۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آماده انجام مبادلات تجاری با آلمان هستیم
کد خبر: ۳۳۲۵۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۰ ساعت: ۱۶:۳۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین در دیدار سفیر آلمان:

آماده انجام مبادلات تجاری با آلمان هستیم

استاندار قزوین در دیدار سفیر آلمان گفت: قزوین دارای ظرفیت‌های خوبی برای مبادلات تجاری است و ما امادگی داریم در این زمینه‌ها با کشور آلمان روابط بیشتری داشته باشیم.

آماده انجام مبادلات تجاری با آلمان هستیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی امروز(سه شنبه) در حاشیه اجلاس کنفرانس عمومی موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با میشائیل کلور برشتولد سفیر آلمان در ایران دیدار و گفتگو کرد.

زاهدی در این دیدار اظهار کرد: برای گسترش روابط با کشورهای اروپایی آمادگی داریم و قزوین هم توانمندی زیادی دارد که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: مجموعه روابط ایران و آلمان بیانگر نگاه خوبی در این عرصه است و باید کمک کنیم این وضعیت بهبود یابد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در سال‌های گذشته هم تجربه خوبی در کارهای مشترک با کشورهای خارجی از جمله آلمان داشته ایم وامروز هم استانهای مختلف کشور می‌توانند در این عرصه نقش بیشتری ایفا کنند.

زاهدی یادآورشد: استان قزوین با داشتن صنایع متنوع و متعدد، دشت کشاورزی و مناطق زیبای گردشگری و تاریخ ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه روابط با آلمان دارد.

وی گفت: قزوین ظرفیت‌های بسیار خوب و موقعیت جغرافیایی مناسب و شبکه حمل و نقل مدرنی دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی جذاب باشد و آنها را برای ورود به ایران و استان ما ترغیب کند.

استاندار قزوین یادآورشد: راه آهن قزوین رشت که به آستارا متصل خواهد شد بزودی به صورت رسمی افتتاح می‌شود که این طرح می‌تواند حلقه ترانزیت بین المللی ایران و جهان را کامل کند.

زاهدی بیان کرد: قزوین همچنین با داشتن زیرساخت‌های مناسب، نیروی انسانی کافی و فنی و داشتن اولین شهر صنعتی ایران و انرژی‌های خوب بهترین استان برای مبادلات تجاری است و ما امادگی داریم در این زمینه‌ها با کشور آلمان روابط بیشتری داشته باشیم.

استاندار قزوین بیان کرد: تنوع تولیدات صنعتی و کشاورزی و نقاط گردشگری جذاب می‌تواند برای همکاری اقتصادی تجاری و کردشگری برای آلمانی‌ها جذابیت لازم را داشته باشد.

زاهدی اضافه کرد: از نظر دانشگاهی و علمی هم موقعیت خوبی داریم و دانشگاه آزاد از بهترین مناطق علمی کشور است و یک دانشگاه بزرگ بین المللی و پزشکی هم داریم که می‌تواند برای خارجی ها مناسب باشد.

استاندار قزوین افزود: مهمترین طرح‌های پژوهشی کشور در قزوین در حال اجراست و آینده درخشانی در انتظار است و می‌توانیم گفتگوهای خود را در سطح کارشناسی ادامه دهیم تا به نتایج عملی برسیم.

زاهدی بیان کرد: ۲۷ سال قبل دانشگاه آزاد تاسیس شد و هم اکنون در رباتیک و خودروهای خورشیدی و الکتریکی و صنعت ساختمان و مراکز تحقیقاتی در کشور شاخص است و می تواند در توسعه مناسبات علمی با کشورهای جهان از جمله آلمان نقش مهمی ایفا کند.

در ادامه هدیه ای به رسم یادبود از سوی استاندار قزوین به سفیر آلمان در ایران اهدا شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان