی سرمایه‌های استان در حوزه معماری ایرانی و اسلامی و شناسایی آفت‌ها، الگوسازی کنیم تا سایر استانها از آن بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اینکه برای تحول در حوزه فرهنگی فرصت‌های عظیمی در اختیار داریم، گفت: ما فرصت‌های زیادی نظیر ماه رمضان، محرم و صفر داریم که برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از آن می‌باید از امروز برنامه‌ریزی کنیم چرا که آمارها نشان می‌دهد در آن ایام آمار جرائم کاهش پیدا می‌کند و خوبی‌ها بیشتر جلوه می‌کند.

عابدینی به نقش اثرگذار کنگره شهدا در فرهنگ عمومی استان اشاره کرد و ابراز داشت: در کنگره شهدا همه دیدیم که شهدا هویت واحد به ما بخشیدند و همه مردم و مسئولان را با وحدت و یکپارچگی مثال‌زدنی در کنار یکدیگر قرار دادند و کارها به بهترین شکل و بیشترین اثرگذاری به انجام رسید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین صاحب بزرگان منحصر به فردی در کشور است، اظهار کرد: شهید لشگری، شهید رجائی، شهید بابایی، مرحوم ابوترابی و آیت‌الله باریک‌بین قهرمانان این استان محسوب می‌شوند و باید بیش از پیش از این ظرفیت‌های عظیم استفاده کرده و آنها را به مردم معرفی کنیم.

وی در ادامه به در پیش بودن «شب یلدا» اشاره کرد و با تأکید بر اینکه «شب یلدا» می‌تواند فرصتی برای تقویت فرهنگ عمومی باشد، تأکید کرد: ما یک فرصت ملی به نام شب یلدا داریم که در آن اقوام، خویشان و فرزندان با محوریت بزرگ خانواده دور یکدیگر جمع می‌شوند که کار بسیار زیبایی است و موجب تقویت بنیان خانواده شده و فضایی نشاط آفرین را ایجاد می‌کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: نباید کارهایی در شب یلدا فرهنگ‌سازی شود که ریشه در نظام سرمایه‌داری دارد و برخی افراد بی درد و مرفه به عنوان الگوی جامعه معرفی شوند در حالی که بسیاری از مردم با مشکلات دست به گریبان هستند. اینها آسیب‌هایی است که بعضاً دیده می‌شود و باید کنار گذاشته شود تا شاهد اثرگذاری بیشتر شب یلدا باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با بیان اینکه نباید تا حرف دین به میان می‌آید روضه‌خوانی، اشک، مصیبت و آه در ذهن‌ها تداعی شود، اذعان کرد: در دین ما شادی و نشاط در ارتباطات رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) با مردم پررنگ بوده است و باید تلاش کنیم تا فضای شادی و نشاطی که در دین وجود دارد بیشتر دیده شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه پیش از انقلاب اسلامی طلبه‌ها از تئاتر به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کردند، ابراز کرد: امروز نباید وقتی سخن از سینما و تئاتر به میان می‌آید، به آنها دید منفی داشته باشیم چرا که شاهد هستیم کارهای فاخر و با ارزش زیادی در این عرصه اثرگذار تولید می‌شود و باید از این فرصت‌هایی که برای مردم جذابیت دارند برای تقویت فرهنگ عمومی استفاده کرد.

عابدینی بر ضرورت امیدافزایی در جامعه تأکید کرد و گفت: بازخوانی دست‌آوردهای انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی آن بسیار مهم و امیدآفرین است چرا که شاهد هستیم به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها جزو رده‌های نخست دنیا هستیم و باید آنها را به جامعه معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید جامعه را بسیج کند تا در ایام باقیمانده به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی نقش خود را در معرفی دست‌آوردهای عظیم انقلاب ایفا کند.

وی بیان کرد: انتظار داریم‌ شورای فرهنگ عمومی فعال‌تر عمل کند و جلسات با فاصله کمتری برگزار شود و دغدغه‌مندی قلبی و واقعی نسبت به رسالت و مسئولیت خود داشته باشیم. در دیداری که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم شرایط استان قزوین نسبت به سایر استانها در حوزه فرهنگ عمومی شرایط خوبی بود اما ضروری است این عرصه مهم را جدی‌تر بگیریم.

امام جمعه قزوین با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مساجد و محافل معنوی، تصریح کرد: مساجد و محافل معنوی بسترهای بسیار عظیمی برای تقویت فرهنگ عمومی محسوب می‌شوند و برای استفاده از این فرصت‌ها باید بسیج عمومی صورت بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین اظهار کرد: استفاده از فرصت آموزش پرورش می‌تواند نقش مهمی در تقویت فرهنگ عمومی در میان قشر جوان داشته باشد چرا که در منابع دینی تأکید شده است دوران جوانی نقش مهمی در تربیت انسان دارد.

وی یادآور شد: آن چیزی که در طول انقلاب لطمه بسیاری به ما وارد کرده است، نگاه‌های جناحی و حزبی بوده است و متأسفانه شاهد هستیم وقتی نماینده حزبی بر سر کار می‌آید، حزب دیگر را تخریب می‌کند و با این کار دست‌آوردهای انقلاب را نابود می‌کند.

عابدینی در پایان تأکید کرد: بنده به شدت طرفدار تفریح سالم و برنامه‌های شادی آور برای جوانان و اقشار مختلف با رعایت موازین ایمانی و اخلاقی هستم و آن را وظیفه دینی خود می‌دانم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان