۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پایگاه فرهنگی و اجتماعی محله"بهار" پیشرو در حل مشکلات/ این منطقه فاقد امکانات تفریحی است
کد خبر: ۳۳۲۵۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۰ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

امام جماعت محله"بهار" قزوین اعلام کرد:

پایگاه فرهنگی و اجتماعی محله"بهار" پیشرو در حل مشکلات/ این منطقه فاقد امکانات تفریحی است

امام جماعت محله"بهار" گفت: آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و فقر از جمله مشکلات اساسی محله"بهار" است، در این راستا پایگاه فرهنگی و اجتماعی مسجد امام حسن(ع) اقداماتی انجام داده و نتایج مثبتی را به دست آورده است.

پایگاه فرهنگی و اجتماعی محله"بهار" پیشرو در حل مشکلات/ این منطقه فاقد امکانات تفریحی است
حجت الاسلام سهرابی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: پایگاه فرهنگی و اجتماعی مسجد امام حسن(ع) در محله"بهار" فعالیت‌هایی را برای ساکنین این محل ارائه می‌دهد که شناسایی و رفت و آمد با محرومان محله، شناسایی و کنترل آسیب‌‌های اجتماعی بویژه اعتیاد از جمله آن‌ها است.

وی ادامه داد: اعتیاد و حتی فروشندگی موادمخدر یکی از مشکلات اساسی محله"بهار" است که با پیگیری‌های صورت گرفته تا امروز حدود ۳۰نفر از اعضای منطقه به کمپ‌های ترک اعتیاد اعزام شده‌اند و طی صحبت با شهرداری، شورای شهر، کمیته امداد و بهزیستی برای ۱۵نفر از این افراد اشتغال ایجاد شده است.

امام جماعت محله "بهار" ابراز کرد: تعدادی از دانش‌آموزان این منطقه ترک تحصیل کرده‌اند که با صحبت‌های صورت گرفته و پیگیری‌های مداوم خانواده آن‌ها و آموزش و پرورش راضی به بازگشت آنها به تحصیل شدند.

وی افزود: البته علی‌رغم پیگیری‌های مداوم همه این دانش آموزان نیز موفق به بازگشت به تحصیل نشده و یکی از آن‌ها مشغول به کار شده است.

سهرابی تاکید کرد: فقر فرهنگی و مالی، نبود مدرسه در محل، مشکلات و هزینه‌بر بودن رفت و آمد برای تحصیل از جمله عوامل ترک تحصیل دانش آموزان این منطقه است.

وی عنوان کرد: منطقه "بهار" با مشکل فقدان امکانات تفریحی و اوقات فراغت مواجه است و همین موضوع باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان و جوانان و حتی افسردگی به‌ویژه در بانوان می‌شود.

این فعال فرهنگی ادامه داد: با‌توجه به مشکل کمبود امکانات با هماهنگی هیئت امنا و متولی مسجد آن‌ها راضی شدند، زیرزمین مسجد تخلیه شده و به باشگاه ورزشی تبدیل شود، البته این موضوع در ابتدا با مخالفت جدی اعضای مسجد مواجه شد اما طی دو ماه بحث رضایت آن‌ها جلب شد.

وی بیان کرد: باشگاه ورزشی که با همکاری خیرین و سازمان فرهنگی شهرداری در زیرزمین مسجد ساخته شده هم اکنون بسیار ابتدایی بوده و فاقد امکانات لازم است، با این حال محلی برای سرگرمی نوجوانان، جوانان و بانوان فراهم شده است.

سهرابی گفت: محدوده خیابان "بهار" مورد بی‌مهری واقع شده است تا جایی‌که حتی برخی مسئولین از مسکونی بودن در این منطقه بی‌اطلاع بودند، البته با پیگیری‌های صورت گرفته در چندنوبت برخی مسئولین و اعضای شورای به این محله آمده و از آن بازدید کرده‌اند.

وی اذعان کرد: اعزام افراد محله به اردوهای مختلف، کوهنوردی به طور مداوم در روزهای جمعه از فعالیت‌های فرهنگی پایگاه فرهنگی اجتماعی مسجد است، که تعدادی از این اردوها رایگان بوده و تعدادی نیز با هزینه بسیار کم صورت گرفته است.

امام جماعت محله"بهار" افزود: در این اردوها که با حمایت خیرین انجام شد افرادی که تاکنون به زیارت قم و مشهد نرفته بودند موفق به زیارت این عتبات متبرکه شدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و علمی پایگاه مسجد ابراز کرد: برگزاری کلاس‌های احکام و قرآن برای بزرگسالان و کودکان، کلاس‌های تقویت درسی و زبان خارجه برای دانش آموزان محل و جلسات مشاوره به صورت متناوب از فعالیت‌های این پایگاه است.

سهرابی اظهار کرد: با پیگیری پایگاه فرهنگی اجتماعی، گروه جهادی به مدت سه شبانه روز در مسجد مستقر شدند، در این گروه پزشکان متخصص و عمومی از قم، همدان، زنجان و تهران به این محله آمده و به مشکلات ساکنین رسیدگی کردند.

وی بیان کرد: هم اکنون نیز بنا بر این است که یک روز در هفته از مرکز بهداشت به محله آمده و مشکلات محل، غربالگری و آزمایشات را انجام دهند، همچنین یکی از پزشکان شهر بصورت مداوم و ر ایگان با این محله همکاری داشته و در مواردی علاوه بر ویزیت رایگان به خانواده‌ها کمک مالی نیز ارائه می‌هند.

این فعال فرهنگی عنوان کرد: 2 روز در هفته در مسجد کلاس خیاطی برای بانوام برگزار می‌شود که تلاش داریم این کلاس‌ها به کارگاه تولیدی خیاطی ارتقا یابد.

وی ابراز کرد: توجه و رسیدگی به مفاسد اخلاقی نیز در دستور کار فعالیت‌های پایگاه مسجد قرار دارد که با مشاوره مشاوران خبره برخی از مشکلات محله در این باره حل شد.

امام جماعت محله"بهار" در پایان گفت: امیدواریم علاوه بر مسئولین که لازم است به این منطقه توجه داشته باشند، خیرین، فعالین و علاقمندان به انجام فعالیت‌های فرهنگی و علمی و اجتماعی نسبت به ارتقای وضعیت این محله همکاری کنند.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان